Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 207 1.4 hdi brzęczący zawór regulacji ciśnienia

sollares 07 Sie 2010 22:42 6849 12
  • #1 07 Sie 2010 22:42
    sollares
    Poziom 10  

    Witam, problem jest z tym, że po przełączeniu w pozycji zapłon w stacyjce nieprzerwanie brzęczy zawór regulacji ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia. Silnik nie odpala. Co może być przyczyną takiego działania. Pali się nieprzerwanie kontrolka diagnostyki silnika. Auto wcześniej miało małego dzwona i silnik wyrwał się z poduszki i poleciał na grodz. Czy możliwe jest, że coś w zaworze się uszkodziło że bzyczy ?

  • #2 08 Sie 2010 09:27
    colin555
    Poziom 27  

    najpierw sprawdz instalację do niego

  • #3 08 Sie 2010 10:03
    766630
    Usunięty  
  • #4 09 Sie 2010 10:26
    sollares
    Poziom 10  

    Po połączeniu porwanych przewodów sprawdziłem przejścia miedzy kostkami a złączami na kompuiterze, wszystko połączyłem zgodnie z schematem. Nie mam już wiecej pomysłu co może być nie tak. Skoro regulator bzyczy to znaczy że komputer podnosi ciśnienie, a co za tym idzie jest w procedurze rozruchu. Sprawdzę czy nie wypieło się coś na CAN.
    Może jest ktoś z urządzeniem diagnostycznym z okolic Grodziska Mazowieckiego.
    Pozdrawiam.

  • #5 09 Sie 2010 12:28
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mase na silniku sprawdz..

  • #6 10 Sie 2010 19:42
    sollares
    Poziom 10  

    Witam

    Sprawdziłem masę silnika i wyczyściłem, ale rdzy tam nie zobaczyłem.
    Dzisiaj podłączony został komputer diagnostyczny. Nie wykazał błędów znaczących. które po wykasowaniu nie powtórzyły się. Więc elektryka jest ok. Po potraktowaniu dezodorantem, zaczyna palić. Jednak kontrolka od silnika nie gaśnie przy włączonym zapłonie. Wydaje mi się że to może być coś z paliwem.
    Jest tam taka pompka paliwowa w kształcie gruszki którą się uciska.
    po dwóch stronach tej gruszki są króćce plastikowe jeden z nich wymieniłem na inny nie oryginalny. Czy może on być niewłaściwy ? Bo w tych końcówkach są zaworki. Inną rzeczą która zauważyłem, to to że po zdjęciu końcówek paliwowych przy pompie wysokiego ciśnienia, nie znalazłem tam ani grama oleju.
    Czyli nie dochodzi tam olej. A jak nie ma oleju w pompie, to nie ma ciśnienia, a jak nie ma ciśnienia to kalkulator nie kalkuluje na wtryski. Co o tym myślicie ?
    Pozdrawiam

  • #7 10 Sie 2010 19:59
    colin555
    Poziom 27  

    no a jakie jest cisnienie paliwa przy rozruchu?

  • #8 12 Sie 2010 12:21
    sollares
    Poziom 10  

    w dalszym ciągu zmagań nie pali.
    To znaczy pali ale na dezodorancie, bez niego nie chce palić.
    Odpowietrzałem odkręcając przewód wysokiego ciśnienia przy pompie podczas kręcenia, zaczęło wylatywać paliwo to zakręciłem. Ale po kolejnej próbie z dezodorantem pali, bez dopalacza nie chce. Myślę że listwa wysokiego jest zapowietrzona, ale nie wiem jak ją skutecznie odpowietrzyć. Tak sobie myślę że gdybym poluzował przewody przy wtryskach to może szybciej by się to skutecznie odpowietrzyło.
    Ciśnienie po diagnozowaniu texą, 8bar, to o wiele za mało. Dlatego szukam metody na skuteczne odpowietrzenie, zanim padnie mi akumulator.

  • #9 12 Sie 2010 13:09
    766630
    Usunięty  
  • #10 12 Sie 2010 16:40
    sollares
    Poziom 10  

    u mnie z gruszką to jest tak, kiedy pompuję to słyszę jak woda się tłoczy po przewodach razem z powietrzem potem to ucicha. Jednak wystarczy poczekać kilka minut znowu od nowa, wyglada to tak jakby się coś gdzieś zapowietrzało. bo znowu trzeba kilkanście razy podusić żeby stwardniała.
    Myślałem ze jest powietrze na listwie, ale poluzowałelm przy wtryskiwaczu, i podczas kręcenia wylewało się paliwo. Zdjąłem przelewy na wtryskiwaczach chciałęm popatrzeć czy coś leci. Ale niestety siadł mi akumulator. Zresztą nie wiem ile trzeba krecić aby pojawiły się krople jak jest wszystko dobrze.
    Jak zdejmowałem przelewy to powinno tam być palliwo w tych przelewach ale nic się nie wylało.
    W związku z tym, że świeci się cały czas kontrolka od diagnostyki silnika.
    A błedy zostały wykasowane, to może jest w nim jakieś inne zabezpieczenie blokujące zapłon. To auto było zakupione z uszkodzeniami z francji. Dostaliśmy jeden kluczyk z dokumentami. We wnętrzu w kokpicie na wyskości gałki skrzyni biegów. Jest przycisk zamykający wszystkie drzwi a obok niego jest coś jak gdyby gniazdo do karty kredytowej. Może to mieć jakieś znaczenie nie wiem, poradzcie. Trochę mam już dość tego, bo to już rok mija kiedy stoi w garażu. Wyczerpałem akumulator, i wyczerpuje sie moja cierpliwość.

  • #11 12 Sie 2010 16:46
    766630
    Usunięty  
  • #12 14 Cze 2014 14:42
    sollares
    Poziom 10  

    Witam, usunąłem ten problem z zapowietrzającym się układem, mam Ciśnienie na listwie,
    ale, powychodziły inne błędy.

    peugeot 207 1.4 hdi brzęczący zawór regulacji ciśnienia

    jako że jestem początkujący mam prośbę do moderatorów aby nie wyrzucali mojego tematu do kosza z powodu zaniżania poziomu, jestem naprawdę początkujący, więc niech nie dziwią kolegów pytania które zadaję.
    - czy jeśli czujnik na wale który wymieniłem jest ok i pokazuje obroty jak powyżej na obrazku, a nie ma synchronizacji, to problemu należy szukać w ustawieniach rozrządu lub na czujniku na wałku rozrządu ?
    - a jeśli rozrząd jest ok, bo wszystkie kołki nastawcze znajdują się na swoich miejscach, to czy należy szukać rozwiązania w czujniku na wałku rozrządu ?
    - nadmieniam że wszystkie trzy przewody podłączone pod ten czujnik sprawdziłem przejścia między kostkami przy czujniku i przy kalkulatorze ok, sprawdziłem oporność multimetrem 0,3 ohma.

  • #13 14 Cze 2014 21:32
    sollares
    Poziom 10  

    zmierzyłem napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon, na zasilaniu czujnika między 1 a 3 pinem 5volt.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME