Witam,
trafila mi sią okazja zakupić calą tapicerke skórzaną( fotele, kanapa, boczki) to swojego autka i juz wszystko jest zalożone i pięknie wyglada. Trafiły mi się fotele przednie z podgrzewaniem, tzn. wychodzą z fotela 2 kableki do wtyczki i są przyciski od podgrzewania. Czy to działa nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ale skoro to już mam to planuje to uruchomić. I tu zaczynają się schody. W moim aucie nie mam pociągniętej instalacji do podgrzewanych foteli i musze ją wykonać wlasnoręcznie. Znalazłem sobie schemacik ale wszystkiego z niego nie rozumiem dlatego pisze ten post. Oto schemat:
oznaczenia:
2-polaczenie z masa nadwozia
1-aku
5-skrzynka bezpiecznikow mocy
6-skrzynka bezpiecznikow obwodow i instalacji
97-przekaznik mocy
98-bezpiecznik 20A elektrycznego dachu
30-polaczenie wzdluzne wiazki przewodow tablicy rozdzielczej
4-wylacznik zaplonu
15-polaczenie z masa
143/145-polaczenie wiazki przewodow fotela
144/146-poduszka fotela ogrzewanego
Jako osoba niespecjalnie doswiadczona w tym wszystkim mam kilka pytan.
1. Nr 143 to sa te wtyczki pod fotelami czy poprostu wlaczniki??
2. Jesli 143 to nie wlaczniki to gdzie one sa na tym schemacie bo ja nie widze jakos ;/
3. Co to za przekaznik?? Jakies dane znamionowe, czy dostane taki w sklepie czy musze szukac z rozbitka?? W ktorym miejscu jest umieszczony w aucie jesli mial bym szukac?? I jaka role on spelnia w tym ukladzie??
4. po co te kable ida przez skrzynke bezpiecznikow?? Nie sa tam zabezpieczone niczym takze jak bym robil to sam to nie musze oczywiscie tamtedy ciagnac kabli??
5. Czyli tak z tego rozumiem: wychodze z aku przewodem rozdzielam na dwa, jeden przez 60A bezp ciagne do przekaznika, drugi prrzez 40A bezp ciagne przez wylacznik zaplonu i do przekaznika, kolejny z przekaznika uziemamim, a kolejny ciagne do wtyczki od fotela, drugi z wtyczki uziemiem np przykrecajac do plyty podlogowej pod fotelem?? I powinno dzialac. Najwiekszy problem mam z tym przekaznikiem i gdzie sa wlaczniki/wylaczniki??
7. Jeszcze wylacznik zaplonu czyli poprosttu mam wziasc tak napiecie zeby nie dzialalo bez zaplonu??
8. Co to jest ten nr 30?? Chyba moge to pominac prawda??
Dodam ze nie zamierzam umiejscowic kabli tak jak fabryka, tylko chce zrobic tak zeby mialo to rece i nogi i poprawnie dzialalo. Jeszcze sprawdze w ksiazce gdzie znajduja sie te bezpieczniki i czy je moze mam. Istnieje chyba mozliwosc ze instalacja jest pociagnieta juz ale ni do konca to wtedy moze bym ja wykorzystal. Myslalem zeby dac poprostu te 12V na bezpieczniku 20A zza zaplonu ale nie wiem wlasnie jaka funkcje spelnia ten przekaznik i czy tak prosto mozna to zrobic jak mysle ;p
Myśle jeszcze żeby założyć jakiś potencjometr, ale to dopiero jak uruchomie te grzane fotele i sprawdze jak mocno grzeją, czy wogle jest sens zakładać potencjometr
trafila mi sią okazja zakupić calą tapicerke skórzaną( fotele, kanapa, boczki) to swojego autka i juz wszystko jest zalożone i pięknie wyglada. Trafiły mi się fotele przednie z podgrzewaniem, tzn. wychodzą z fotela 2 kableki do wtyczki i są przyciski od podgrzewania. Czy to działa nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ale skoro to już mam to planuje to uruchomić. I tu zaczynają się schody. W moim aucie nie mam pociągniętej instalacji do podgrzewanych foteli i musze ją wykonać wlasnoręcznie. Znalazłem sobie schemacik ale wszystkiego z niego nie rozumiem dlatego pisze ten post. Oto schemat:

oznaczenia:
2-polaczenie z masa nadwozia
1-aku
5-skrzynka bezpiecznikow mocy
6-skrzynka bezpiecznikow obwodow i instalacji
97-przekaznik mocy
98-bezpiecznik 20A elektrycznego dachu
30-polaczenie wzdluzne wiazki przewodow tablicy rozdzielczej
4-wylacznik zaplonu
15-polaczenie z masa
143/145-polaczenie wiazki przewodow fotela
144/146-poduszka fotela ogrzewanego
Jako osoba niespecjalnie doswiadczona w tym wszystkim mam kilka pytan.
1. Nr 143 to sa te wtyczki pod fotelami czy poprostu wlaczniki??
2. Jesli 143 to nie wlaczniki to gdzie one sa na tym schemacie bo ja nie widze jakos ;/
3. Co to za przekaznik?? Jakies dane znamionowe, czy dostane taki w sklepie czy musze szukac z rozbitka?? W ktorym miejscu jest umieszczony w aucie jesli mial bym szukac?? I jaka role on spelnia w tym ukladzie??
4. po co te kable ida przez skrzynke bezpiecznikow?? Nie sa tam zabezpieczone niczym takze jak bym robil to sam to nie musze oczywiscie tamtedy ciagnac kabli??
5. Czyli tak z tego rozumiem: wychodze z aku przewodem rozdzielam na dwa, jeden przez 60A bezp ciagne do przekaznika, drugi prrzez 40A bezp ciagne przez wylacznik zaplonu i do przekaznika, kolejny z przekaznika uziemamim, a kolejny ciagne do wtyczki od fotela, drugi z wtyczki uziemiem np przykrecajac do plyty podlogowej pod fotelem?? I powinno dzialac. Najwiekszy problem mam z tym przekaznikiem i gdzie sa wlaczniki/wylaczniki??
7. Jeszcze wylacznik zaplonu czyli poprosttu mam wziasc tak napiecie zeby nie dzialalo bez zaplonu??
8. Co to jest ten nr 30?? Chyba moge to pominac prawda??
Dodam ze nie zamierzam umiejscowic kabli tak jak fabryka, tylko chce zrobic tak zeby mialo to rece i nogi i poprawnie dzialalo. Jeszcze sprawdze w ksiazce gdzie znajduja sie te bezpieczniki i czy je moze mam. Istnieje chyba mozliwosc ze instalacja jest pociagnieta juz ale ni do konca to wtedy moze bym ja wykorzystal. Myslalem zeby dac poprostu te 12V na bezpieczniku 20A zza zaplonu ale nie wiem wlasnie jaka funkcje spelnia ten przekaznik i czy tak prosto mozna to zrobic jak mysle ;p
Myśle jeszcze żeby założyć jakiś potencjometr, ale to dopiero jak uruchomie te grzane fotele i sprawdze jak mocno grzeją, czy wogle jest sens zakładać potencjometr