Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Warunki wystrzału napinaczy pirotechnicznych Renault Modus

08 Sie 2010 13:45 5229 17
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, pytam w imieniu kolegi, ponieważ ma na oku jeden egzemplarz, który jest nieznacznie uszkodzony (prawy przedni błotnik, trochę zderzak i nie ma reflektora) i świeci się kontrolka SRS. Sprzedawca mówi, że to od napinacza. Kolega jest w stanie kupić ten samochód pod warunkiem, że tylko jeden napinacz jest wystrzelony i jeden pas wymaga wymiany.
    Tutaj rodzi się zasadnicze pytanie, czy jest możliwe, że wystrzelił tylko jeden pas (bez poduszek oczywiście)?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Raczej niemożliwe.
    Ale co auto to nowe dziwy.
    Łatwo sprawdzić czy poducha wywalona :) .
    50zł zdjagnozowanie usterki i bez tego na pewno bym autka po kolozji nie kupił.
  • Poziom 9  
    Gość nie zgadza się na sprawdzenie w ASO (brać albo wypad).
    Może jest tam jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy pas jest wystrzelony?
    Dla przykładu powiem, że w Oplach ładunek jest w napinaczu i po wystrzale napinacz staje się wyraźnie krótszy, ale oprócz tego z napinacza wysuwa się taki żółty język. Może i tutaj jest jakiś taki patent?
  • Poziom 26  
    No to co kombinujesz. Z takim podejściem do sprawy to powiedz sprzedawcy wypad. Po temacie.
  • Użytkownik obserwowany
    Zresztą jak gość mówi że 1 napinacz to pewno był na diagnostyce, albo sam przeciął kable napinacza . Inna opcja nie jest możliwa.

    Zresztą i tak sterownik ma crasha i trzeba go młodzić.
  • Poziom 9  
    Generalnie facet ma takie podejście, bo samochód stoi w "auto stoi w zapadłej wsi pod Ostrowem wielkopolskim". Więc taki problem. Chodzi o to czy mógł strzelić pas, a poduszki nie? Jest to bardzo ważne więc chciałbym usłyszeć opinie kilku osób (jak wiadomo kilka osób nie może się mylić).
    Jak wygląda reset modułu SRS w Renault?
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Reset sterownika to programowanie proca ok 100zł.


    Na tym forum kilka osób ma racje większość się myli- takie koleje losu.
  • Poziom 9  
    Generalnie słabo troszkę dogadałem się z kolegą, to teraz się dowiedziałem, że pas kierowcy widać, że jest strzelony, bo wisi jak flak. Na resztę nie zwrócił uwagi za co sobie teraz pluje w brodę. Reset sterownika, to nie jest problem (myślałem, że to jakoś jest inaczej niż w Mercedesie), ale chodzi generalnie o to, czy mógł strzelić pas, a poduszki nie, bo jeśli tak, to ok, jeśli pas bez poduszki nie mógł wystrzelić, to znaczy, że poduszka została wymieniona, a samochód miał inne obrażenia, a te istniejące, to jest dywersja.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    W modusie napinacz pasa znajduje się nie tak jak w większości renówek od środkowej strony fotela tylko od zewnętrznej ( od strony progu) . Napinacze nie posiadają żadnego znacznika odpalenia. Może być krótszy ale niekoniecznie zauważalnie krótszy ( zależy od tego czy pas był zapięty i czy był dobrze lub źle opięty wokół ciała w momencie odpalenia). Zwijarki pasów są również pirotechniczne. W zależności od wersji programu są one połączone w szereg , lub odpalane pojedyńczo. To moduł elektroniczny określa który element układu ma odpalić. Robi to na podstawie przyśpieszenie wzdłużnych i poprzecznych pojazdu. Nie jesteś w stanie prawidłowo określić oglądając zniszczenia pojazdu , jakim został poddany siłom podczas uderzenia. Możliwości jest mnóstwo. Czasami system zdecyduje o odpaleniu wszystkich możliwych napinaczy w pojeździe ( przednie + tylne) lub tylko jednego konkretnego , z danej strony pojazdu. Może być również taka sytuacja ,że system wykrył uderzenie, ale było ono za słabe do odpalenia systemów pirotechnicznych, natomiast na tyle mocne że zostało odnotowane jako wypadek i do sterownika wtrysku zostało wysłane polecenie zgaszenia silnika (dla bezpieczeństwa). Tak czy siak sterownik AIRBAG po zadziałaniu, też należy wymienić ( jest "nieodwracalnie" zablokowany). A może uderzenie było na tyle słabe że system w ogóle nie zadziałał, a kontrolka świeci z powodu np. niekontaktującego styku na złączu któregoś fotela.
    Pozostaje niestety tylko diagnoza komputerowa.

    P.S.
    To że pas kierowcy wisi jak flak to raczej jest z powodu że materiał pasa jest brudny i sprężyna na bębnie nie daje rady go zwinąć. Gdyby był odpalony to raczej byłby naciągnięty jak baranie j..a :D
  • Poziom 31  
    śrubuś napisał:
    bo samochód stoi w "auto stoi w zapadłej wsi pod Ostrowem wielkopolskim". Więc taki problem.

    Generalnie to panowie z "zagłębia ostrowskiego" mają taki sprzęt i takie dojścia do serwisówek że pewnie kolega mógłby poprosić i pewnie sprzedający wyjął by z pod biurka chińskiego clipa zęby zdiagnozować.
  • Poziom 9  
    genek1000 mam z tego rozumieć, że mogło też być zderzenie na tyle silne żeby odpalić pas, ale na nie dość mocne, żeby odpalić poduszkę?
    P.S. Z twojej wypowiedzi wynika, że pasy przednie są takie jak w Mercedesie. Różnica jest w module SRS, bo ten można 3 razy resetować i dopiero po 4. wypadku należy wymieniać (tak samo w VAG).
  • Poziom 21  
    Z takim podejściem sprzedającego raczej bym tego auta nie wziął. Można się domyślać że auto jest typową "miną" po dzwonie. Ludzie raczej nie robią problemów z droższymi autami żeby pojechać do ASO albo innego warsztatu. Tutaj sprzedawca obawia się tego żeby coś nie wypłynęło...
    A jak auto jest kradzione ? albo miało większego dzwona niż widać ?
    Co do napinaczy to przeważnie idą razem z jakąś poduszką a nie sam napinacz.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    1. Napinacze mogą strzelić bez poduch - zwykle troche mocniejsza stłuczka.
    2. Co to za ściema z trzykrotnym resetowaniem sensora ? Kto ci takich bzdur nawciskał ?
    3. Nikt nie każe jechać do aso zaraz. Wziąć kumatego gościa ze sprzętem na miejsce, zapłacić i wsio.
    4. Pas kierowcy zwykle w starszych autach nie zwija dobrze, nie jest to żadna oznaka wypadku. Jedyną metodą na określenie skutków wypadku jest diagnostyka.
  • Poziom 26  
    Pewnie, że mógł strzelić sam napinacz. Wcale nie strzelają parami, od tego jest tzw. bucklet switch w niektórych autach, w innych mata w siedzeniu. Nie musi być podstaw do odpalenia poduszki, mogą być podstawy do odpalenia napinacza. Tak jak kolega wyżej napisał, tłumaczą to ochroną przed uszkodzeniem kręgów szyjnych. To się wymądrzyłem, bo jak jest w Modusie nie wiem.:D Ale w sumie chętnie się dowiem, napinacz jest w zwijaczu czy w zapięciu pasa?
  • Poziom 33  
    Napinacze mogą strzelać parami ( program, lub są fizycznie połączone w szeregu na jednej lini odpalającej). W Modusie jest zastosowany system z napinaczem pasa po zewnętrznej stronie fotela i w zwijaczu pasa. Zwijacz pasa nazywany jest "napinaczem klatki piersiowej" a napinacz w siedzisku " napinaczem pasa biodrowego" . Jeden przytrzymuje ciało w pozycji dociśniętej do fotela, a drugi zapobiega wysunięciu się ciała spod pasa.

    barubar napisał:
    Pewnie, że mógł strzelić sam napinacz. Wcale nie strzelają parami, od tego jest tzw. bucklet switch w niektórych autach, w innych mata w siedzeniu. Nie musi być podstaw do odpalenia poduszki, mogą być podstawy do odpalenia napinacza. Tak jak kolega wyżej napisał, tłumaczą to ochroną przed uszkodzeniem kręgów szyjnych. To się wymądrzyłem, bo jak jest w Modusie nie wiem.:D Ale w sumie chętnie się dowiem, napinacz jest w zwijaczu czy w zapięciu pasa?
  • Poziom 9  
    Generalnie samochód wygląda tak: http://s7.directupload.net/images/100808/28do58l2.jpg
    A pytanie kolegi brzmiało dosłownie tak: "W tym aucie wywalony jest napinacz kierowcy. Inne napinacze OK. Auto pali i zgłasza błąd SRS, no ale to jest logiczne. Zasadnicze pytanie to: - czy mógł zadziałać sam napinacz bez wyzwolenia poduszek."
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Zasadnicza odpowiedź to : Tak, mógł zadziałać sam napinacz , bez odpalenia poduszek. :D
    Ale przypuszczam że na jednym napinaczu i centralce się nie skończy :cry:
  • Poziom 26  
    genek1000 napisał:
    Napinacze mogą strzelać parami ( program, lub są fizycznie połączone w szeregu na jednej lini odpalającej). W Modusie jest zastosowany system z napinaczem pasa po zewnętrznej stronie fotela i w zwijaczu pasa.

    To było źródłem nieporozumienia, bo po prostu o tym nie wiedziałem. Teraz rozumiem. Dzięki za konkretną odpowiedź. Pozdrawiam.