Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wybór miksera do domowego studia nagrań

08 Aug 2010 17:37 2285 11
  • Level 9  
    Witam.

    W moim małym domowym studiu chcę nagrywać żywe instrumenty. Potrzebny jest mi mikser z którego puszczę sygnał na każde wejście mojego interface'u sapphire pro 40. Zależy mi na wstępnej equalizacji, czy po wyjściu z insert'a na interface będę miał equalizację czy tylko z direct out? W kilku miejscach się doczytałem że to nie jest dobre robić eq. Jak to jest? Dodatkowo idzie mi też blofeld do domu. Jaki byście polecili mikser? Wiadomo, bez przesady z ceną. Wydaje mi się że najlepszym był by dla mnie sondcraft m8, ale jak by jakiś tańszy dało rade było by super. I teraz jeszcze jedno pytanie. Jeśli wyjdę na interface z insert'a (miksery bez direct out są tańsze i o ile insert jest po eq) to jakie trzeba przewody użyć? Wiem że jest tam gniazdo TRS ale nie wiem czym wchodzi a czym wychodzi sygnał :) I ostanie pytanie. Czy monitoring mam robić bezpośrednio z interface'u czy z miksera? Jesli z miksera to jak podłączyć to wszytko i chyba wydaje mi się ze w tym momencie jest potrzebny większy mikser np. 12 kanałów bo i wypadało by i kompa do niego podłączyć.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 10  
    Odpowiem na jedno z pytań dotyczących eq.
    Moim skromnym zdaniem lepiej jest nagrywać bez eq bo wtedy nagrywasz naturalne brzmienie instrumentu czy tez wokalu. Na bawienie się equalizerem przyjdzie czas jak będziesz ustawiał brzmienie finalne poszczególnego instrumentu/wokalu lub w czasie masteringu. Jeżeli nagrasz coś od razu z eq ciężko Ci będzie (lub to będzie nie możliwe) powrócić do oryginalnego brzmienia. Ja tak nagrywam i jestem zadowolony, ale może nie do końca mam racje? Może wypowie się na ten temat ktoś bardziej doświadczony.
  • Level 9  
    Przemyślałem kwestię i jednak wydaje mi się że tak będzie lepiej - bez eq... Tak sobie myślę, że w tym wypadku mikser to chyba raczej nie będzie potrzebny. No bo wystarczy wpiąć mikrofony w wejścia interface'u i tyle. A poziomy sygnału wejściowego regulować zawsze można z samego interface'u lub już w samym DAW. Zaoszczędzę parę złotych na tym interesie w tym wypadku, i będę mógł kupić lepsze mikrofony. Mam rację? Aaaa właśnie jakie polecili byście mikrofony [model :) ] do nagrywania instrumentów takich jak:
    1) Didgeridoo
    2) Djembe
    3) Fujara
    i może Hang Drum

    Jako że nie jestem oblatany totalnie w klimatach sprzętu myślalem nad shure beta-58 ale tu mogę się również mylić :)
  • Level 41  
    lunarbeats, mixer do niczego Ci nie jest potrzebny jeśli masz interfejs z preampami mikrofonowymi.

    Najuniwersalniejszy jest AKG C414 do tych celów, ale i spokojnie da radę Oktava mk012. Pamiętaj aby didgerido nagrywać dwoma mikrofonami, po resztą fujarę też by się tak przydało.
  • Level 10  
    Dobra decyzja. Porządny dobrze brzmiący mikrofon to podstawa. Do instrumentów które wymieniłeś wydaje mi się że znacznie lepszy będzie mikrofon pojemościowy (np. to co zostało wymienione powyżej).Według mnie dynamiczna beta 58 lepiej sprawdzi się na scenie niż w studiu (chociaż są wyjątki). Jak chcesz mieć dość uniwersalny mikrofon (do nagrywania i na scenę) to ze swojej strony mogę polecić beta 87A. Chociaż porównałem sobie 87A i wielkomembranowy duuużo niższej klasy i muszę powiedzieć że kilkakrotnie tańszy wielkomembranowy sprawdził się lepiej przy nagrywaniu wokalu, jak dla mnie brzmienie było bardziej naturalne i klarowne.
  • Level 9  
    Dobra. Dzięki panowie. To mikser idzie w odstawkę na 100%. Focusrite wstawia bardzo dobre preampy do swoich interfejsów. W takim wypadku starczy mi kasy na 4 Oktavy :) AKG może i lepszy by był ale... niestety tylko jeden bym kupił, a kolega ciasteczkowypotwor proponuje po 2 na fujarę i didge. A że tak się zapytam. Czemu 2 mikrofony? I drugie pytanie. Mam to nagrywać na jeden ślad stereo czy na 2 w mono?
  • Level 10  
    Mimo wszystko proponował bym zakup jednego może np. jakiegoś tańszego wielkomembranowego i do tego ten paluszek. Ustawienie mikrofonów i sposób nagrania raczej każdy ustala sobie indywidualnie w taki sposób żeby uzyskać satysfakcjonujące go brzmienie. A co do konkretnych instrumentów to warto poszukać w sieci w jaki sposób powinno się nagłaśniać/nagrywać dany instrument. Na ogół można znaleźć informacje gdzie mniej więcej ustawić mikrofony.
  • Level 9  
    A do czego ten wielkomembranowy?
  • Level 10  
    Wydaje mi się że wielkomembranowy lepiej "zbierze" brzmienie całego instrumentu ew. można wspomóc się innym. Poza tym dobrze jest mieć do wyboru przynajmniej 2 różne mikrofony bo zwyczajnie łatwiej jest uzyskać satysfakcjonujące brzmienie po przez dobór bardziej odpowiedniego mikrofonu do danego instrumentu. Jak pisałem wcześniej raczej nie ma sensu kupować 4 takich samych mikrofonów tym bardziej, że mają pracować w studiu gdzie będą nagrywane różne instrumenty a kto wie czy nie zechcesz kiedyś nagrać np. wokalu.
  • Level 9  
    Ok. rozumiem. TO co? Proponujesz 2x oktava + 1x AKG C414 ?
  • Level 10  
    Szczerze mówiąc nie miałem do czynienia z tymi mikrofonami, ale taka konfiguracja będzie raczej odpowiednia (tym bardziej że były wcześniej polecane). Mimo wszystko przed zakupem warto skonsultować się jeszcze z jakąś osobą kompetentna. Nawet jeśli miał by to być sprzedawca w sklepie muzycznym (pod warunkiem że zna się na rzeczy :D )
  • Level 9  
    OK. Dzięki wielkie. Dzisiaj zadzwonię do jednego ze sklepów, pogadam i ew. zamówię. Dzięki jeszcze raz za pomoc