Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówko-zamrażarka K337/2 MELA chłodziarka szroni

08 Sie 2010 22:04 1891 4
  • Poziom 10  
    Witam

Posiadam lodówko-zamrażarkę jak w temacie sama chłodziarka od pewnego czasu strasznie szroni na tylnej ściance co może być objawem takiego stanu rzeczy??? Jakie kroki podjąć aby sprawdzić co może być ewentualnie popsute. Nie znam się na AGD ale jestem elektrykiem z zawodu także jakieś proste naprawy myślę że dałbym radę. Pozdrawiam i za wszystkie sugestie i odpowiedzi z góry dziękuję. Michał

Dodano po 1 [minuty]:

mogę dodać ewentualnie jakieś fotki
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam
    Przyczyną nadmirnego szronienia mogą być:
    1-Nieszczelność komory chłodniczej (np: uszczelka drzwiczek), przez co dostaje się wilgoć do wewnątrz.
    2-Awaria termostatu (utrzymuje zbyt niską temperaturę)
    3-Ubytek czynnika chłodniczego, spadek ciśnienia czynnika obniża jego temperaturę wrzenia, przez co urządzenie bardziej mrozi.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    jak sprawdzić tą uszczelkę i termostat??? Bo czynnik to już rozumiem że trzeba serwis wezwać. Pozdrawiam
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Uszczelkę należy dokładnie obejrzeć, czy przylega dobrze na całej jej długości, czy nie jest popękana albo dziurawa, może być też już stara i jest już twarda, przez co dobrze nie uszczelnia.
    Jeśli chodzi o termostat, to trzeba zmierzyć termometrem temperaturę wewnątrz chłodziarki.
    Jeśli chodzi o ubytek czynnika, to w chłodziarkach z parownikiem zabudowanym za tylną jej ścianą, najczęściej przekorodowuje ten parownik. Jeśli tak się dzieje, to urządzenie za jakiś czas przestanie działać z powodu braku czynnika. W takich sytuacjach też często dochodzi do szybkiego ulotnienie się czynnika przez przekorodowany parownik podczas rozmrażania urządzenia.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10