Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
PLFONPLFON
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z ciągłym resetowaniem się routera Linksys WRT54G

09 Aug 2010 15:09 2517 6
  • Level 9  
    Jestem posiadaczem routera Linksys WRT54G, który do tej pory pracował bez problemów z dwiema bezprzewodowymi kartami sieciowymi w komputerze stacjonarnym i laptopie pod kontrolą systemów Windows XP SP3, Windows 7 i Windows Vista.

    Ostatnio w naszej sieci domowej pojawił się drugi laptop Lenovo IdeaPad Y55 pod kontrolą systemu Windows 7 Home Premium i z kartą bezprzewodową Intel WiFi Link 5100 AGN.

    Niestety każdorazowe pojawienie się tego laptopa w sieci powoduje resetowanie naszego routera WRT54G i tym samym resetowanie całej sieci w odstępach mniej więcej 20-30 sekundowych. Wygląda to tak, że laptop nawiązuje połączenie z naszą siecią (zabezpieczoną hasłem typu WPA), ale po kilkunastu sekundach następuje zresetowanie routera i wszystkie komputery tracą połączenie z siecią i tak w kółko. Warto wspomnieć, że identyczna rzecz dzieje się po podłączeniu kablowym tego laptopa bezpośrednio do routera przez kartę Broadcom NetLink Gigabit Ethernet.

    Dodam tylko, że sprawdzaliśmy laptopa w obcej sieci i bez problemu nawiązał połączenie z siecią bezprzewodową, niestety nie jestem pewien z wykorzystaniem jakiego routera.

    Czy ktoś miał styczność z podobnym problemem z routerem Linksys WRT54G i byłby w stanie mi coś doradzić? Może to kwestia jakichś ustawień samego routera? Gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje, to czekam na sugestie, chętnie udzielę wszystkich informacji mogących pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
  • PLFONPLFON
  • Level 43  
    Wyłącz protokół IP6 na karcie WIFI w laptopie.
  • PLFONPLFON
  • Level 9  
    Jeśli chodzi o wyłączenie IPv6 tylko w opcjach karty sieciowej, to już to zrobiłem, zarówno na karcie kablowej, jak i bezprzewodowej.
  • Level 43  
    Usun zabezpieczenia - w ramach testu.

    EDIT:
    Ops, pewnie nic nie da bo to same jest po kablu właśnie zauważyłem.

    Spróbuj uruchomić laptopa w trybie awaryjnym + obsługa sieci.
  • Level 9  
    bogiebog wrote:
    Spróbuj uruchomić laptopa w trybie awaryjnym + obsługa sieci.


    W trybie awaryjnym z obsługą sieci wszystko działa bez problemu. Co to dla mnie oznacza?
  • Helpful post
    Level 43  
    Masz "coś" na systemie co uwala router, może duża ilością połączeń, robak, trojan ?

    Uruchom autoruns.exe z pakiety sysinternals.
    Menu/Opcje/Hide Microsoft and widnows entries

    Popatrz co masz "extra" w [drivers], [services], [logon], [image hijack] zakładkach.

    Jak usunąć wirusa/trojana
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1044160.html
  • Level 9  
    bogiebog wrote:
    Masz "coś" na systemie co uwala router, może duża ilością połączeń, robak, trojan ?


    Dzięki za sugestie, okazało się, że program Lenovo ReadyComm do obsługi sieci odpalał w tle swój proces i gryzł się z analogicznym programem systemu Windows 7.

    Pomogła kompletna deinstalacja programu Lenovo i obie karty sieciowe działają już bez problemów.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.