Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 1,4 B - błąd "Wtrysk powietrza wylotu"

GREBSON 09 Sie 2010 19:20 1987 8
  • #1 09 Sie 2010 19:20
    GREBSON
    Poziom 19  

    Problem w tym że po nocy nie zaskakuje za pierwszym razem a dopiero za 5-6tym. Jak zapali to pracuje równo , lecz brakuje mu mocy. W pierwszych sekundach po odpaleniu , przyciśnięcie pedału gazu powoduje zadławienie i spadek obrotów . Ruszenie z miejsca nie jest możliwe.
    Po podłączeniu lexii w sterowniku silnika występuje jeden błąd : WTRYSK POWIETRZA WYLOTU. Po rozwinięciu tej usterki czytamy : 1. Usterka wtrysku do powietrza wylotowego.

    Proszę o podpowiedź jak interpretowac ten błąd , gdzie szukać usterki.
    Dziękuję.

    0 8
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 09 Sie 2010 20:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    troche zaciemnia to tłumaczenie błedu
    jezeli ledwo zapala i ma problemy z zapalaniem, to podejzewam niskie cisnienie paliwa, zatkane wtryski jezeli ma lpg, czujnik temp i cos bym jeszcze znalazł

    DIAGNOSTYKA

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 09 Sie 2010 22:57
    GREBSON
    Poziom 19  

    Pdam dodatkowe informacje. Początkowo też myślałem o ciśnieniu paliwa więc zostały wymienione : filtr paliwa oraz pompa. Samochód posiada gaz BRC. Sterownik to sagem s2000. Podmieniałem map sensor - bez zmian. Temperatura widziana przez sterownik jest poprawna. Przechodzi w tryb zamknięty -obwody sond.

    Rano w momencie odpalania czuć niespalone paliwo. Napewno niejest to zjawisko normalne . Teraz pytanie : czego to może być wina sprężania czy wtryskiwaczy. Dodam że po odpaleniu auto pracuje bez zastrzeżeń ( brak mocy ale da się jeździć) cały dzień. Po odpaleniu czasy wtrysku 5,8ms.

    Nie mam możliwości odpalenia bezpośrednio na gazie lub poprostu nie potrafię tego zrobić . Dałoby to jednoznaczną odpowiedź co się dzieje. A może ktoś zna sposób odpalenia instalki brc w trybie awaryjnym. Słyszałem że można tylko 5 razy.

    0
  • #4 09 Sie 2010 23:03
    barubar
    Poziom 26  

    Nikt na poziomie nie dyskutuje o tłumaczeniach kodów błędów. Podaje się kod błędu i tyle. Rzekłem.

    0
  • #5 09 Sie 2010 23:17
    GREBSON
    Poziom 19  

    barubar napisał:
    Nikt na poziomie nie dyskutuje o tłumaczeniach kodów błędów. Podaje się kod błędu i tyle. Rzekłem.


    Niechodzi o tłumaczenie tylko interpretację. Pozatym lexia w tym przypadku tylko w taki sposób błąd opisała . Przepisałem słowo w słowo z ekranu.

    0
  • #6 09 Sie 2010 23:57
    kybernetes
    Poziom 39  

    Lexia podaje kody błędów. W przypadku problemów z interpretacją należy użyć opcji scantool. Opisywany przez ciebie błąd to być może błąd związany z pompą podającą powietrze do katalizatora. Pompa ta z trudnym rozruchem nie ma nic wspólnego. Podaj kod defektu

    0
  • #7 10 Sie 2010 08:10
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    nie wymieniaj na chybił- trafil czesci
    zrób diagnostyke silnika, zmierz cisnienie paliwa i wydajnosc pompy

    jezeli jest ok, w momencie startu prysnij mu spreya typu zmywacz do tarcz, jezeli zalapie i bedzie sie wkrecal masz przytkane wtryski

    0
  • #8 10 Sie 2010 17:23
    colin555
    Poziom 27  

    blad powinien być:

    "dotrysk powietrza do wydechu"
    pod warunkiem że ten silnik co masz spełnia E4, wtedy:
    sprawdz pompę powietrza, bezpiecznik i przekaźnik od niej, zaworek

    a jeśli nie wiesz to Pcode i bedziemy wiedzieć

    0
  • #9 10 Sie 2010 17:28
    barubar
    Poziom 26  

    Ale to i tak nie ma wpływu na sam rozruch. Dla mnie to kolejny post o czytaniu błędów, które to czytanie nie ma nic wspólnego z diagnostyką. Lexia jest a parametrów rzeczywistych nie sprawdzali, np. zaraz po odpaleniu silnika.

    0