Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus automat 1.6 ZETEC-SE 2003 r pykanie w kolektor

09 Sie 2010 20:25 12282 37
  • Poziom 36  
    Ford Focus automat 1.6 ZETEC-SE 2003 wersja europejska.

    W aucie nie ma i nie było LPG.

    Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie .W okolicach gumowej rury między kolektorem a filtrem powietrza.

    Poza tym auto słabo przyśpiesza jak na 100 KM i pali ok 14 l w miście.

    Głowica - sprężanie sprawdzone ok - silnik krokowy podstawiny drugi nowy ok - obie sondy ok - brak błędów na diagnostyce - rozrząd nowy i sprawdzony - czujnik wałka rozrządu ok - przepływomierz ok - świece nowe - kolektor ssący sprawdzony pod kątem pęknięć ok - wężyki od podciśnień sprawdzone ok .

    Przy pierwszym podłączeniku do kompa pokazał błąd kąta zapłonu - po wykasowaniu błąd już się nie pojawia.

    Czy ktoś ma jakieś sugestie ?
  • Poziom 27  
    Zdjąć te podejrzane węże albo kolektor i zobaczyć czy są drożne....
    Zdjąć obuwę paska i zobaczyć czy nie jest przestawiony rozrząd
  • Poziom 11  
    jak kolega wyżej zdejmij zobacz, bedzie to najbezpieczniejsza możliwość
  • Poziom 26  
    Ot ISC se puknął, miał prawo. Co ma rozrząd czy drożność przewodów dolotowych do tego, że coś sobie raz puknie po zapłonie?
  • Poziom 36  
    Jak już pisałem rozrząd sprawdzony i jest 100 % ok .
  • Poziom 36  
    Właśnie wróciłem ze stacji benzynowej - spalanie 16,5 l w mieście .
    Brak wycieku paliwa - dziwne ,że przy takim spalaniu nie czuć paliwa z rury wydechowej .
  • Poziom 36  
    Test na trasie 500 km - spalanie 10,2 l na 100 km przy prędkości ok 100-130 km/h - prędkość maksymalna 165 km/h.

    Zaczynam się zastanawiać czy katalizator nie jest zapchany chociaż przy teście podczas jazdy druga sonda - za katalizatorem - pracuje poprawnie.

    Pomimo ,ze auto ma 75.000 km przebiegu to nie wiadomo co się wcześniej z nim działo .

    Jak dobrze sprawdzić katalizator bez demontażu ?

    Przy podróży na trasie zauważyłem jeszcze , że czasami przy wyprzedzaniu na 2 i 3 biegu przy 4000-5000 obrotów sinik 2-3 razy jakby przerwał pracę na ok 0,5 sekundy.

    Na wolnych obrotach silnik pracuje równo - nie ma falowania obrotów i gaśnięcia .
  • Poziom 26  
    Ja bym zmienił styl jazdy i prędkość maksymalną uznał taką, kiedy zaczyna się odcinanie wtrysków. Zostaw ten katalizator, chyba że chcesz parę groszy zarobić sprzedając wkład.
  • Poziom 36  
    Przy super spokojnej jeżdzie w mieście spalanie spadło do 12,6 l /100 km.:D
  • Poziom 26  
    A w mieście to miało spaść, tak? Z tym małym silnikiem i olbrzymią skrzynią?
  • Poziom 36  
    barubar napisał:
    A w mieście to miało spaść, tak? Z tym małym silnikiem i olbrzymią skrzynią?

    Można jaśniej , bo nie rozumiem ?
  • Poziom 26  
    No i już znasz problem, w końcu go zrozumiesz. Daj sobie trochę czasu, to przyjdzie samo. Dotrze, jak będziesz na to gotowy. Życie uczy pokory.
  • Poziom 36  
    barubar napisał:
    No i już znasz problem, w końcu go zrozumiesz. Daj sobie trochę czasu, to przyjdzie samo. Dotrze, jak będziesz na to gotowy. Życie uczy pokory.

    Prosze wypowiadać sie na temat ! Co to za bełkot ?
  • Poziom 26  
    No wiesz, bełkot zwykły, szarego mechanika. Czy różni się czymś od twojego bełkotu? Wyimaginowach życzeń kogoś kto od niedawna użytkuje ten samochód? Kogoś, kto się naczytał że pali 3 litry a jedyne co potrafi, to deptać pedał gazu do końca? Na temat czyli jak? Co dla ciebie jest wypowiedzią na temat? Ja mniej więcej wiem, ktoś kto ciebie pocieszy, doda otuchy, tzw. koleś.
  • Poziom 17  
    Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu.
    Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
  • Poziom 9  
    to jest automat i spalanie bedzie zawsze wieksze
  • Poziom 36  
    Byłem jeszcze raz na analizie spalin

    wolne obroty

    CO 0,01
    CO2 15,50
    CO KOR. 0,01
    HC 4
    02 0,04
    LAMBDA 1,001

    2500 OBR.MIN

    CO 0,02
    CO2 15,30
    CO KOR. 0,02
    HC 6
    O2 0,05
    LAMBDA 1,001

    a auto nadaj nie jedzie i dużo pali.

    Przyśpiesznie 0-100 km/h ok 17 sekund - trochę słaby wynik.

    Podstwiałem już nawet drugi komputer sterujący silnikiem i skrzynią biegów - dalej to samo.

    Rozumiem ,że automat będzie więcej palił ale chyba nie aż tyle ?

    Termostat i czujnik ok - silnik szybko się nagrzewa - po przejechaniu 1 km mam ok 80 stopni ( wskazówka stoi pionowo ).
  • Poziom 12  
    Jeśli nie pokazuje błędów, to jest sprawny. Sprawdź ewentualnie przebieg z czujnika położenia wału, może byc walnięty albo coś nie tak na złączu i dlatego wypada mu zapłon. Silnik 100-tu konny z automatem to porażka, będzie dużo palił, i nie pojedzie jak manual, nie wypiłujesz go do porównywalnej prędkości. Luksus automatycznej skrzyni biegów wyklucza sportowe osiągi, szczególnie przy 1,6 l. pojemności, nawet jeśli to ZETEC.
  • Poziom 15  
    Napisz jak był sprawdzony rozrząd
  • Poziom 11  
    zobacz wydech, skrzynie(tryb awaryjny nie wlacza wszystkich biegów),umyj przeplywke i oczysc hamulce(jarzma)
  • Poziom 25  
    A może winna będzie sonda lambda? Niejednokrotnie się zdarzało że sonda pracowała tak że komputer nie wykrywał błędów, a jednak nie pracowała właściwie. M. in. mnie się też coś takiego przytrafiło, palił ok 2x tyle co powinien, ale benzyną nie śmierdziało, moc silnika też odczuwalnie spadła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Tak tylko piszę. Ja też byłem na "testerach" i niewiele mi to dało.... Sam dochoszedłem do sondy metodą prób i błędów. Podobnie jak w innym moim aucie czujnik otwarcia przepustnicy był zepsuty, a na testerach nie było żadnego błędu a auto odpalało jak mu się chciało.... Ale to tak na marginesie.
    Ja poszukałbym fachowca od fordów i zostawił mu autko na kilka dni.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Mówię o testerach w serwisach. Tam gdzie miałem sondę uszkodzoną mechanik stwierdził że spaliny mieszczą się w normie, gdzie czujnik przepustnicy to podpięcie do komputera nie wykazało błędów i chcieli mi komputer pokładowy wymieniać.... Dlatego piszę aby sprawdził autko u fachowca od fordów, ew popytał innych z tymi samochodami (fora fordowskie są) i dopiero wówczas szukał ew usterki.

    Sorry za off-top, na pytanie tylko odpowiadam....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Panowie 16sek do sety to nie jest normalne i nie wmawiajcie mu tego...
  • Moderator Samochody
    Raptem 100 koni i automatyczna skrzynia?
    Ponadto może trzeba by się było przyjrzeć układowi przeniesienia napędu , a silnik zostawić w spokoju?
  • Poziom 39  
    16 do setki przy tym motorze moze byc jaknajbardziej prawdziwe.
    Do tego przez ciagle zmieniany styl jazdy w celu "testowania" skrzynia moze miec problem dobrac sobie odpowiedni program do stylu jazdy.
    Te skrzynie sie "ucza" kierowcy.
    Ew tak jak mowi kolega, obadac sprawnosc przeniesienia napedu.
    Sama skrzynie, lozyska w kolach, zaciski hamulcowe