Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra a 1.6 c16nz duże spalenie ,szarpanie,buczy

ontario4 09 Sie 2010 21:43 6719 11
  • #1 09 Sie 2010 21:43
    ontario4
    Poziom 12  

    Witam kolegów. Posiadam auto opel vectra A c16nz benzyna ,mam kilka problemów.

    -szarpanie samochodem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu niezależnie od prędkości ,poszarpuje przy wolniejszej jeżdzie , aż przechodnie się oglądają .
    -buczenie (ryk silnika przy dodawaniu gazu )
    -skandaliczne spalanie miasto 13,5 trasa 9,5 litra na 100 km
    -brak mocy wciskasz pedał a on nie chce za bardzo jechać ,kłopotliwe przy wyprzedzaniu bo nie wiadomo jaki bieg wrzucić.

    Nie mam już pomysłów na ten samochód :
    Zmienione zostały przewody WN
    Kopułka z palcem , świece ,filtr paliwa ,filtr powietrza

    Jak kupiłem auto wypalił mi się zawór, musiałem robić szlif głowicy i wymienić zawór. Przy okazji wymieniłem rozrząd.

    Proszę o radę co da się zrobić ?


















    0

    0 11
  • #2 09 Sie 2010 22:19
    ufo000000
    Poziom 14  

    Podpiąć pod komputer, po co w ciemno wymieniać połowę auta?
    Może to być np sonda lambda.

    0
  • #3 09 Sie 2010 22:35
    T5
    Moderator Samochody

    Buczenie -skandaliczne spalanie-zgaduję ślizga się sprzęgło,zapchany katalizator,wyrobiony wałek rozrządu.

    0
  • #4 09 Sie 2010 22:45
    barubar
    Poziom 26  

    Zależy jak buczy. Buczenie to poważna sprawa. Buczeć może buczek, buczomechanizm, buczoprzestawiacz, buczoserwomechanizm. Z buczeniem nie ma żartów. Najlepszym wyjściem jest buczomechanik z buczodiagnozą.

    0
  • #5 09 Sie 2010 23:06
    ontario4
    Poziom 12  

    Kolego ufo000000 zapomniałem dodać że sondę lambda też wymieniłem. Mierzyłem napięcie i sonda lambda podaje do urządzenia sygnał napięciowy,który waha się w granicy 450 mV ,zależnie od stężenia tlenu w spalinach .według instrukcji napięcie jest prawidłowe. Co do komputera zaświecił by się mi check engine ,również mogę wywołać sekwencje kodem błyskowym , złączka 10 pinowa ,styk ab ,ale nie ma żadnych błędów w pamięci .Komputera nie można podłączyć onlline żeby sprawdzić w czasie rzeczywistym stan czujników ,jedynie odczyt z map sensora.
    Jdąc dalej, jeżeli sygnał z lambdy przekroczy w przeciągu 50 s dolno wartość napięci
    zostanie wprowadzony kod usterki 44 . Jeżeli sygnał napięciowy z sondy będzie zbyt wysoki to do pamięci zostaje wprowadzony kod usterki 45.

    0
  • #6 09 Sie 2010 23:12
    barubar
    Poziom 26  

    :D To nie ja, żeby nie było na mnie znowu.:D

    0
  • #7 09 Sie 2010 23:26
    ontario4
    Poziom 12  

    Kolego Barubar patrze żarty się trzymają mimo późnej godziny.Twoja wypowiedz nie jest zgodna z tematem proszę wypowiedz przenieść do innego działu , czytaj uważnie.

    T5 nie mam zaworu EGR został zaślepiony a w wężyku podciśnienia siedzi śruba chacha .Jeżeli zaciągnę ręczny i puszczę sprzęgło to silnik powinien zgasnąć co oznacza że sprzęgło jest ok. Jeszcze został wałek rozrządu przy demontażu głowicy
    mechanik powiedział że jest zużyty ale można jeżdzić z czasem wymienić .jaki wpływ ma wałek kolego t5 na spalanie.

    0
  • #8 10 Sie 2010 21:15
    T5
    Moderator Samochody

    Ano taki że jak mu się zawory nie otworzą tyle ile fabryka przewidziała to będzie mu czegoś brakować.

    0
  • #9 10 Sie 2010 22:15
    ontario4
    Poziom 12  

    Nowy wałek jest drogi ,czy mogę wstawić używany z mniejszym przebiegiem i
    dać nowe popychacze według fachowców (szklanki lub kieliszki zależy ile wypili).
    Jeszcze jedno pytanie do kolegów odnośnie sondy lambda według książki sam naprawiam opla vectra a i calibra jest napisane że napięcie na sondzie lambda powinno być 450mv. Według źródeł z internetu napięcie na 1v sondzie lambda
    powinno wachać się w granicy od 0.2V do 0.8V ,czegoś tu nie rozumiem jeżeli skład mieszanki paliwowo powietrznej powinien optymalny to dlaczego waha się od mieszanki ubogiej 0.2v do bogatej 0.8 v .
    To samo otzymał bym robiąc generator fali prostokątnej od 0,2v do 0.8 i wtedy pomijam komputer
    opel vectra a 1.6 c16nz duże spalenie ,szarpanie,buczy

    czyli jak lambda tak się zachowuje to poco cpu ,czy o czymś nie wiem.

    0
  • #10 10 Sie 2010 22:30
    robokop
    Moderator Samochody

    ontario4 napisał:

    Jeszcze jedno pytanie do kolegów odnośnie sondy lambda według książki sam naprawiam opla vectra a i calibra jest napisane że napięcie na sondzie lambda powinno być 450mv. Według źródeł z internetu napięcie na 1v sondzie lambda
    powinno wachać się w granicy od 0.2V do 0.8V ,czegoś tu nie rozumiem jeżeli skład mieszanki paliwowo powietrznej powinien optymalny to dlaczego waha się od mieszanki ubogiej 0.2v do bogatej 0.8 v .
    To samo otzymał bym robiąc generator fali prostokątnej od 0,2v do 0.8 i wtedy pomijam komputer

    Bo nie doczytałeś, kolego szanowny. Grzebiesz nie wiadomo gdzie i po co, sypiesz pseudetochniczno/żargonowymi stwierdzeniami i sam się zakręciłeś przez to. Doczytaj jak działają sondy rezystancyjne, jak wyliczany jest skład mieszanki w zależności od zawartości tlenu w spalinach, posiądziesz nieco wiedzy, zbędnej przeciętnemu użytkownikowi auta. Trudno wydedukować że 0,45V to wartość uśredniona pokazywana przez miernik, a zawierająca się tak naprawdę w amplitudzie fali prostokątnej od 0.2 do 0.8V ? Jeśli zrobisz ten swój generator i pominiesz ECU, do do czego przepraszam go podłączysz?
    Zrób porządek z mechaniką, wymień ten wałek rozrządu, sprawdź ciśnienie sprężania, drożność wydechu i dopiero zaczniemy grzebać w elektryce.

    0
  • #11 10 Sie 2010 23:15
    ontario4
    Poziom 12  

    sorki ale podłączyłem miernik w aucie i nie pokazało mi wartości 0.450v tylko
    wahało się od 0.2 v do 0.8v i nie miałem tu wartości średniej ,najwyżej zapnę kondensator i wtedy uśrednię. Kolega też nie ma wiedzy po nawet nie podał w
    jaki sposób cpu reaguje na sygnał z lambdy. Miernik nie podaje wartości średniej tylko skuteczną czyli wartość maksymalna przez pierwiastek z 2.Kolega musi poczytać instrukcje od miernika. Odnośnie lambdy czas reakcji cpu na zmianę składu
    wynosi około 300ms czyli miernik wychwyci to jako zmianę napięcia
    w granicach pracy dla sondy lambda 1voltowej. i kolega sam się nie zna i sieje demagogie.

    0
  • #12 10 Sie 2010 23:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Czytałeś, nie wiesz co i nie wiesz gdzie.Nie zamierzam wpadać w daremną polemikę i tłumaczyć nie wiadomo ile razy na tym forum i nie wiadomo po co zasad działania układów wtrysku paliwa z czujnikiem tlenu. Miernik cyfrowy średnio nadaje sie do pomiaru sondy lambda - raz ze względu na ograniczone próbkowanie, a dwa że pomiary dokonywane przez taki miernik są dalekie od rzeczywistości w przypadku sygnałów innych niż sinusoidalne, czy z zawartością harmonicznych, także proszę sobie darować tłumaczenie mi co to jest wartość skuteczna. Kondensator wpięty równolegle do sondy? Tego to już nawet nie skomentuję - proszę sobie poczytać czemu ważna jest szybkość reakcji sondy i co spowoduje kondensator. . A czemu skład mieszanki waha się od bogatej do ubogiej drogi kolego, ma swoje uzasadnienie w tym, że liczy się wartość średnia - sterownik wzbogaca mieszankę do momentu otrzymania z sondy sygnału bogatej mieszanki, wtedy zaczyna ją zubażać aż do momentu otrzymania sygnału mieszanki ubogiej, czasem mieszanka musi być bogata aż nadto, silnik wbrew pozorom dostaje mieszankę stechiometryczną tylko w nielicznych momentach.

    ontario4 napisał:
    sorki ale podłączyłem miernik w aucie i nie pokazało mi wartości 0.450v tylko
    wahało się od 0.2 v do 0.8v i nie miałem tu wartości średniej

    A tu kolega pisze co innego:
    ontario4 napisał:
    Kolego ufo000000 zapomniałem dodać że sondę lambda też wymieniłem. Mierzyłem napięcie i sonda lambda podaje do urządzenia sygnał napięciowy,który waha się w granicy 450 mV ,zależnie od stężenia tlenu w spalinach .według instrukcji napięcie jest prawidłowe.

    Wątek zamykam, do bicia piany są inne fora.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo