Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf M3329 Liczniki. Schemat podłączenia.

romoo 09 Sie 2010 22:22 9137 18
  • #1 09 Sie 2010 22:22
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mam prośbę o schemat podłaczenia licznika bo temat jest taki że liczniki nie działają bo zazieleniały w środku i to tak perfidnie że drivery liczników na procesorze i po przelucie dalej nie działają.
    Mam pytanko jak dane o temperaturze i ilości paliwa idą do liczników.
    I jak działa podświetlanie bo po właczeniu stacyjki wyłacza się :?:

    0 18
  • Testo
  • Pomocny post
    #2 09 Sie 2010 23:49
    SP8JZ
    Poziom 33  

    W XF jest 0-5V, a jaki procesor?

    0
  • Testo
  • #3 10 Sie 2010 07:05
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ale analogowo a nie CAN z jakiegoś innego miejsca?
    POzatym ktoś wpinał swoje przewody do wtyczki czarnej licznika i teraz choinka sie robi.

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Sie 2010 07:32
    brandy-p
    Poziom 31  

    Kiedyś rzeźbiłem coś podobnego i chyba analogowy sygnał szedł do modułu obok bezpieczników i dalej po can-ie na licznik. Wtedy miałem schemat, jak go znajdę to wieczorem podrzucę.

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Sie 2010 14:51
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Jaki procesor tam jest? W XF jest tak: Procesor jest CDVL-1302. Ten sam występuje pod symbolem CDVL-2105. Układ całkujący impulsy od obrotomierza, i 3 wejścia analogowe 0-5V. W sumie jest 4 wejścia analogowe. Przy czym czujnik paliwa jest tak fajnie zrobiony, że jest podciągnięty przez rezystor do 5V. Sygnały z czujników idą bezpośrednio w procesor bez jakichkolwiek zabezpieczeń. Wskaźniki to woltomierze różnicowe sterowane PWM. Odseparowane cewki. Po cztery wyjścia/wskaźnik. Podobnie, czy całkiem inna bajka??

    0
  • #6 10 Sie 2010 16:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tak proc CDVL-1302, wskaźniki różnicowe sa sterowane bezpośrednio z proca.

    Gość przedemną grzebał ale nie zajrzał do środka i mógł dziadostwa narobić , zersztą sa jakieś dokłądane kabelki.


    Właściciel kupi raczej inny licznik coś ok 1kPLN ale ja go nie zamontuje jak nie będe miał schematu bo kto wie co tam napieprzone jest i przez kogo?
    A autko robi codziennue trasę 12* 5km na tak że nie jezdzi koło zadnego miasta i car serwisu bo to wywrotka żwirowa.

    0
  • Pomocny post
    #7 10 Sie 2010 17:31
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Powiem Ci tak nie wiem jak wygląda to dziadostwo, bo go nigdy nie robiłem. Ale w tym, o którym mówię tak jak napisałem jest zero zabezpieczeń od strony czujników i trzeba cholernie uważać :!: Zwłaszcza czujnik paliwa. Jest tu błąd fabryczny, który usuwam diodami. Jest to nagminna usterka i w 99% leci procesor. Nieprawidłowości w instalacji powodują przedostanie się do wyjścia stabilizatora 5V LM2574 napięcia 24V przez rezystor podciągający czujnik paliwa do 5V. Czujniki są NTC podciągnięte do 5V tak, że na wejściach powinno być 5V i sygnał z czujników jest ze zboczem opadającym do ziemi. Czyli zwykła masa z czujnika prowadzona jednym kablem. Jest to prosty układ, ale zrobiony przez inżynierów-idiotów. Jeśli podłączysz samo zasilanie fuel i temp powinny pójść na full a obrotomierz wyzerować się (lekko się podnieść). Aby stwierdzić uszkodzenie procesora schodzę napięciami do zera bezpośrednio na jego pinach. Jeśli wskazówki nie opadają, albo wskazówki pokazują ciągle to samo oznacza to uszkodzenie procesora. Mogę Ci dać rozpiskę CDVL1302, a tutaj zamieściłem kiedyś coś na ten temat, ale co dokładnie - nie pamiętam:

    Link

    Na chwilę obecną powiem tyle, że 3 diody zenera przy kupie na zdjęcich to są wejścia czujników 24, 25 i 26. Po ścieżkach powinieneś dojść do czarnego gniazda. Po drodze mam rezystory szeregowe. Wyjście z układu całkującego obrotomierz 10,11,lub 12 dokładnie nie pamiętam. Komunikacja z 93S46 jest wyprowadzona na złącze w rogu płytki działa bez wylutowywania. Tak więc oprócz wejść idzie w kosmos 93S46 i CDVL, choć miałem kilka przypadków uszkodzenia samych wejść. Jeśli uszkodzone są tylko wejścia czujników, to zazwyczaj obrotomierz działa dobrze. Wiele taniej wychodzi wymienić procesor, w naszych stronach ta płytka chodzi podobnie ok 1k PLN

    0
  • #8 10 Sie 2010 19:57
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    U mnie wskazówki martwe żadne napięcie nie dochodzi do ustrojów wskaźnika.
    I dziwi mnie że po włączeniu zapłonu gaśnie podświetlanie zegarów.
    ALe wyczaiłem że + podświetlania ginie przed zegarami już. :( po właczeniu stacyjki.
    Te proce po ile chodzą, tak żeby coś w temacie liznąć?

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Sie 2010 00:02
    SP8JZ
    Poziom 33  

    info(malpa)truck.kharkov.ua
    Mi to wygląda na bez-bezpiecznikowy sterownik oświetlenia na BTS'ach. Jeśli masz +5V na LM2574, to i zegar 6MHz powinieneś mieć na oscylatorze. W każdym bądź razie nawet jak są upalone wejścia, to PWM powinien być. Wyjścia są niesymetryczne odwrócone w fazie o 180 st. względem siebie

    0
  • Pomocny post
    #10 11 Sie 2010 14:52
    brandy-p
    Poziom 31  

    Romoo, przykro mi, ale nie mogę nigdzie znaleźć tego pinout-u.

    0
  • Pomocny post
    #11 14 Sie 2010 11:57
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Coś takiego jak na obrazku?
    Daf M3329 Liczniki. Schemat podłączenia.
    Swoją drogą wyobrażam sobie spustoszenie w procku od np. zwarcia świateł pozycyjnych z przewodami od czujnika poziomu paliwa :D Częsta usterka (zwarcie wiązce).

    2
  • #12 14 Sie 2010 12:28
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    No dzięki stary poratowałeśmnie troche.
    I mam pytanko co to jest Datcik Tachometra?
    Czarna kostka ostatnie 2 piny po prawo , bo u mnie idą tam 2 dorabiane kable i h.. wie gdzie.

    A tacho jest na osobnym liczniku.
    http://truck.kharkov.ua/
    Daf M3329 Liczniki. Schemat podłączenia.

    0
  • #13 14 Sie 2010 16:15
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Romoo płytka od kharkov wygląda na DAF XF, ale wyprowadzenia E433 są inne. Jest analogia do ich "myśli technicznej" ta sama.

    0
  • Pomocny post
    #14 16 Sie 2010 10:52
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    datcik taxomietra - czujnik obrotów silnika

    0
  • #15 21 Sie 2010 15:28
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Może ktoś poratuje rozpiska scalaka bo nóżka 18 to +5V którego tam nie ma a na tej nóżce jest zwarcie do masy jak podam napięcie z zasilacza to ponad 10A i CDVL się grzeje.

    0
  • #16 22 Sie 2010 11:05
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Dobra wskaźnik paliwa bym zrobił na linijce świetlnej 10 diod bo sygnał jest 0-5v , Jakby podobnie było z temperaturą i obrotami to jestem w domu.
    Zamiast wskazówek wpiął bym diody i finał.

    0
  • #17 24 Sie 2011 08:02
    Pawel_MTECH
    Poziom 8  

    Panowie , podepne się. Jakie jest oznaczenie przewodu analogowego sygnału z pływaka?

    0
  • #18 24 Sie 2011 10:14
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Czarna kostka pin nr. 2 wejście sygnału czujnika poziomu w zbiorniku

    Daf M3329 Liczniki. Schemat podłączenia.

    0
  • #19 19 Gru 2017 14:40
    charitou
    Poziom 7  

    Sorry if i wrote in English. Anyone knows if there's a term. 30(direct to battery) here?

    0