Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar ciśnienia spalin w skrzyni korbowej

10 Sie 2010 17:56 5825 13
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie
    Czy jest ktoś z użytkowników kto wie jak wykonać taki pomiar. Aparatura schemat jej podłączenia. Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 39  
    Do czego ci [poytrzebna wartość tego ciśnienia?
  • Poziom 9  
    Jest to metoda diagnostyczna pozwalająca określić ogólny stopnień zużycia silnika.
  • Poziom 39  
    Popatrz nie wiedziałem?
    Podaj graniczną wartość tego ciśnienia dla zużytego silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Cieszę się, że mogłem zgłębić Twoją wiedzę.
    Nie chodzi o wartości ciśnień, tylko o używaną aparaturę i schemat podłączenia. Pytam ponieważ znalazłem opis takiego pomiaru przy użyci u-rurki, a jest to dosyć archaiczne.
    Wiem, że są nowsze aparatury z tłumikiem pulsacji ciśnienia i cyfrowym analizatorem sygnału diagnostycznego sądziłem, że ktoś tutaj używał czegoś takiego

    Dodano po 2 [minuty]:

    pomiaru dokonuje się przy temperaturze ustalonej przez producenta, generalnie jest to wartość nagrzanego silnika, bez obciążenia, przy prędkości biegu jałowego oraz w zakresie 1500-2200 obr/min
  • Moderator Samochody
    artur450 napisał:

    pomiaru dokonuje się przy temperaturze ustalonej przez producenta, generalnie jest to wartość nagrzanego silnika, bez obciążenia, przy prędkości biegu jałowego oraz w zakresie 1500-2200 obr/min

    I dla każdego silnika będzie inna, w dodatku zależna od róznych czynników zewnętrznych - czyli miarodajna tak samo jak przyłożenie dłoni czy nosa do otwartego wlewu oleju.
  • Poziom 9  
    Nie prosiłem o cenę tego typu pomiarów oraz możliwości jakie ze sobą niesie. Doskonale wiem, że jest to metoda określenia jakościowego zużycia i żeby była informatywna, pomiary muszą być odnoszone do charakterystyk nowych silników utworzonych po okresie docierania. Jednak jest bardzo szybka w wykonaniu i nie wymaga częściowego demontażu elementów silnika. Więc jeśli nie jesteś w stanie pomóc bardzo proszę o niezabieranie głosu w tej sprawie.
  • Poziom 39  
    artur 450 mojej wiedzy nie poszerzyłeś metodę znam.
    Chciałem się tylko dowiedzieć czy znasz wartości które chcesz mierzyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    T-4 2,5 tdi już dobrze chodzi?
  • Poziom 36  
    artur450 napisał:
    Jednak jest bardzo szybka w wykonaniu i nie wymaga częściowego demontażu elementów silnika. Więc jeśli nie jesteś w stanie pomóc bardzo proszę o niezabieranie głosu w tej sprawie.


    To może uzupełnisz wypowiedź do jakiego typu silnika owa metoda jest stosowana?Bo w typowym warsztacie równie przydatna jak dłuto.
  • Poziom 32  
    witam, pewnie ktoś pisał prace doktorską " Pomiar ciśnienia spalin w skrzyni korbowej jako wyznacznik stopnia zuzycia pasowania tłok -cylinder" :D , jest tak samo dobre jak w benzynowym silniku wyłączanie poszczególnych cylindrów (iskra na mase przed świecą) i ocena procentowego spadku prędkości obrotowej silnika jako wykładnia stopnia zuzycia łok-cylinder, troszku popracowałem w zawodzie ale jeszcze takich danych pomiaru cisnienia w skrzyni korbowej nie zanlazłem , odnosząc sie do pytania kol artur 450 to ciśnienie równe atmosferycznemu bedzie oznaczało ideał stanu tech , a im wyżej tym gorzej :D , istnieje kilka bardziej miarodajnych pomiarów z których da sie ocenic stan tech silnika, bo w tej co chcesz kol dane to gdzie pomiar dokonać? jak pod pokrywa zaworów to zakłamie przedmuch przez uszczelnienia zaworów wydechu , jak ze skrzyni korbowej to sensowne wpiecie sie z końcówka pomiarowa wymaga rozbiórki elementów osprzetu silnika (w zaleznosci od typu), taki pomiar dobry jest jako akademicka rozprawka ale do diagnozy warsztatowej do niczego, kol robokop ma racje ręka i nos oraz oczy ze słuchem i wsio wiadomo, powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Taki sprzęt ma sens w dwutakcie gdzie w cylindrze mieści się silnik np.AFN;))
  • Poziom 9  
    Proszę Państwa jak już podkreślałem obiektem mojego zainteresowania nie jest fakt wykonywania pomiarów ani waszej oceny,gdyż ocenę wystawiam sam, jednak napewno w swojej analizie wykorzystam informacje przez Was tutaj zamieszczone z zaznaczeniem skąd pochodzą. Niestety chyba jednoznacznie nikt nie potrafi stwierdzić czy istnieją jakiekolwiek modernizacje owej metody.
    Wszyscy macie racje jest to archaiczna metoda, która daje obraz całościowego zużycia silnika,dzisiaj praktycznie nigdzie nie stosowana. Owszem najlepiej było by gdyby panowało w skrzyni korbowej ciśnienie atmosferyczne, ale jak kolega Wopro wie jeszcze takiego nie wyprodukowano:)
    Soją droga, można było by wzbogacić system diagnostyczny OBD o kanał z takim odczytem. Czujnik ciśnienia umieszczony w skrzyni korbowej monitorujący w sposób ciągły panujące ciśnienie. Gdy dochodziło by do rozszczelnienia skojarzenia TPC bądź granicznego zużycia zwiększone ciśnienie poprzez odczyt czujnika powodowało by zapalenie lampki ostrzegawczej lub unieruchamiało silnik luźna teoria.
    Chciałbym zamknąć ten temat. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie.