Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar ciśnienia spalin w skrzyni korbowej

artur450 10 Sie 2010 17:56 4313 13
  • #1 10 Sie 2010 17:56
    artur450
    Poziom 8  

    Witam serdecznie
    Czy jest ktoś z użytkowników kto wie jak wykonać taki pomiar. Aparatura schemat jej podłączenia. Bardzo proszę o pomoc.

    0 13
  • #2 10 Sie 2010 17:57
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Do czego ci [poytrzebna wartość tego ciśnienia?

    1
  • #3 10 Sie 2010 18:02
    artur450
    Poziom 8  

    Jest to metoda diagnostyczna pozwalająca określić ogólny stopnień zużycia silnika.

    1
  • #4 10 Sie 2010 18:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Popatrz nie wiedziałem?
    Podaj graniczną wartość tego ciśnienia dla zużytego silnika.

    0
  • #5 10 Sie 2010 18:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Sie 2010 18:16
    artur450
    Poziom 8  

    Cieszę się, że mogłem zgłębić Twoją wiedzę.
    Nie chodzi o wartości ciśnień, tylko o używaną aparaturę i schemat podłączenia. Pytam ponieważ znalazłem opis takiego pomiaru przy użyci u-rurki, a jest to dosyć archaiczne.
    Wiem, że są nowsze aparatury z tłumikiem pulsacji ciśnienia i cyfrowym analizatorem sygnału diagnostycznego sądziłem, że ktoś tutaj używał czegoś takiego

    Dodano po 2 [minuty]:

    pomiaru dokonuje się przy temperaturze ustalonej przez producenta, generalnie jest to wartość nagrzanego silnika, bez obciążenia, przy prędkości biegu jałowego oraz w zakresie 1500-2200 obr/min

    1
  • #7 10 Sie 2010 18:35
    robokop
    Moderator Samochody

    artur450 napisał:

    pomiaru dokonuje się przy temperaturze ustalonej przez producenta, generalnie jest to wartość nagrzanego silnika, bez obciążenia, przy prędkości biegu jałowego oraz w zakresie 1500-2200 obr/min

    I dla każdego silnika będzie inna, w dodatku zależna od róznych czynników zewnętrznych - czyli miarodajna tak samo jak przyłożenie dłoni czy nosa do otwartego wlewu oleju.

    0
  • #8 10 Sie 2010 18:50
    artur450
    Poziom 8  

    Nie prosiłem o cenę tego typu pomiarów oraz możliwości jakie ze sobą niesie. Doskonale wiem, że jest to metoda określenia jakościowego zużycia i żeby była informatywna, pomiary muszą być odnoszone do charakterystyk nowych silników utworzonych po okresie docierania. Jednak jest bardzo szybka w wykonaniu i nie wymaga częściowego demontażu elementów silnika. Więc jeśli nie jesteś w stanie pomóc bardzo proszę o niezabieranie głosu w tej sprawie.

    0
  • #9 10 Sie 2010 20:01
    trans-serwis
    Poziom 39  

    artur 450 mojej wiedzy nie poszerzyłeś metodę znam.
    Chciałem się tylko dowiedzieć czy znasz wartości które chcesz mierzyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    T-4 2,5 tdi już dobrze chodzi?

    0
  • #10 10 Sie 2010 21:02
    jurekk55
    Poziom 35  

    artur450 napisał:
    Jednak jest bardzo szybka w wykonaniu i nie wymaga częściowego demontażu elementów silnika. Więc jeśli nie jesteś w stanie pomóc bardzo proszę o niezabieranie głosu w tej sprawie.


    To może uzupełnisz wypowiedź do jakiego typu silnika owa metoda jest stosowana?Bo w typowym warsztacie równie przydatna jak dłuto.

    0
  • #11 10 Sie 2010 21:15
    wopor
    Poziom 32  

    witam, pewnie ktoś pisał prace doktorską " Pomiar ciśnienia spalin w skrzyni korbowej jako wyznacznik stopnia zuzycia pasowania tłok -cylinder" :D , jest tak samo dobre jak w benzynowym silniku wyłączanie poszczególnych cylindrów (iskra na mase przed świecą) i ocena procentowego spadku prędkości obrotowej silnika jako wykładnia stopnia zuzycia łok-cylinder, troszku popracowałem w zawodzie ale jeszcze takich danych pomiaru cisnienia w skrzyni korbowej nie zanlazłem , odnosząc sie do pytania kol artur 450 to ciśnienie równe atmosferycznemu bedzie oznaczało ideał stanu tech , a im wyżej tym gorzej :D , istnieje kilka bardziej miarodajnych pomiarów z których da sie ocenic stan tech silnika, bo w tej co chcesz kol dane to gdzie pomiar dokonać? jak pod pokrywa zaworów to zakłamie przedmuch przez uszczelnienia zaworów wydechu , jak ze skrzyni korbowej to sensowne wpiecie sie z końcówka pomiarowa wymaga rozbiórki elementów osprzetu silnika (w zaleznosci od typu), taki pomiar dobry jest jako akademicka rozprawka ale do diagnozy warsztatowej do niczego, kol robokop ma racje ręka i nos oraz oczy ze słuchem i wsio wiadomo, powodzenia

    1
  • #12 10 Sie 2010 21:24
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 10 Sie 2010 21:25
    jurekk55
    Poziom 35  

    Taki sprzęt ma sens w dwutakcie gdzie w cylindrze mieści się silnik np.AFN;))

    0
  • #14 10 Sie 2010 23:32
    artur450
    Poziom 8  

    Proszę Państwa jak już podkreślałem obiektem mojego zainteresowania nie jest fakt wykonywania pomiarów ani waszej oceny,gdyż ocenę wystawiam sam, jednak napewno w swojej analizie wykorzystam informacje przez Was tutaj zamieszczone z zaznaczeniem skąd pochodzą. Niestety chyba jednoznacznie nikt nie potrafi stwierdzić czy istnieją jakiekolwiek modernizacje owej metody.
    Wszyscy macie racje jest to archaiczna metoda, która daje obraz całościowego zużycia silnika,dzisiaj praktycznie nigdzie nie stosowana. Owszem najlepiej było by gdyby panowało w skrzyni korbowej ciśnienie atmosferyczne, ale jak kolega Wopro wie jeszcze takiego nie wyprodukowano:)
    Soją droga, można było by wzbogacić system diagnostyczny OBD o kanał z takim odczytem. Czujnik ciśnienia umieszczony w skrzyni korbowej monitorujący w sposób ciągły panujące ciśnienie. Gdy dochodziło by do rozszczelnienia skojarzenia TPC bądź granicznego zużycia zwiększone ciśnienie poprzez odczyt czujnika powodowało by zapalenie lampki ostrzegawczej lub unieruchamiało silnik luźna teoria.
    Chciałbym zamknąć ten temat. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie.

    2