Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Kadet-wymiana wału korbowego na tuningowy.Czy warto???

10 Sie 2010 21:55 3617 12
  • Poziom 9  
    Witam mam pytanie czy warto wymienić oryginalny wał korbowy od rometa kadeta na wał tuningowy??Proszę o propozycje.Tu podaję link do wału- Link
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Szczerze powiedziawszy co chcesz poprzez to osiągnąć. Moc jaką dysponujesz nieznacznie Ci się zwiększy teoretycznie - wszystko zależy w jakim stanie jest silnik. Do zakupu takiego wału dochodzi koszt uszczelniaczy, sylikonu itd. nie mówiąc już o robociźnie. Jeśli lubisz wieczorne zabawy w warsztacie to jak najbardziej tak, w końcu 60pln to nie pieniądze a ile frajdy :)
    Osobiście myślę że nie ma sensu inwestować tych pieniędzy - moc/prędkość można poprawić poprzez dobranie odpowiedniej liczny zębów na zębatce napędu

    Przed zakupem - o ile postanowisz, zapytaj się sprzedającego jaką moc zyskasz poprzez taki tuning.
  • Poziom 43  
    To Kadet masz aż tak dużą moc, że potrzebuje wzmocnionego wału korbowego? Nie przesadzajcie, kolego.
  • Poziom 9  
    Cylinder kupiłem rok temu nowy, jakieś 2 lub 3 miesiące temu wymieniałem tłok pierścienie, łożyska na wał i simeringi.Wał chce wymienić bo ten co mam teraz w motorze to jest składany z dwóch wałów i wydaje mi się że nie jest dobrze wyważony.A czy ten tuningowy da mi większą moc i prędkość chociaż te 5km/h więcej??
  • Moderator Samochody
    A toć to nie żaden tuningowy, tylko lekko inny stosowany w starych 3 biegowych wersjach. I zamiast tulejki brązowej ma łożysko igiełkowe, ciekawe czy główka korbowodu została utwardzona do tego?
  • Poziom 9  
    To warto kupić ten wał czy nie??
  • Moderator Samochody
    Jeśli masz w ogóle wał do kupienia z powodu zużycia starego, to czemu nie, jeśli tylko po to że ten jest "tuningowy" to zdecydowanie nie.
  • Poziom 42  
    robokop napisał:
    Cytat:
    A toć to nie żaden tuningowy, tylko lekko inny stosowany w starych biegowych wersjach. I zamiast tulejki brązowej ma łożysko igiełkowe, ciekawe czy główka korbowodu została utwardzona do tego?


    Powtórzę: stare 3 biegowe wersje. Jeżeli nasz silnik 2 biegowy, to jak pamiętasz wał wyglądał inaczej! Chodzi mi tzw. tarcze wału, czyli przeciwwagi. Muszą być "dopasowane" do masy tłoka aby silnik nie drgał za bardzo. Ten wał wymaga niższego i lżejszego tłoka.
    Wniosek: nie kupuj.
    PS
    Ciekawe czy główka korbowodu jest prawidłowo utwardzona (62HRC) ?
  • Poziom 9  
    Ale na stronie w allegro pisze wyraźnie że jest do Rometów 2 BIEGOWYCH.
  • Poziom 19  
    Witam
    Ten wał nie da ci nawet jednego konia więcej.
    Więc dodanie kilku koni niesie za sobą szereg przeróbek w silniku którego żywotność
    ulega skróceniu, przeróbki mogą okazać się kosztowne i nie opłacalne.

    http://dwusuwy.freehost.pl/Strona/Rasowanie%20Dwusuwuwcz1.html
    http://www.motodwusuwy.info/wsk/Strona/Rasowanie%20Dwusuwuwcz3.html
  • Poziom 42  
    To co piszą na Aledrogo trzeba dzielić przez 3 i mnożyć przez 2. Obejrzyj zdjęcia starych oryginalnych wałów do silnika dwubiegowego, to będziesz wiedział o co chodzi. Przeciwwagi są za duże!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto