Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja-renault kangoo 2008 1,5dci-nie działa po nabici

10 Sie 2010 22:19 9076 15
  • Poziom 19  
    Mam problem z klimatyzacją:
    - klimatyzacja działała, ale co jakiś czas się wyłączała (mroziła rozmrażała się i ponownie mroziła), po podłączeniu do aparatury okazało się że brakuje 200g czynnika, bo jest podobno 550g więc napełniono,
    - po napełnieniu okazało się że już całkiem nie działa i ubyło czynnika 150 przy napełnianiu,
    - więc znowu odsączono czynnik i sprawdzono szczelność na azocie - instalacja szczelna nie spadało ciśnienie nawet po 2 godzinach,
    - więc próbowano osuszyć klimatyzację i tu nie można było uzyskać zera po wyłączeniu aparatury ciśnienie wzrastało,
    - po ponownym sprawdzeniu azotem instalacja okazał się szczelna,
    - więc próbowano znowu osuszyć i tak odpompowano, aby uzyskać zero wreszcie uzyskano zero i napełniono azotem ponownie, instalacja znowu szczelna,
    - po ponownym nabiciu ubyło znowu czynnika, i po załączeniu znowu nie mroziła, sprężarka się załączała, a ciśnienie nie wzrastało,
    - więc znowu odpompowano czynnik, i napełniono azotem i tak jeżdżę już 12 godzin i ciśnienie nie spadało ani o minibar,
    - jutro mam pojechać i znowu napełnić.
    Dlaczego nie działa klimatyzacja, już całkiem skoro przed nabiciem jeszcze działała, a teraz wcale. Mechanik mówi, że sprężarka, ale przed nabiciem sprężarka działała poprawnie tylko było za mało czynnika, i się wyłączała.
    Przecież sprężarka nie psuje się w pięć minut.
    Może to zawór rozprężny, ale jak to sprawdzić?
  • Użytkownik obserwowany
    Klimatronic czy manual
  • Poziom 19  
    klimatyzacja manualna z jednym zaworem do napełniania bo drugiego nie znaleziono
  • Poziom 10  
    Witam > Zobacz jeszcze czujnik gazu bo w tych modelach czesto to padało
  • Użytkownik obserwowany
    Możliwe że osuszacz jest zapchany ale na manometrach by to raczej wyszło, albo by wyłączyło sprężarkę od nadmiaru ciśnienia.
  • Poziom 19  
    Tylko dlaczego ubywa niby czynnika przy każdym nabiciu, ponadto bardzo ciężko było uzyskać próżnie. Ponadto sprężarka mieliła a na zegarach lekko wzrastało ciśnienie i opadało.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może to głupie ale jedz do innego warsztatu może sprzęt im wariuje...
  • Poziom 19  
    Powiem tak dzisiaj pojechałem jeszcze raz i podłączyłem się do aparatury. Dekompresje zrobiło bez problemu zero od razu. nabito czynnikiem i odpalono na początku nic nie działała, więc zwinołem manatki i pojechałem w podróż po drodze załączyłem i coś tam chłodziła, ale nie za specjalnie. Choć wcześniej chłodziła lepiej, ale sie rozmrażała, bo było czuć w samochodzie, rozmrażającą się klimatyzacją, teraz ledwo chłodzi. Sprężarka się normalnie załącza, ale nie tak jak wcześniej, jakby coś mieliła,a nie pompowała.
    Dodam tylko, że ten samochód ma nie całe 2 lata i tylko 20.000 przejechane, więc sprężarka prawie że nowa.
    Ponadto jak sprawdzić sprężarkę i płyty zaworowe. Chłodnica robi się ciepła ale do pełnej sprawności klimy to brakuje....
  • Poziom 21  
    Jakie cisnienie odczytano podczas pracy klimy?
  • Poziom 19  
    Powiem tak w tej chwili nie mogę powiedzieć, ale powiem że chyba nisko. Najprawdopodobniej napełnij za dużo i rozwalił płyty zaworowe w sprężarce (tak mi podpowiadają koledzy) i już nie będzie chodzić. Ja w tej chwili jestem na wyjeździe i nie mam jak sprawdzić. Po drodze trochę klima chłodziła, ale nie tak jak wcześniej. Najprawdopodobniej będę musiał wymontować sprężarkę i dać ją do sprawdzenia, albo powiedzcie w jaki sposób mogę sprawdzić sprężarkę.
    Podpowiedzcie jak powinna być napełniana taka klimatyzacja z jednym zaworem, aby nie rozwalić płyt zaworowych. Ile jest w instalacji czynnika- renault kangoo 1,5dci 2008.
  • Poziom 21  
    Nie widziałem jeszcze zeby ktos rozwalił płyty zaworowe od napełniania przynajmniej nie w klimie samochodowej.
    Moim zdaniem za duzo lub za malo nabili czynnika.
  • Poziom 9  
    Witam.
    A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił?
    Jakie ciśnienia były na manometrach?
  • Poziom 19  
    Odpowiem tak,że mam ten samochód od 3 tygodni, kupiłem klima działa ale jak wcześniej opisałem, klima się wyłaczała. Wiatraki się nie załączał, ale nawet w czasie jazdy klima, się właczała i wyłączała, na tak długo że było czuć rozmrażającą sie klimą. Ponadto umieściłem drugi post odnośnie sterowania wiatraka od chłodnicy. Bo nie zauważyłem aby się załaczął i pracował, jednakże nie zapaliła mi się nigdy kontrolka od za wysokiej temperatury silnika. Ponadto ta wersja nie posida wskaźnika temperatury silnika, tylko kontrolkę sprawdziłem cały układ prądowy wentylatora i dizła po podaniu na krótko wentylator pracuje. Wiec tylko praca jego zależy od sterowania. Jak widać może nie potrzebna była bo temperatura, nie była na tyle wysoka aby była potrzeba jego pracy (ale to są moje domysły bo nikt mi nie odpowiedział na forum albo nie podał schematu sterowania wentylatorem). Chyba będę musiał podjechać do stacji renault bo narazie nikt nie może mi odpwoiedzieć na nurtujące mnie pytania.
  • Poziom 1  
    Witam , mam ten sam problem więc jestem ciekaw jak się sprawa z klimą zakończyła co było przyczyną jej nie działania
  • Poziom 43  
    A zakończyła się pewnie tak, że gość co obsługiwał maszynę do klimy to piz....da nie fachowiec bo nie miał pojęcia jak napełnić układ z jednym zaworem serwisowym. Jedź do dobrego zakładu od klimy i nie szukaj oszczędności bo trafisz na taką samą ofiarę.
  • Poziom 36  
    Po 5 latach eksploatacji warto coś wymienić , pewnie siedzi założony jeszcze w fabryce