Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władimirec T-25a --- problemy z instalacją.

Niedzwiadek_1994 10 Aug 2010 22:33 11834 18
e-mierniki
  • #1
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    Witam serdecznie wszystkich zaglądających.
    Z góry proszę o wyrozumiałość bo mam tylko 16 lat.

    Ale do rzeczy.
    W jakże pięknej maszynie ze starości popsuła się instalacja elektryczna.
    Mam w tej sprawie sporo pytań....
    Po 1 chciał bym wiedzieć coś o desce rozdzielczej.
    Władimirec T-25a --- problemy z instalacją.
    a)W miejscu zaznaczonym literą "A" są jak widać jakieś braki. Niestety ja ani mój tata nie wie czym powinno się je "załatać".
    b)W miejscu zaznaczonym literami "B" są lampki. 2 pierwsze(B1) -kolor zielony- jedna z nich mruga przy włączeniu któregoś z kierunków. A druga niestety (nie działająca) nie wiem co powinna sygnalizować. Kolejne 2 (B2) -kolor czerwony- jedna z nich to kontrolka która zapala się gdy wcisnę ten duży włącznik ('zapłon') i gaśnie gdy ciągnik zapali.
    Nie wiem czy wszystko z nią dobrze ale domyślam się że to kontrolka od ładowania akumulatora. I tu nie wiem do czego służy ta 2 czerwona kontrolka (również nie działająca).

    W miejscu zaznaczonym literą "C" jest miejsce na jakiś włącznik/przełącznik...znów nie wiem jaki i do czego...
    ---------------------------------------------------------------------------
    Kolejnym problemem jest to że ostatnio chciałem zrobić włącznik świateł (obok pola "C") i gdy połączyłem 2 kable zapaliły się boczne lampy świateł postojowych i wszystko było dobrze... do momentu gdy wszystko zgasło.
    Czerwona kontrolka (ta od ładowania) zgasła i nic już nie działa (kierunki, światła nic, po prostu brak zasilania). Ale zapalając ciągnik na "zwarcie"
    bo (i tu kolejny problem) stacyjka nie działa już długi czas..... gdy altelnator pracuje na wyższych obrotach to działa wszystko jak powinno (oprócz wycieraczki ale to nie potrzebne).
    Po wyłączeniu silnika znów jest brak dopływu prądu...wniosek przepalił się kabel ale jakiej grubości kablem go zastąpić i gdzie go dokładnie szukać?


    Było by mi bardzo miło gdyby ktoś wiedzący coś o tym pomógł mi w doprowadzeniu ciągnika do stanu w miarę przyzwoitej eksploatacji.
    Pozdrawiam serdecznie. Michał
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    xml2000
    Level 17  
    Z tego co się dowiedziałem od Taty to w otworze A znajdował hebel do rozłączania akumulatorów .
  • Helpful post
    #3
    wwwsokol
    Level 24  
    Miejsce A jest na wskaźnik poziomu paliwa, nie wszystkie go miały. Lampka zielona od kierunków, niebieska od świateł drogowych, pierwsza czerwona od ładowania a druga od świecy żarowej. W miejscu C ma być wyłącznik od tylnych reflektorów roboczych.
  • #4
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    wwwsokol
    Bardzo dziękuję za informację a nie wiesz przypadkiem czy można ten wskaźnik paliwa jakoś wmontować w tej wersji?
  • Helpful post
    #5
    wwwsokol
    Level 24  
    Można, ale potrzebujesz zbiornika paliwa z otworem pod pływak, pływaka, zegara i połączyć to kablami. A i tak będziesz korzystał z miarki pod korkiem, bo te wskaźniki były strasznie niedokładne i awaryjne.
  • e-mierniki
  • #6
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    wwwsokol wrote:
    Można, ale potrzebujesz zbiornika paliwa z otworem pod pływak, pływaka, zegara i połączyć to kablami. A i tak będziesz korzystał z miarki pod korkiem, bo te wskaźniki były strasznie niedokładne i awaryjne.


    Dziękuję. A mógł byś coś powiedzieć na temat tej awari. Gdzie mogę szukać problemu?
  • Helpful post
    #7
    wwwsokol
    Level 24  
    Odnośnie awarii to masz najprawdopodobniej uszkodzony amperomierz. Zmostkuj jego styki i zobacz czy prądy powrócą.
  • #8
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    wwwsokol wrote:
    Odnośnie awarii to masz najprawdopodobniej uszkodzony wyłącznik masy, podłącz na próbę minus akumulatora bezpośrednio do silnika i jak prądy wrócą to wymień ten wyłącznik.


    to chyba nie to ponieważ ciągnik zapala bez problemu
  • #9
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    wwwsokol wrote:
    Odnośnie awarii to masz najprawdopodobniej uszkodzony amperomierz. Zmostkuj jego styki i zobacz czy prądy powrócą.


    niestety nic nie pomogło.....
    postaram się jutro zadobyć miernik uniwersalny i posprawdzać gdzie jest pąd a gdzie go niema jeśli był by ktoś kto powie mi gdzie dokładnie mam (oczywiście w ciągniku w którym mam miejscu) przyłożyć kable od miernika to był bym wdzięczny.
  • #10
    rico37p
    Level 28  
    Nie musi być miernik ,wystarczy kontrolka(żarówka z przewodami).Jeden koniec przypnij do masy a drugim szukaj gdzie ci uciekł prąd.Może i dobry trop zacznij od amperomierza na obu śrubach powinno świecić ,póżniej sprawdziłbym bezpieczniki itd. Powodzenia .
  • #11
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    rozwiązałem już ten problem...
    jak się okazało po lewej stronie gdzie do klemy na akumulatorze podchodzą 2 kable jeden do rozrusznika a 2 do instalacji.. zobaczyłem to dopiero przed chwilką... ten cieńszy kabel chyba zaśniedział bądź się przepalił i nie łączył.
    Dlatego też cała instalacja pod deską rozdzielczą gdy silnik był wyłączony nie działała.

    Bardzo dziękuję za pomoc:):).

    --------------------------------------------------------------------------
    A teraz chciał bym rozwiązać problem ze stacyjką.
    Po 1 świeca jest odłączona.
    Po 2 w ogóle nic nie kręci silnik tak jak by stacyjka była wcale nie podłączona...

    czekam na pomysły i rady co do naprawy.
  • #12
    wwwsokol
    Level 24  
    Przekaźnik rozrusznika wogóle masz? Jak nie, to podłącz stacyjkę pod rozrusznik i będzie śmigać.
  • #13
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    eeeeeee;/
    nie bardzo wiem co to jest dokładnie i gdzie szukać tego czegoś...
  • Helpful post
    #14
    urbens
    Level 10  
    to jest taka mała puszeczka metalowa nad rozdzielaczem podnośnika, poprostu wyrzuc ją i przewód od stacyjki podłącz do przewodu który idzie to automatu rozrusznika
  • #15
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    Tyle że tam są 4 kable. Czyli połączyć te 2 a co z drugimi 2 kablami?
  • Helpful post
    #16
    petrol1
    Level 15  
    Na przekaźniku po włączeniu ,,masy,,powinno być zasilanie na 1 z 4 przewodów .Po przekręceniu stacyjki powinno się pojawić zasilanie na 2 [dwuch]przewodach.Jeśli po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie na przekaźniku to,, skrosuj,, połącz dwa przewody od czujnika skrzyni biegów -który znajduje się pod podłogą .Przekaźnik możesz wymontować i sprawdzić na prostowniku lub akumulatorze podłączając pod cewkę +i -.Po podłączeniu powinno być słyszalne ,,kliknięcie,,wtedy wiesz że cewka przekaźnika jest dobra.Musisz jeszcze sprawdzić przejście na stykach .Wtedy będziesz wiedział gdzie ,,leży ,,usterka .W instalacji czy w przekaźniku.:D
  • #17
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    jeśli chodzi o taką puszkę małą metalową do której wchodzi 4 kable i każdy z nich osobno.
    to powiem że patrzyłem miernikiem (ustawiłem na tą opcję że jeśli obwód będzie zamknięty to miernik będzie piszczał).
    jeden kabel miernika do jednego z kabli na tej puszce a drugi do następnego kabla na tej że puszce i miernik zapiszczał wiec przepływ jest.
    zrobiłem to z jeszcze jednym kable i wynik był taki sam ale gdy dotykałem do ostatniego kabla to niestety obwód się nie zamknął i nie usłyszałem dźwięku.
    Chciałem wyjąć tą puszkę ale nie mogę za chiny dojść jak ją odkręcić.
    nie widzę żadnych śrubek może to przez to że kabina od 60-tki mi coś przysłania.
    Ale to nie jest problem. Ważniejsze jest to że przy dotknięciu obojętnie którego z tych kabli na tej puszce jednym kablem miernika i niebieskiego kabla na który jest przy stacyjce to również słyszałem dźwięk miernika.
  • #18
    wwwsokol
    Level 24  
    Jeszcze powiedz że na włączonej masie to mierzyłeś.
  • #19
    Niedzwiadek_1994
    Level 9  
    nie nie aż taki głupi to nie jestem
    masa byla odłączona


    A czy macie Panowie jakieś jeszcze pomysły czemu to nie działa...