Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

picasso 2,0 hdi brak mocy kopci na niebiesko

akus11 10 Sie 2010 23:02 6015 5
  • #1 10 Sie 2010 23:02
    akus11
    Poziom 9  

    Picasso 2001 rok 2,0 hdi brak mocy nie chce się rozpędzać , na wolnych obrotach chodzi ok, dodajesz gazu kopci na niebiesko. Zacząłem pod pompki paliwa w zbiorniku ale jest czysto i chyba chodzi dobrze jutro ją sprawdzę ponownie inne propozycje?

    0 5
  • #2 11 Sie 2010 00:22
    abracham21
    Poziom 15  

    witaj.
    Myślę ze uszczelka pod głowicą

    0
  • #3 11 Sie 2010 01:12
    kybernetes
    Poziom 39  

    Pompy w zbiorniku nie rusz bo nie ma nic wspólnego z tym co opisujesz. Niebieski dym może być od niespalonego paliwa albo oleju. To pierwsze może się nie spalać kiedy cały czas pracuje zawór EGR. Olej może pochodzić np. z uszkodzonej turbiny.
    Na początek sprawdź EGR, bo to najłatwiejsze. Sprawdź czy masz jeden czy dwa elektrozawory (po prawej stronie komory silnika). Odepnij wężyk od elektrozaworu EGR (niebieska kostka) i zmierz czy po przygazowaniu podciśnienie zanika. To samo zrób z wężykiem od elektrozaworu przepustnicy (czarna kostka). Jeżeli podciśnienia są w porządku to sprawdź zawór i przepustnicę - czy nie są zablokowane w pozycji otwartej.

    1
  • #4 12 Sie 2010 21:38
    akus11
    Poziom 9  

    kybernetes napisał:
    Pompy w zbiorniku nie rusz bo nie ma nic wspólnego z tym co opisujesz. Niebieski dym może być od niespalonego paliwa albo oleju. To pierwsze może się nie spalać kiedy cały czas pracuje zawór EGR. Olej może pochodzić np. z uszkodzonej turbiny.
    Na początek sprawdź EGR, bo to najłatwiejsze. Sprawdź czy masz jeden czy dwa elektrozawory (po prawej stronie komory silnika). Odepnij wężyk od elektrozaworu EGR (niebieska kostka) i zmierz czy po przygazowaniu podciśnienie zanika. To samo zrób z wężykiem od elektrozaworu przepustnicy (czarna kostka). Jeżeli podciśnienia są w porządku to sprawdź zawór i przepustnicę - czy nie są zablokowane w pozycji otwartej.

    Dzięki za poradę ale do chwili obecnej kicha pompka paliwa dobra myslałem ze daje za słabe cisnienie i potem paliwo miesza się z powietrzem dlatego kopci, co do egr sprawdziłem drugi raz, podciśnienia dobre i zawór tez OK i są 2 elektrozawory po lewej stronie. Co do turbiny, ten samochód nie ma mocy i się nie wkreca na obroty powyzej 1500 z myśle ze z turbiną zepsutą by chodził ale kopcił i rzucał olejem. Myślałem tez o wtryskiwaczach ale pali idealnie i nie kopci na wolnych co wyklucza raczej ich defekt.

    0
  • #5 12 Sie 2010 21:51
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sprawdziłeś czy przepustnica się nie zawiesza (mechanicznie)?

    0
  • #6 30 Kwi 2011 20:47
    akus11
    Poziom 9  

    Dostałem informacje od admina aby zakończyć temat przepraszam za zwłokę ale niestety nie udało mi się samemu rozwiązać tego problemu. Sprzedałem ten samochód osobie która zrobiła go we własnym zakresie. Nie wiem dokładnie co było ale z tego co sie dowiedziałem później od mojego kolegi to kupujący nie miał poważnego problem. Problem polegał na przewodzie podciśnienia który dochodzi do EGR był przetarty i z czujnikami tych podciśnień. Zamykam temat.

    0