Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jawa 250 1963 brak ładowania

slawek87 11 Sie 2010 14:00 2801 5
  • #1 11 Sie 2010 14:00
    slawek87
    Poziom 18  

    witam mam tak problem z jawa 250 była nie kompletna prądnica motor ma plus na masę i założyłem stojan od jawy 250 tyle ze 1973 i ładowania nie ma szczotki są jak nowe czyżby wirnik po interesuje mnie jaka oporność powinien mieć stojan i jakie przerwy na regulatorze

    0 5
  • #2 11 Sie 2010 14:25
    jawiczka
    Poziom 27  

    Jeśli masz jeszcze oryginalny regulator na prądnic to on jest niestety problemem, mam tż jawę tylko 175 z 1959 roku i przerobiłem instalację z minusem na masę, oraz modyfikacja stojana i zamontowałem regulator mechaniczny od jawy z lat 80 taki z metalową aluminiową puszką, 10 lat już tak jeżdżę i niema żadnych problemów z ładowaniem.

    0
  • #3 11 Sie 2010 14:30
    slawek87
    Poziom 18  

    tak regulator jest na prądnicy a jest szansa sprawdzić stojan i wirnik?

    0
  • #4 11 Sie 2010 15:18
    jawiczka
    Poziom 27  

    gdzieś mam dane tej prądnicy, podane wszystkie opory, ale muszę dobrze poszperać.

    0
  • #5 12 Sie 2010 09:40
    jack63
    Poziom 41  

    Wirnik należy ocenić wzrokowo i pomierzyć rezystancje między sekcjami komutatora. Muszą być równe. Pomiar jest trudny, bo mało kto dysponuje miernikiem rezystancji poniżej 1 Ohma.
    Stojan wystarczy sprawdzić na przebicia do masy (wirnik też). Wszelkie pomiary rezystancji nie są wiarygodne. Lepszy jest pomiar indukcyjności. Trzeba mieć jednak miernik i punkt odniesienia, czyli sprawny element.
    Zmontuj wszystko i połącz prądnicę jako bocznikową, czyli stojan równolegle do szczotek wirnika, ale bez regulatora i całej reszty kabli! Prądnica ma być do pomiarów "goła". Jedyna dopuszczalne i zalecane połączenie to masa jednej ze szczotek.
    Zapal silnik na akumulatorze, przegazuj (to ważne ze względu na samowzbudzenie!) i mierz napięcie na szczotkach przy różnych obrotach. Powinno rosnąć od 2-3 V do nawet 20 V - przecież nie ma regulatora. Zapamiętaj biegunowość napięć!
    Gdy nie pojawiają się napięcia zgaś silnik i spróbuj "cyknąć" kablem od plusa akumulatora do szczotki nie podłączonej do masy - zakładam, że druga jest podłączona do masy. Spowoduje to wprowadzenie prawidłowego magnetyzmu szczątkowego. Ponów próbę opisaną wyżej.
    Napisz o wynikach. Regulator to następny etap.

    0
  • #6 15 Wrz 2010 14:09
    Jawarider
    Poziom 12  

    Witam,

    polecam zastosowanie elektronicznego regulatora napięcia. Można kupić taki regulator za kilkadziesiąt złotych w firmie skuter dębica. Wykorzystuje on oryginalny opornik regulacyjny zamontowany w obudowie stojana, a sam regulator można przykręcić w miejsce starego.Jeśli prądnica jest sprawna skończa się kłopoty z ładowaniem. Regeneracja i regulacja starego mechanicznego regulatora to poważne i trudne w realizacji wyzwanie i ma sens w przypadku gdy chcesz odresteurować motocykl w 100 % z oryginałem. Regulator elektroniczny napewno lepiej sprawdzi się w praktyce.

    pozdro. Robert

    0