Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

alvarofun 11 Sie 2010 19:50 9356 38
  • #1 11 Sie 2010 19:50
    alvarofun
    Poziom 17  

    Witam

    problem występuje tylko po stronie lewej podczas podnoszenia szyby.

    normalnie podnoszenie szyby powinno działać po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycje zapłonu.

    podczas gdy przekręcę stacyjkę na pozycje zapłonu to opuszczenie szyby działa, lecz już jej podniesienie nie działa, no więc rozkręciłem boczek drzwi i wyjąłem wtyczkę z podnośnika szyby, kluczyk wył wtedy wyjęty ze stacyjki, gdy wsadziłem na nowo tą wtyczkę do gniazda szyba się sama zamknęła(kluczyka w stacyjce nie było). no ale ok, założyłem z powrotem boczek na drzwi i ku mojemu zdziwieniu podczas naciśnięcia przycisku do góry(zamykanie szyby) tylko od lewej strony słyszę pompę paliwową patrze na zegar a tu zapalają się kontrolki, tak jak by ktoś przekręcił kluczyk w pozycję zapłonu a kluczyka w stacyjce nie było.

    po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu szyba się otwiera, a jak naciskam zamykanie to dalej nic, myślałem że to coś w przełączniku ale rozpiąłem te wtyczki od przełącznika i śrubokrętem zwarłem te dwa przewody(czarny i szarozielony) które odpowiadają za podnoszenie szyby a tu dalej to samo(szyba się nie podnosi a zapalają się kontrolki i słychać pompę) co tu zrobić ???

    wogóle po co dwa minusy na jedną szybę ?? jeden brązowy a drugi czarny???, przecież wystarczyły by dwa plusy i jeden minus chyba???

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    0 29
  • Relpol
  • #2 11 Sie 2010 21:05
    jawiczka
    Poziom 27  

    Sprawdź czy w przelotce między drzwiami a nadwoziem nie są poprzerywane przewody, a co do czarnego przewodu, to w oplu czarny to jest plus, a brązowy masa.

    0
  • #3 12 Sie 2010 17:03
    alvarofun
    Poziom 17  

    przelotka to jeśli się nie mylę to taka czarna osłonka przewodów które wychodzą z drzwi, tak?, zaraz idę ją pooglądać. a co to w ogóle będzie że poprzez przyciśnięcie podnoszenia szyby, włącza się zapłon? to może być od tego że albo czarny albo szarozielony mają gdzieś zdartą izolacje i dotykają karoseriii ??? dlatego sie tak dzieje?

    Dodano po 3 [godziny] 25 [minuty]:

    co do tej przelotki to jest takie duże czarne okrągłe gniazdo w drzwiach, wydają się tam przewody i styki być ok.

    mam pewien pomysł, gdybym podłączył plusa bezpośrednio kabelkiem z akumulatora i dotknął styku w podnośniku szyby to powinna się zamknąć(wyeliminował bym w ten sposób uszkodzenie podnośnika), tylko nie wiem który to styk, więc prosił bym o schemat elektryczy, jakie tam kolory są to widać na moim zdjęciu czarny szarozielony niebieskoczerwony i brązowy, gdzie te kable mają początek i gdzie koniec?? bo może po prostu ten kabelek czarny albo szarozielony (jak domniemam jest od podnoszenia szyby do góry) jest gdzieś ukręcony w izolacji i robi zwarcie

    0
  • #4 14 Sie 2010 09:30
    alvarofun
    Poziom 17  

    ma ktoś w ogóle schemat instalacji elektrycznych w drzwiach, jeśli tak to bardzo bym o niego poprosił

    0
  • Relpol
  • #5 14 Sie 2010 11:21
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    założyłem z powrotem boczek na drzwi i ku mojemu zdziwieniu podczas naciśnięcia przycisku do góry(zamykanie szyby) tylko od lewej strony słyszę pompę paliwową patrze na zegar a tu zapalają się kontrolki, tak jak by ktoś przekręcił kluczyk w pozycję zapłonu a kluczyka w stacyjce nie było

    alvarofun napisał:
    jakie tam kolory są to widać na moim zdjęciu czarny szarozielony niebieskoczerwony i brązowy, gdzie te kable mają początek i gdzie koniec?? bo może po prostu ten kabelek czarny albo szarozielony (jak domniemam jest od podnoszenia szyby do góry)

    Po pierwsze proponuję sprawdzić kontrolką(taka żarówka z kabelkiem) na którym przewodzie jest plus(prawdopodobnie czarny), plus po zapłonie i masa(prawdopodobnie brązowy).
    Bo jak złączysz plus z plusem po zapłonie to ci się kontrolki zaświecą. Może założyłeś na odwrót wtyczkę i dlatego kontrolki się załączają jak naciskasz przycisk. Dobrze, że nie łączysz plus z masą.
    alvarofun napisał:
    ma ktoś w ogóle schemat instalacji elektrycznych w drzwiach, jeśli tak to bardzo bym o niego poprosił

    Sprawdź czy czasem nie ma w schematach na elektrodzie.

    0
  • #6 14 Sie 2010 14:26
    alvarofun
    Poziom 17  

    yyyy dorobiłem chyba sobie więcej roboty teraz bo druga szyba też się już nie otwiera. zauważyłem że przy tym gnieździe przy silniczku sa zmęczone przewody, wiec postanowiłem skrócić je o 2 cm i zaprasować na nowo, być może to będzie tym problemem (jak się okazało jednak nie) wziąłem ucinaczki i ciach wszystkie 4 przewody na raz (wiem głupota, ale najczęściej tak jest że najpierw coś zrobię a później pomyśle:/) i tylko usłyszałem jak się centralny zamknął, no ale już pal licho, podniosłem go do góry ryglem po czym opuściłem i wszystkie zamki się zamknęły, czyli centralny jeszcze żyje (dzięki Bogu), i montuje tą wtyczkę na nowo.

    kombinerkami wyciągnąłem te piny z wtyczki jednego próbuje rozkrępować i WŁALA, jeden pin ok, no to pora na drugi, tez ok, niestety 3 i 4 uleciał w tym miejscu jak się zaczyna ta rureczka a z drugiej strony pinu jest taki jakby dławik do izolacji, no ale ok, zlutowałem go do tej rureczki i podłączyłem, ku mojemu zdziwieniu po podłączeniu z nowo zamontowanymi przewodzikami do wtyczki i w gniazdo, znów zaryglował centralny, wiec go podniosłem do góry ryglem, naciskam opuszczanie szyby a tu nie działa, naciskam podnoszenie szyby a tu rygiel mi rygluje drzwi:/ zgłupiałem na dodatek to z prawej strony teraz już mi się w ogóle szyba nie otwiera:/

    Proszę pomóżcie bo ja w końcu całe to auto rozpier**** jak będę tak sam próbował na chybił trafił :/

    Dodano po 20 [minuty]:

    ale tą wtyczkę można założyć tylko w jedną stronę ona wygląda mniej wiecej tak

    O O
    x
    O O

    O O

    tam gdzie jest iksik to jest otwór i nie da się jej założyć do góry nogami bo w silniczku jest bolec plastikowy i on nie puści.

    a do czego mam przyłożyć drugi koniec kabelka od tej żaróweczki, no bo jeden do każdego z pinów a jest ich 4 (a gniazdo jest na 6 hmmm ciekawe poco:/, mogli np dać taką wtyczkę jak zasilanie do dysku i też ma 4), aha i na jakie napięcie ma być ta żaróweczka? pewnie na 12 volt co?

    aha i mam taką kartkę z rozmieszczeniem bezpieczników w moim aucie od rocznika 99 w górę, i tam jest napisane że bezpiecznik który odpowiada za podnośnik szyb to nr17, on tez jest odpowiedzialny za jakiś zacisk 15,przyrząd (ciekawe który?), TID (no i teraz to już wiem że na pewno ten bezpiecznik jest ok, bo widzę godzinę i podświetla czyli będzie chyba w porządku)

    0
  • #7 14 Sie 2010 14:44
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    wziąłem ucinaczki i ciach wszystkie 4 przewody na raz

    Może tylko bezpiecznik się spalił to wtedy by było jeszcze dobrze, najlepiej posprawdzaj wszystkie bezpieczniki i podmień ten co jest w opisie od szyb.
    Może lepiej samochód oddasz do naprawy komuś co sobie poradzi z tym?

    alvarofun napisał:
    a do czego mam przyłożyć drugi koniec kabelka od tej żaróweczki


    Przyłóż do karoserii, żaróweczka 12V

    0
  • #8 14 Sie 2010 16:02
    alvarofun
    Poziom 17  

    spróbuję sam a nóż mi się uda i będę dumny że dzięki wam i samemu sobie uporałem się z tą usterką:), zaraz to sprawdzę z tą żarówka

    Dodano po 54 [minuty]:

    no więc zamontowałem żarówkę i sprawdziłem ją na akumulatorze i działa z jednej strony dałem na plusa a z drugiej na masę na takiej śrubce , później otworzyłem drzwi i z jednej strony przypiąłem do ogranicznika otwierania drzwi a z drugiej dotykałem pinów , wyglądało to tak

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    te kolory są w wtyczce którą podpina się pod podnośnik szyby,

    ani razu nie zapaliła się żarówka, a co dziwne na czerwonym i szarozielonym jak zjechałem je z masą to zaryglowały sie drzwi tak na jednym jak i na drugim kolorze, i bez różnicy czy to z włączoną stacyjka czy z wyłączoną

    i co teraz??? :(

    0
  • #9 14 Sie 2010 16:24
    zybi271
    Poziom 21  

    Może nie ma już prądu po tym zwarciu co zrobiłeś, bezpieczniki są na 100% dobre? Kolega pisał, że na czarnym powinien być prąd, na zdjęciu jest czarny, ty namalowałeś czerwony, dlaczego?

    0
  • #10 14 Sie 2010 16:30
    alvarofun
    Poziom 17  

    no bo czarny jest przy przełączniku
    a gdzieś z drzwi wychodzi taki przewód właśnie zamiast czarnego jest czerwony, i ten przewód podłącza się do gniazda w silniczku do podnośnika, a bezpieczników nie sprawdzałem jeszcze bo czekam na kumpla po taki przyrząd el, i sprawdzimy każdy bezpiecznik

    0
  • #11 14 Sie 2010 16:34
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    czarny jest przy przełączniku

    To sprawdź żarówką na czarnym.
    alvarofun napisał:
    bezpieczników nie sprawdzałem jeszcze bo czekam na kumpla po taki przyrząd el

    Przyrządem może lepiej, ale jak wyjmiesz bezpiecznik to widać czy jest przepalony.

    0
  • #12 14 Sie 2010 17:06
    alvarofun
    Poziom 17  

    do tego kabelka od przełącznika od szyb, tam jest czarny brazowy szarozielony i niebieskoczerwony, to bez kluczyka na szarozielonym rygluje drzwi a reszta nic, nawet zarówka sie nie zapali, a jak przekrece kluczyk to wogóle sie nawet nie rygluje drzwi, ani nie świeci

    Dodano po 4 [minuty]:

    sprawdzam teraz bezpieczniki

    Dodano po 17 [minuty]:

    no szkoda ze na samym końcu sprawdziłem:)

    bezpiecznik nr28 30A sterowany elektrycznie podnośnik szyb

    SPALONY, WŁAŚNIE WYMIENIŁEM NA NOWY

    co dalej???

    0
  • #13 14 Sie 2010 17:12
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    bezpiecznik nr28 30A sterowany elektrycznie podnośnik szyb

    SPALONY, WŁAŚNIE WYMIENIŁEM NA NOWY

    co dalej???

    A działają szyby teraz? Sprawdź żarówką czy jest prąd przy przełączniku.

    0
  • #14 14 Sie 2010 17:39
    alvarofun
    Poziom 17  

    a teraz sprawdziłem zarówkę na bez kluczyka i z kluczykiem, i wyjąłem kluczyk a tu dalej stacyjka działa:/

    Dodano po 10 [minuty]:

    a teraz jest problem taki że jak wsadzę kluczyk do stacyjki i przekręcę to normalnie się zaświecają kontrolki ale jak wyjmę to nie gasną, tylko cały czas świecą, aż boje się pomyśleć co by było jak bym odpalił auto i nie dało się go zgasić, bo pompę tez słyszę nawet jak wyjmę kluczyki ze stacyjki, dopiero się wyłącza jak wyjmę bezpiecznik 26 20A pompa paliwowa, i dopiero wtedy gasną kontrolki, jak wsadzę znów bezpiecznik to nic się nie zapala, dopiero jak przekręcę to nie gaśnie:/ i co teraz???

    Dodano po 8 [minuty]:

    a we wtyczce do przełącznika z lewej strony szarozielony świeci bez kluczyka inne nie, a jak przekręcę to świeci i szarozielony i czarny. a z lewej strony to świeci tylko szarozielony i z kluczykiem i bez

    0
  • #15 14 Sie 2010 17:41
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    wyjąłem kluczyk a tu dalej stacyjka działa

    sprawdź dokładnie te przewody do drzwi bo może mają gdzieś zwarcie.

    0
  • #16 14 Sie 2010 18:13
    alvarofun
    Poziom 17  

    pod bezpiecznik 16 od wycieraczek 30A miałem wsadzony tak od góry przewód o kolorze jagodowym wciśnięty miedzy bezpiecznikami, jak go wyciągnąłem to normalnie się załącza zapłon i wyłącza, ten przewód jagodowy biegnie na dół do progu a w progu jest wlutowany w czerwono niebieski i idzie progiem do tyłu, hmmm dziwne :/ a do czego ten czerwony na dole z niebieskim paseczkiem???, co tam z tyłu jest takiego???

    Dodano po 8 [minuty]:

    jakaś łachudra majstrowała mi coś tu przy tym aucie u poprzedniego właściciela, paprok nawet nie słyszał o koszulkach termokurczliwych tylko plastrem na rany zaklejał połączenia przewodów, ehhhh

    0
  • #17 14 Sie 2010 18:17
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    jakaś łachudra majstrowała mi coś tu przy tym aucie u poprzedniego właściciela, paprok nawet nie słyszał o koszulkach termokurczliwych tylko plastrem na rany zaklejał połączenia przewodów, ehhhh


    Widzę, że trochę ci zajmie czasu doprowadzenie instalacji do użytku.

    0
  • #18 14 Sie 2010 18:24
    alvarofun
    Poziom 17  

    teraz już z lewej strony na przełączniku mam plusa z akumulatora na szarozielonym, a plusa za stacyjka mam na czarnym, próbować założyć boczek czy szyba będzie działać???

    0
  • #19 14 Sie 2010 18:24
    jawiczka
    Poziom 27  

    Kolego posłuchaj dobrej rady i jedź z tym do fachowca, bo za chwilę narobisz sobie kosztów, a wtedy będzie za późno.

    0
  • #20 14 Sie 2010 18:31
    alvarofun
    Poziom 17  

    teraz jak już polowe auta rozkopałem to muszę sobie z tym poradzić,

    zybi271 a na tej kostce co wchodzi do podnosnika z lewej strony to mam plusa z akumulatora i na tym czerwonym i na szaro zielonym, i plusa po stacyjce na czerwonym i szarozielonym to źle???

    0
  • #21 14 Sie 2010 18:55
    kuligosiarz
    Poziom 9  

    Ja podejrzewam, że ktoś robił wiejski tuning i masz całą instalację pokręconą, więc nie pomoże Ci żadna książka serwisowa. Co do rady jawiczki - skorzystaj z pomocy kogoś kto zna się na instalacjach samochodowych - samodzielnie to nawet jeśli Ci się uda to na pewno zajmie Ci to masę czasu i nerwów...

    0
  • #22 14 Sie 2010 19:15
    alvarofun
    Poziom 17  

    no i brawo xD xD :) prawa strona otwiera sie i zamyka normalnie:) po przekręceniu kluczykiem, natomiast z lewej strony działa tylko otwieranie, zamykać już nie zamyka. żeby zamknąć to muszę wyjąć wtyczkę z silniczka i wsadzić ponownie i wtedy sama wraca sobie na górę:), w sumie to tylko ten malutki minusik że nie zamyka się:/ od kierowcy, przynajmniej od pasażera działa ale to zamykanie od kierowcy to już jutro w niedziele po południu i po cichutku, proszę o wysyłanie pomysłów co to może być że się otwiera a nie zamyka:/, dopiero trzeba wyjąć i wsadzić wtyczkę z silniczka żeby się zresetowała i wyjechała do góry.

    Póki co na razie za doprowadzenie przynajmniej prawej szyby do normalność dla zybi271 najserdeczniejsze Bóg zapłać, jak się spotkamy kiedyś na zlocie to czteropak ci zajade, albo nawet ośmiopaaak :), zybi pomóż jeszcze co zrobić żeby się zamykała normalnie :(

    LUDZIE NIE BÓJCIE SIĘ NAPRAWIAĆ WŁASNYCH SAMOCHODÓW, TO WY RZĄDZICIE AUTAMI A NIE AUTA WAMI, ja osobiście wolę kląć na siebie niż na jakiegoś paproka co zamiast koszulki termokurczliwych zawija przewody plastrem na rany:/

    0
  • #23 14 Sie 2010 22:06
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    natomiast z lewej strony działa tylko otwieranie, zamykać już nie zamyka. żeby zamknąć to muszę wyjąć wtyczkę z silniczka i wsadzić ponownie i wtedy sama wraca sobie na górę

    Sprawdź ten wyłącznik od szyby.

    0
  • #24 15 Sie 2010 00:03
    alvarofun
    Poziom 17  

    a tam na dole w drzwiach, jak patrze od środka na drzwi to po prawej stronie na dole, są jakieś 2 sześciany całe oblepione izolacją to są chyba jakieś przekaźniki, czy coś, może to z tymi przekaźnikami coś jest nie tak??? do tych przekaźników przychodzi plus i z akumulatora i ze stacyjki, jeden odlepiłem i miał taka kwadratową plastikową obudowę, no to zdjąłem ją, patrze a tam cewka no to założyłem z powrotem tą plastikową obudowę i zakleiłem to izolacją:), są dwa to podejrzewam że jeden może być od lewej drugi od prawej czy coś, jak myślicie???

    Dodano po 13 [minuty]:

    zybi271 napisał:

    Sprawdź ten wyłącznik od szyby.

    a jak go mam sprawdzić???, pooglądać czy co?? tam do niego idą 4 przewody aż do jednego przełącznika :/ sprubować zewrzeć tylko który kabelek do którego

    0
  • #25 15 Sie 2010 10:31
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    zybi271 napisał:

    Sprawdź ten wyłącznik od szyby.

    a jak go mam sprawdzić???, pooglądać czy co?? tam do niego idą 4 przewody aż do jednego przełącznika :/ sprubować zewrzeć tylko który kabelek do którego


    Nic nie próbuj zwierać, bo znowu zrobisz zwarcie. Najlepiej jak go podmienisz na inny, może z drugiej strony jest taki sam?

    0
  • #26 15 Sie 2010 18:36
    alvarofun
    Poziom 17  

    Z prawej strony jest pojedynczy, z lewej podwójny.

    oooo i Mam schemacik po Polsku :), przyda się dla innych

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    Dodano po 5 [godziny] 16 [minuty]:

    Przeprowadziłem kontrole tego wyłącznika od szyby,
    Wypiąłem złącze przy silniczku i podpiąłem zamiast silniczka tą żarówkę (super pomysł z tą żarówka, wszystko można nią sprawdzić) i sprawdziłem przełącznik w 4 pozycjach:
    1. bez kluczyka,
    2 z kluczykiem ustawionym na zapłon,
    3 z kluczykiem ustawionym na zapłon i wciśniętym przyciskiem podnośnika w górę
    4 z kluczykiem ustawionym na zapłon i wciśniętym przyciskiem podnośnika w dół

    efekt następujący:

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    ku mojemu zdziwieniu, wszystko jest dobrze, założyłem wtyczkę do silniczka i wszystko działa, działa podnoszenie upuszczanie, wyłączam stacyjkę, nic nie działa, załączam, znów wszystko działa, no to już ucieszony że naprawiłem, zostawiłem w połowie uchyloną szybę i zamknąłem drzwi i w momencie trzaśnięcia sama się domyka do samej góry, wchodzę z powrotem do auta i już nie działa podnoszenie, a wszystko inne działa.

    i zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak już wypnę i wepnę to złącze przy silniczku, szyba sama dojeżdża do góry po czym wszystko działa(tak jak by w ten sposób się błąd resetował), tak jak robiłem do tej pory żeby ją zamknąć. wszystko elegancko działa podnoszenie i opuszczanie i z lewej i z prawej, za każdym razem jak przyciskam przełącznik czy to do góry czy na dół to słyszę tam w drzwiach chyba te przekaźniki tak robią pyk pyk za każdym razem co przycisnę, ale wystarczy że przytrzymam dłużej (ok 2, 3 sekundy) podnoszenie szyby z lewej
    i wtedy już ten przekaźnik drugi raz nie kliknie i właśnie po tym nie działa już podnoszenie.

    z prawej jak przytrzymuje tak dłużej to ona się programuje w ten sposób żebym nie musiał cały czas trzymać i sama się zamyka

    a z lewej jak przycisnę dłużej do góry to już do góry nie działa, co dziwne jak sprawdzałem na żarówce to mogę trzymać nawet 10 sekund i za każdym razem działa

    według mnie to wydaje mi się że awaria jest w tych przekaźnikach, może tam się coś odlutowało od tych nóżek i tylko tak na izolacji siedzi, raz działa raz nie:/ (to by wytłumaczyło to że trzasnąłem drzwiami i później już nie działało)

    ewentualnie

    drugi problem to może być przebicie na tej płytce co wchodzi do podnośnika, tam jest taki układzik scalony wkręcony śrubkami do silniczka, może on się spalił i raz jest raz niema???


    Jak myślicie, a może coś jeszcze sprawdzić mówcie, bo nóż widelec, może uda się komuś trafić i naprawimy to w końcu

    a mógł by mi ktoś powiedzieć do czego tam są te przekaźniki w tych drzwiach takie zaizolowane???, wiecie w ogóle??

    0
  • #27 15 Sie 2010 21:04
    zybi271
    Poziom 21  

    alvarofun napisał:
    według mnie to wydaje mi się że awaria jest w tych przekaźnikach

    Na schemacie nie ma przekaźników, daj zdjęcie tych przekaźników, z prawej strony też są przekaźniki?

    0
  • #28 16 Sie 2010 16:17
    alvarofun
    Poziom 17  

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    Dodano po 3 [minuty]:

    to chyba są przekaźniki, a narysowane jest na nich coś takiego

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    TYP 84
    12V 30A

    obydwa są takie

    a zaraz dokleję schemat elektryczny jak są podłączone

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Opel Tigra 1999r 1.6 16v Uszkodzone el. podnoszenie szyby

    Dodano po 2 [minuty]:

    ten trzeci u góry to mi się tam niechcący wkleił, jego tam niema w ogóle

    Dodano po 9 [minuty]:

    a ten szaro zielony do którego jest podłączone to ( ustrójostwo ) to właśnie plus ze stacyjki który podnosi szybę do góry, a problem jest taki że się szyba nie podnosi:/

    Dodano po 3 [minuty]:

    jasno zielony przy styku 30 jest podłączony do szarozielonego szyby lewej, a
    ciemno zielony przy styku 87 jest podłączony do szarozielonego szyby prawej

    0
  • #29 16 Sie 2010 18:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Cytat:
    ten idzie do brązowego przy komputerze

    O jaki komputer chodzi? Chyba raczej dokładany sterownik centralnego zamka. Wygląda że te przekaźniki dołożone do domykania szyb po zamknięciu drzwi.

    0
  • #30 16 Sie 2010 19:56
    alvarofun
    Poziom 17  

    ten brązowy jest, widać że dorabiany, bo co kawałek jest inny kolor, ale on idzie pod kierownicą za radiem i wychodzi z prawej strony koło teko komputera, za tą plastikową zaślepką, tam gdzie pasażer z prawej trzyma nogi, taka szara skrzyneczka i mnóstwo przewodów, i tam jest podpięty pod brązowy

    Dodano po 14 [minuty]:

    ociz napisał:
    Wygląda że te przekaźniki dołożone do domykania szyb po zamknięciu drzwi.


    właśnie to jest dziwne, bo dawniej jak działała szyba, to jak wyszedłem z auta a w aucie były otwarte szyby i jak nacisnąłem pilotem na zamknięcie drzwi to drzwi zamknęły się, ale szyba zamknęła się tylko z prawej strony, z lewej była otwarta mimo iż drzwi były zamknięte

    0