Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik krokowy instalacji LPG

TczewTomek 11 Aug 2010 21:26 9750 16
  • #1
    TczewTomek
    Level 10  
    Witam , niedawno zakupiłem Audi 80 2.3 E z instalacją gazową montowaną w Witex -ie w Swarożynie . Jest to instalacja II generacji lecz brakuje w niej Silnika Korkowego . Na wężu który idzie od parownika do kolektora ssącego takowy powinien podobno być. Jest nawet wtyczka która umożliwi podłączenie go . Został on natomiast zastąpiony śruba do regulacji gazu z instalacji I generacji . Czy brak owego silniczka może być powodem większego spalania gazu ? Ewentualnie jakie mogą być skutki jego braku ?
    Moderated By robokop:

    Czyli jest to instalacja 1 a nie drugiej generacji.

  • #2
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    TczewTomek wrote:
    Witam , niedawno zakupiłem Audi 80 2.3 E z instalacją gazową montowaną w Witex -ie w Swarożynie . Jest to instalacja II generacji lecz brakuje w niej Silnika Korkowego . Na wężu który idzie od parownika do kolektora ssącego takowy powinien podobno być. Jest nawet wtyczka która umożliwi podłączenie go . Został on natomiast zastąpiony śruba do regulacji gazu z instalacji I generacji . Czy brak owego silniczka może być powodem większego spalania gazu ? Ewentualnie jakie mogą być skutki jego braku ?


    Większe spalanie, strzały, gorzej wyregulowana mieszanka.
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ElpigazN wrote:

    Większe spalanie, strzały, gorzej wyregulowana mieszanka.

    W drugą stronę - mniejsze spalanie, gorsza dynamika, strzały zależą raczej tylko od instalacji zapłonowej. Posiadanie centralki sterującej attuatorem z kontrolerem sondy lambda wiąże się z kosztami - układ paliwowy i sama sonda musi być utrzymywana w nienagannym stanie. Inaczej uszkodzona sonda lambda uniemożliwi jazdę na gazie; proste sterowniki LPG nie mają trybu awaryjnego pozwalającego na pracę w tzw. otwartej pętli.
  • #4
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    robokop wrote:
    ElpigazN wrote:

    Większe spalanie, strzały, gorzej wyregulowana mieszanka.

    W drugą stronę - mniejsze spalanie, gorsza dynamika, strzały zależą raczej tylko od instalacji zapłonowej. Posiadanie centralki sterującej attuatorem z kontrolerem sondy lambda wiąże się z kosztami - układ paliwowy i sama sonda musi być utrzymywana w nienagannym stanie. Inaczej uszkodzona sonda lambda uniemożliwi jazdę na gazie; proste sterowniki LPG nie mają trybu awaryjnego pozwalającego na pracę w tzw. otwartej pętli.


    No tak ale kolega ma II gen. tylko mu wyjęli krokowy i założyli śrubę. Koszt przywrócenia orginału to koszt krokowego. Polecam założenie krokowego i wyregulowanie instalacji.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ElpigazN wrote:

    No tak ale kolega ma II gen. tylko mu wyjęli krokowy i założyli śrubę.

    No tak, ale różnica pomiędzy 1 a 2 generacją to właśnie silniczek krokowy z kontrolerem sondy lambda. Sam emulator sondy i wtryskiwaczy to tylko dodatek w związku z systemem wtryskowym. Chyba że była to od razu 1 generacja z atrapą silniczka dla diagnosty.
    Quote:
    Koszt przywrócenia orginału to koszt krokowego.
    Pod warunkiem że sonda żyje.
  • #6
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co do generacji można się spierać bo jest II zrobiona na I. Sprawdź czy masz kabelki podłączone do TPS-u będzie wiadomo czy to atrapa czy nie. Potem sonda i jak oscyluje to krokowy i do dzieła.
  • #7
    TczewTomek
    Level 10  
    A czy brak tego silniczka może być powodem tego że samochód po przełączeniu na gaz nie chce dobrze chodzić ? Gaśnie i chodzi troszkę nierówno . Jednak problem ustępuje gdy auto się rozgrzeje .

    Kabelek wychodzi z TPS . Ale nie jest nigdzie podłączony. Jest zawinięty o inne przewody. Po rozwinięciu pasuje idealnie pod tą śrubę regulacyjną . Na dodatek po wtyczce nie widać żeby była jakoś zabrudzona albo zaśniedziała . Ktoś to musiał dość nie dawno przerabiać.
  • #9
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    TczewTomek wrote:
    A czy brak tego silniczka może być powodem tego że samochód po przełączeniu na gaz nie chce dobrze chodzić ? Gaśnie i chodzi troszkę nierówno . Jednak problem ustępuje gdy auto się rozgrzeje .

    Kabelek wychodzi z TPS . Ale nie jest nigdzie podłączony. Jest zawinięty o inne przewody. Po rozwinięciu pasuje idealnie pod tą śrubę regulacyjną . Na dodatek po wtyczce nie widać żeby była jakoś zabrudzona albo zaśniedziała . Ktoś to musiał dość nie dawno przerabiać.


    Zrób tak. Od razu mówię, że nie jestem zwolennikiem śruby. Zakręć tę śrubę do oporu. Potem odkręć o trzy pełne obroty. Poproś kogoś aby odpalił auto i trzymał obroty na 3000. Powoli odkręcaj śrubę a trzymający gaz niech da ci znać kiedy obroty pójdą do góry. Wtedy przestań kręcić. Ponownie odpal auto i na 3000 obrotów, zakręcaj śrubę powoli, aż obroty zaczną spadać. Potem odkręć śrubę o pół obrotu już na zgaszonym silniku. Pojeździj i zobacz jak teraz auto będzie się sprawować.
  • #10
    romoo
    User under supervision
    Elpigaz ja natomiast jestem zwolennikiem śruby bo sterowniki II gen nie były zabezpieczone właściwie i albo kombinowanie albo wilgoć je wykończyła.
    Ja ustawiam gaz na odcinkę mocy, tzn kręcę aż łapie doła i później odkręcam tak żeby dało sie jechać dynamicznie.
  • #11
    TczewTomek
    Level 10  
    robokop wrote:
    Nie, tu problem jest gdzie indziej - złe ustawienie reduktora, bądź koniec jego żywota.


    Instalacja jest zaledwie dwu letnia wiec nie wiem czy w takim czasie reduktor mógłby się wykończyć .
  • #12
    romoo
    User under supervision
    A ile ci pali ?
    Pozatym masz mekaniczny wtrysk a to wyższa szkoła mechaniki - niestety.
  • #13
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    TczewTomek wrote:
    robokop wrote:
    Nie, tu problem jest gdzie indziej - złe ustawienie reduktora, bądź koniec jego żywota.


    Instalacja jest zaledwie dwu letnia wiec nie wiem czy w takim czasie reduktor mógłby się wykończyć .


    Mógł bez problemu nawet w tydzień. Wystarczy żeby auto było odpalane od razu na gazie.
  • #14
    TczewTomek
    Level 10  
    Aaa .. To wtedy prawdopodobne . Gdyż poprzedniemu właścicielowi padł mechaniczny wtrysk i odpalał autko odrazu na gazie .

    Wtrysk wymieniłem i działa już normalnie na benzynie tylko z tym gazem są problemy .

    Co do spalania to różnie zależy jak się jeździ ale w granicach 13 - 17 l na 100 km
  • #15
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    TczewTomek wrote:
    Aaa .. To wtedy prawdopodobne . Gdyż poprzedniemu właścicielowi padł mechaniczny wtrysk i odpalał autko odrazu na gazie .

    Wtrysk wymieniłem i działa już normalnie na benzynie tylko z tym gazem są problemy .

    Co do spalania to różnie zależy jak się jeździ ale w granicach 13 - 17 l na 100 km


    I będą problemy bo mechaniczny wtrysk nie toleruje gazu. Trochę pojeździsz i wtrysk znowu do wymiany.
  • #16
    TczewTomek
    Level 10  
    Koledzy mam jeszcze pytanie . Czy montaż BLOSA coś pomoże ? Czy jest on w ogóle dozwolony w instalacjach II generacji , i czy nadaje się do mechanicznego wtrysku ?
  • #17
    ElpigazN
    VIP Meritorious for electroda.pl
    TczewTomek wrote:
    Koledzy mam jeszcze pytanie . Czy montaż BLOSA coś pomoże ? Czy jest on w ogóle dozwolony w instalacjach II generacji , i czy nadaje się do mechanicznego wtrysku ?


    Trochę pomoże. Tylko o ile dobrze pamiętam to straszna rzeźba żeby zmieścić tam blosa.