Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo Mk3 Montaż alarmu z pilotem

Andrzej Ł 11 Sie 2010 22:38 4274 5
  • #1 11 Sie 2010 22:38
    Andrzej Ł
    Poziom 21  

    Witam !
    Nabyłem ostatnio mondka 2003r. 2,0 TDCI kombi.
    Posiada on CZ z podwójnym ryglowaniem, na pilota w kluczyku wraz z otwieraniem tylnej klapy.
    Posiadam tylko jeden kluczyk z pilotem,drugi jest zwykły,dlatego zdecydowałem sie na alarm z pilotami.Alarm to SEO Dolphin.
    Czytając posty na temat montażu trafiłem na sprzeczne informacje na temat przewodów przy GEMie.Raz kolory sie nie zgadzają,w innych postach kolory sa niby ok ale porozrzucane po innych kolorach kostek.
    Np. w opisie Cobry z elektrody jest też inaczej,opis tyczy się wersji benzynowej.
    Posiłkuje się równierz opisami tytana i SEO bezpilotówki. Szczerze mówiąc trochę zgłupiałem.
    Montowałem kiedys zabezpieczenia ,ale trochę lat mineło.Niniejszym temat nie jest mi obcy.Chyba będe musiał zaprząc próbnik do roboty ,jednakze podchodze do tego z obawa ,czy aby to niezaszkodzi modułowi ? Czy można śmiało próbnikiem z żarówką czy z ledami?
    Chodzi głównie o sprawdzenie włączników drzwiowych i wysterowanie CZ. Z tego co wyczytałem to jest sterowany masą. Czy ma ktoś pewną rozpiskę do kombi?
    I jeszcze prosiłbym o podanie na których przewodach dać odciecie,tylko nie na rozrusznik ,da sie to jakoś ?
    W jednym opisie jest fragment schematu ,który chyba robi odcięcie poprzez przerwę czujnika ciśnienia oleju.
    Proszę ew info na PW ,z tego co się zorientowałem to schematy odcięc nie są jawne na forach.
    Proszę o wyrozumiałość, i jeszcze raz prosze uprzejmie o pomoc,chcę wyjechac autkiem w miasto,lecz bez alarmu trochę sie boję :) (choć jak słyszałem fordów podobnoż nie kradną)

    0 5
  • #2 12 Sie 2010 10:48
    Andrzej Ł
    Poziom 21  

    dzis rano posprawdzałem multimetrem na wypinanych pojedynczo kostkach:

    przednie lewe drzwi-biały wtyk pin 22 czarno-czerwony(min rezystancja 15 ohm do masy??)

    przednie prawe drzwi- wtyk biały pin 21 czarno zielony


    tylne lewe drzwi-zielony wtyk pin 15(tytan podaje 18) czarno-pomarańczowy

    tylne prawe drzwi-szary wtyk pin 18 czarno-pomarańczowy

    CZ zamknij (do masy) -szary wtyk pin 19 czarno-pomarańczowy

    CZ otwórz(do masy) -zielony wtyk pin 16 (cobra podaje 17) czarno-zielony

    Widac rozbierzności

    Teraz mam jeszcze kilka pytań:

    1.Większośc podaje do kierunków niebieski i niebiesko-czerwony we wtyku niebieskim .
    Cobra podaje niebieski przewód w siwej kostce i niebiesko-czerwony we wtyku zielonym

    Czy są to dwa tak samo dobre sposoby,czy znowu sprzeczność ?

    W module GEM zdaje się niema przekażników do migaczy ,jest to chyba robione na elektronicznych kluczach,w obudowie kierownicy pyka głośniczek.
    Czy podawanie na niebieski wtyk zewnętrznych napięc nic nie uszkodzi ?
    Czasami mogą spotkać się napięcia z migania alarmu i migania GEMa -czy niebędzie konfliktu ,może sposób cobry temu zapobiegnie?

    2. cobra podaje +30 z pomarańczowo-białego kostka niebieska.
    Czy moze to być ,chodzi mi o obciążalnośc gdy kierunki zaświecą,rozumiem że przy sposobie cobry z wysterowaniem kierunków płynie znikomy prąd sterujący przez przekażniki w alarmie a GEM jest przekaznikiem migaczy.

    3. Czy można znależć +15 przy GEM ?


    4. Co z tym odcięciem,ktoś pisał że miał na podwójnym konektorze w bezpiecznikach grubszy siwo-zielony ,u mnie na takiej kostce jest gruby zielono- czerwony i cieńszy zielono niebieski

    0
  • #3 13 Sie 2010 11:02
    Ireneo
    Poziom 40  

    Próbnikiem żarówkowym przy gem nie zrobisz krzywdy,+15 z tego co kojarzę tam nie ma,ciąć możesz zapłon albo przekaźnik w komorze silnika ale ciężki dostęp.

    0
  • #4 14 Sie 2010 12:07
    Andrzej Ł
    Poziom 21  

    Alarm już działa, 30 wziałem z pom-białego przy GEM.
    Przeciąłem w bezpiecznikach w podwójnej siwej kostce cieńszy zielono niebieski-zasilanie deski-od razu wykożystałem tą żyłę jako 15.
    Dodatkowo musiałem w szereg przewodów do krańcówek wstawić diody ,poniewarz GEM zciąga do masy wejścia krańcówek kilka sekund po zamknięciu drzwi,co powodowało natychmiastowe wyzwolenie alarmu po uzbrojeniu.
    Do tylnej lampki równierz wstawiłem diodę.
    Oprócz tego oczywiście wszystkie sygnały krańcówek odseparowałem miedzy sobą diodami.

    W trakcie montażu na wypiętej niebieskiej kostce podałem plus na niebieski i niebiesko-czerwony,migacze się nie zaświeciły.
    Wygląda na to że są to wejścia sterujące z manetki kierunkowskazów.

    0
  • #5 18 Cze 2013 13:45
    Pati
    Poziom 27  

    PRzewody ster. Centr. to czarny/zielony i czarny / pom jak w fokusie z drzwi kierowcy?

    Ster. Kier. to niebieski i niebieski/czerwony w przejściu przez ścianę grodziową?

    Pytam, ponieważ muszę podł. koledze w warunkach poza warsztataowych..

    Pozdrawiam!

    0
  • #6 26 Cze 2013 10:40
    Andrzej Ł
    Poziom 21  

    podłączałem przy samym module gem

    0