Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w124 250D problem z podcisnieniem

szypowski1 12 Aug 2010 07:47 14092 7
  • #1
    szypowski1
    Level 15  
    witam
    Od jakiegoś czasu mam problem z gaszeniem silnika wyczytałem ze jest to sprawa podciśnienia. Sprawdziłem siłownik na pompie wtryskowej i działa on bez problemu gasi silnik kiedy dmucham w wężyk.
    Ostatnio rozbierałem regulator wysokości świateł i po tym auto normalnie funkcjonowało, ale nie na długo po 3 dniach znowu nie szło go zgasić.
    Zauważyłem też, że gumowe łączniku rurek podciśnienia są juz popękane i może przez nieszczelność którejś z nich jest problem.

    Bardzo prosił bym o schemat podciśnienia
    model W124
    silnik 2,5D 10zaworów
    z tego co wiem podciśnieniem sterowane jest: zamki w drzwiach, bagażniku i wlew paliwa
    gaszenie silnika
    pozycja świateł
    i na 90% regulacja temperatury od strony kierowcy i pasażera

    bardzo proszę o pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    pioart
    Level 38  
    Jesteś w błędzie , jeden układ to podciśnienia to sterowanie CZ układ zasilany elektrycznie / pompka / , oraz drugi podciśnienie wytwarzane przez pompę wspomagania / wakum pompa/ Podciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika steruje podnośnikami reflektorów i równolegle obsługuje magistralę podciśnień silnika między innymi system gaszenia silnika / zaworek przy stacyjce i siłownik wykonawczy przy pompie / I w tym obwodzie szukaj usterki .Poszukaj na forum , bo już było
    Układ CZ
    mercedes w124 250D problem z podcisnieniem
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    I na pewno podcisnienie nie steruje ogrzewaniem. Jeżeli jest tylko ogrzewanie to nie wykorzystuje w ogóle podcisnienia. Jeżeli jest klima to podcisnienie jest wykorzystane czasami do regulacji klap. Nigdy jednak nie steruje temperatura.
    Podcisnienie kładzie rownież zaglowki.
  • #4
    szypowski1
    Level 15  
    Usterka zlokalizowana pęknięty był gumowy wężyk przy samym siłowniku przy okazji wyregulowałem sobie wolne obroty i znalazłem kilka zbędnych przewodów powietrznych pod maską wszystkie koloru czarnego bez żadnego paska także nie wiem od czego mogą być

    dziękuje za pomoc i schemat
  • #5
    pioart
    Level 38  
    szypowski1 wrote:
    Usterka zlokalizowana pęknięty był gumowy wężyk przy samym siłowniku przy okazji wyregulowałem sobie wolne obroty i znalazłem kilka zbędnych przewodów powietrznych pod maską wszystkie koloru czarnego bez żadnego paska także nie wiem od czego mogą być

    dziękuje za pomoc i schemat

    Jeśli były to na pewno zbędne?
  • #6
    szypowski1
    Level 15  
    Czarne przewody które wywaliłem nie były do niczego wpięte leżały sobie kolo skrzynki z bezpiecznikami, naprawdę nie wiem od czego mogły być regulacja świateł działa gaszenie też także co jeszcze może wymagać podciśnienia
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    Czarne przewody służą do napowietrzania instalacji podciśnieniowej - nie są podłączone do niczego. W modelu 124 były wyprowadzone pod deskę rozdzielczą (tam jest czyste powietrze)
  • #8
    szypowski1
    Level 15  
    to chyba włoze go tam spowrotem