Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C-Z12XE-P0170 Check Engine-problem-LPG-STAG 200

tom.par 12 Sie 2010 15:13 6138 6
  • #1 12 Sie 2010 15:13
    tom.par
    Poziom 8  

    Witam szanownych Forumowiczów!

    Tak jak w temacie mam problem z Corsą z silnikiem Z12XE i błędem "CE" P0170. W samochodzie zainstalowana jest sekwencyjna instalacja gazowa: reduktor Tomasetto AT09, sterownik główny STAG-200-4, wtryskiwacze VALTEK.
    Schemat instalacji:

    http://www.zamel.com.pl/download/instrukcja%20stag-200,%20stag-300.pdf

    Po zamontowaniu po pierwszych kilku kilometrach zapaliła się kontrolka samochodu z kluczem (pomarańczowa) po chwili przełączyła się na checka. Niezależnie od obrotów i obciążenia silnika auto pracuje normalnie, bezproblemowo, żadnych nieprawidłowości - non stop pali się check. Po skasowaniu błedu P0170 (regulacja mieszanki, bank 1, nieprawidłowe działanie, obecny) problem znika na jakieś 5-10 kilometrów jazdy-potem znów zapala checka.
    Po skasowaniu błędu i jeździe na benzynie check NIE zapala się, tylko przy LPG.
    Zarówno na LPG jak i na benzynie nie widzę równicy w mocy, przyspieszeniu i kulturze pracy silnika.
    Instalacje montował kolega, którego znam od piaskownicy, fachowiec w branży instalacji CNG/LPG. Nie kazał zwracać uwagi na tego checka.
    Nie żebym mu nie wierzył, ale trochę mnie niepokoi ta ciągle paląca się kontrolka. Instalacje pracuje w moim aucie już jakiś 60 tys. km - jak dotąd bezawaryjnie.
    Poniższy program służy do diagnozowania:
    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/fil...ag%20200%20300/SetupAcGasSynchro-1_14_1_0.exe

    Czytałem, że może być to nieprawidłowe dozowanie LPG.
    Instalacja była zawsze diagnozowana statycznie, NIGDY w czasie jazdy.

    Czy któryś z tych parametrów, dostępnych w tym programie może mieć znaczenie w pojawianiu się tego checka?

    Paluję zakupić interfejs USB do diagnozowania.
    Wcześniej jednak chciałem się Was poradzić względem możliwej kalibracji parametrów sterownika.
    Dokonałem skrupulatnego przeglądu szczelności instalacji, nigdzie nie łapie lewego powietrza, wszystko szczelne. Przepływomierz jest sprawny (zamontowałem go u kolegi w takiej samej Corsie z silnikiem Z12XE, działał OK), filtr powietrza wymieniłem na nowy.

    Co radzicie? Z góry serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i poświęcony czas.
    Tomek

    0 6
  • #2 12 Sie 2010 22:36
    abracham21
    Poziom 15  

    Witaj.
    Podjedz do kolegi i niech jeszcze raz skalibruje instalacje, może kwestia dyszy ... jeśli są za duże będzie dostawać za dużo gazu , jeśli za małe to za mało...niech wsiądzie z laptopem i się z Toba przejedzie i ewentualnie skoryguje podczas jazdy .Pozdrawiam.

    0
  • #3 12 Sie 2010 22:46
    manio123
    Poziom 34  

    instalacja na dziadowskich wtryskach , wyklepały sie i przyszedł czas na ich wymianę , najlepiej na coś lepszego.
    Nierównomiernie dawkują lpg i stąd błąd nieprawidłowego składu mieszanki. Pół biedy jak któryś leje ale jak jest ubogo ... Reduktor też nie wyjściowy choć styka. Marny kolega bo silnik nie jego.

    0
  • #4 13 Sie 2010 00:11
    tom.par
    Poziom 8  

    Cytat:
    instalacja na dziadowskich wtryskach, wyklepały się


    Odkąd tylko została zamontowana ta instalacja check się zapala. Nie chcę podważać Twojego zdania, bo możesz mieć rację, ale nawet bubel z początku działałby dobrze chyba. Może faktycznie wybiorę się do kumpla, żeby to podregulował porządnie. Z tego co wiem, jest na tyle pazerny, że nie chce kupić sobie laptopa i wszystkie auta diagnozuje zawsze podłączając je pod stacjonarnego staruszka, którego ma w warsztacie. Zabiorę swojego lapka i się z nim przejade, niech to poustawia.
    Co do dysz, jak montował tą instalację mówił mi, że montuje "dwójki" - 2mm średnicy bo na 1,6 mm bardzo się dławią te silniki a na 2.1 mm za bardzo się zalewają.
    Jestem z nim umówiony w sobotę. Zobaczymy.
    Dzięki bardzo!

    0
  • #5 13 Sie 2010 10:04
    sztywny13
    Poziom 20  

    Cytat:
    fachowiec w branży instalacji CNG/LPG. Nie kazał zwracać uwagi na tego checka
    Skoro takie ma podejście to nie sądzę aby miał pojęcie o tym co robi. Instalka, albo jest źle skonfigurowana, albo żle wystrojona.

    0
  • #6 13 Sie 2010 14:45
    manio123
    Poziom 34  

    te wtryskiwacze nie nadają się do tego auta. Zestaw stanowi najtańszy kit oferowany przez producenta. Nic tu nie pomoże laptop bo przyczyna jest sprzętowa.
    Wymień wtryskiwacze na matrix HD344 lub podobnej klasy i zapomnisz o checku na zawsze.

    0
  • #7 22 Sie 2010 13:27
    tom.par
    Poziom 8  

    Witam po dłuższej przerwie!
    Wszystkim dziękuję za pomoc i rady.
    Po wizycie u kolegi gazownika, problem checka skończył się.
    Rozwiązanie:
    Kolega uznał, że skoro pokazuje się błąd P0170 (regulacja mieszanki, bank 1), uznał, że dysze wtryskowe (2.0 mm) są za duże i silnik jest "zalewany" gazem. Wymieniliśmy dysze na 1.8 mm. Podłączyliśmy kompa. Kalibracji wymagała mapa mnożnika sterownika gazowego, która służy do ustawienia mnożnika dla danego czasu wtrysku benzyny. Po korekcie odchyłki czasów wtrysków, po podłączeniu komputera pod gniazdo OBDII błąd P0170 był już NIEOBECNY. Skasowałem błąd i po tygodniu jeżdżenia po checku nie ma śladu.
    Nie zauważyłem, aby silnik gorzej pracował. Przyspieszenie, kultura pracy bez zmian. Kolega powiedział, że mogę teraz się spodziewać nieco niższego spalania.
    Dziękuję jeszcze raz za pomoc i rady.
    Pozdrawiam!

    0