Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka BOSCH WOF 1610 wymiana łożysk

nemo5576 12 Sie 2010 17:31 5484 2
  • #1 12 Sie 2010 17:31
    nemo5576
    Poziom 2  

    Witam :) Po kilku latach nienagannej pracy pralka zaczęła hałasować i wygląda na to że będzie konieczna wymiana łożysk.

    Mógłby ktoś życzliwy podać jakie łożyska i v-ringi będą potrzebne? Bo cena zestawu naprawczego (http://north.pl/karta/uozyskowanie-ebi086-za-480138,263427-bsh-,9959657.html) nie jest szczególnie zachęcająca :(

    Byłbym też wdzięczny za wszelkie rady, pierwszy raz będę rozbierać pralkę ładowana od góry :)

    1 2
  • #2 12 Sie 2010 18:16
    crossfader18
    Poziom 11  

    Wiec tak. Najpierw, to musisz zabrać się za rozebranie bocznych ścian w pralce. Nie wykluczone, że po zdjęciu będą tam umieszczone maty wygłuszające. Następnie, powinieneś zobaczyć z dwóch stron takie "trójkątne lub krzyżowe" odlewy metalu utrzymujące bęben. Najlepiej będzie jak odlew z jednej strony odkręcisz (ale najlepiej z tej z której, nie ma paska od silnika). Następnie, musisz znaleźć jakiś punkt podparcia, żeby starać się wypychać odlew na zewnątrz jednocześnie uderzając młotkiem w sworzeń (bolec, ośkę) który siedzi w łożysku. (Jeśli jesteś w stanie skombinować sobie ściągacz do łożysk to tym lepiej bo bez użycia młotka. :D Później musisz spróbować wyciągnąć troszkę bęben i próbować wyjąć to z drogiej strony .


    Jeśli będziesz miał już na wierzchu łożyska to udaj się do sklepu w swoim mieście gdzie takie się znajdują i kup zastępcze wysoko obrotowe. (łożyska do pralek maja standardową średnicę więc problemu z doborem nie powinno być)

    Poskładaj całość :P i powinno być, niestety muszę Cię poinformowac że łatwe to nie będzię, trudno jest wyciagnąć stare lożyska :(, ale nie zniechęcaj się ja już parę napraw pralek mam już za sobą i dochodzę do wprawy :D


    Aha puki nie wyciągniesz łożysk, to nie kupuj żadnego zestawy naprawczego, ta blacha widoczna na zdjęciu nadesłanym przez Ciebie powinna być osobno (nie zespolona z łożyskiem ) spróbuj ją przełożyć

    Myślę że całkowity koszt wyniesie ok 45zł :D więc prawie o połowę taniej.

    Mam nadzieje, że tym długimmmmm.... postem pomogę Tobie w
    naprawie!! :P

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Sie 2010 03:18
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Kolega powyżej się napocił ale wprowadza w błąd.
    Trzeba odkręcić boczną pokrywę (jest tylko jedna), zdjąć pasek z koła i je odkręcić. Widać teraz ułożyskowanie, które masz na tym zdjęciu z north. Odkręcamy 6 śrub i można je wyjąć podważając równomiernie z różnych stron. Przed wybiciem łożyska trzeba wyjąć pierścień segera, który je zabezpiecza. Uwaga! Na drugiej stronie jest zamontowana gładka blaszka, po której ślizga się uszczelniacz. Nie wolno jej uszkodzić. Na osi bębna jest wspomniany uszczelniacz. Trzeba go zdjąć i wyczyścić oś przed założeniem nowego.
    Kolej na drugą stronę - bierną. Odkręcamy panel sterujący (dwa wkręty po bokach) bez rozłączania przewodów i pokrywę (dwa wkręty z tyłu). Zdejmujemy fartuch z ramy wsadowej (4 wkręty ukryte pod gumą). Żeby zdjąć całą ramę trzeba wykręcić mocujące ją wkręty - jeden z tyłu z prawej strony i dwa z lewego boku - przesunąć do przodu, zdjąć wąż dozownik-zbiornik (pozostałe rurki wysuną się same) i podnieść do góry (fartuch zostaje na zbiorniku). I teraz do wyboru: wykręcić drugie ułożyskowanie dostając się od góry (możliwe do wykonania ale trudny dostęp do wyczyszczenia osi bębna) albo po wyciągnięciu całego zbiornika. W drugim przypadku trzeba odpiąć od zbiornika amortyzatory, wąż zbiornik-filtr i przewody elektryczne.
    Samo ułożyskowanie jest jednakowe po stronie czynnej i biernej. Łożyska powinny być 6204 i V-ringi VA28.

    1