Witam !
Instalacja sekwencyjna Elpigaz Elisa. Listwa matrix HD344.
Reduktor ANA 04 zamontowany w 2005r przez poprzedniego właściciela (poprzedni reduktor padł przy 80tys km).
Obecnie auto ma prawie 210tys km , czyli na reduktorze przejechane jest około 130tys km.
Samochód Xsara Picasso 1.6 silnik 1.6 8V 95KM
Filterek gazu ciekły i lotny wymieniałem kilka miesięcy temu.
Listwa Matrix z powodu złej diagnozy kilka miesięcy temu została wymieniona na nową (winowajcą problemów była uszkodzona cewka).
Nie wiem czy to ma jakiś "wpływ" ale około 2 tygodnie temu zakładałem blokadę "zapłonu". Dziś pojechałem do "poprawki" bo była źle założona i trzeba długo kręcić było rozrusznikiem aby odpalił
Ale dziś wracam sobie od elektryka. Przejechałem z kilkanaście kilometrów , korek , powoli ale w miare płynnie jadę i nagle zaczyna szarpać samochodem. Dodałem gazu i problem znikł i nagle silnik zgasł ...
Odpaliłem ponownie i dalej bez problemu pojechałem ...
Co do instalacji. Auto wkręca się na obroty dobrze , nic nie szarpie , jeździ bardzo dobrze.
Kilka dni temu wróciłem z trasy (autostrada) i auto jeździłlo bardzo ładnie ...
Jednakże dziś po raz pierwszy zgasło mi podczas jazdy.
Wczoraj podłączałem sobie instalkę pod komputer i patrzyłem na ciśnienie i przy obrotach jałowych ciśnienie wynosi około 1,06 i przy około 3000-4000obr ciśnienie waha się od około 1,06 d 0,95 , ale w większości jednak jest bliżej 1,05-1,07 ...
Tyle że robiłem "testy" na postoju ..
Zauważyłem też od pewnego czasu lekkie zwiększenie zużycie LPG i czasami czuję lekko LPG (obroty jałowe ?).
Jednakże większe zużycie LPG może też wynikać z większych korków , dużych upałów (klima na max) ...
Jak rozpoznać "padanie" reduktora ? Bo chyba jednak winowajcą jest reduktor (powoli kończy się ?)
Czy mogę wymienić (w razie czego jak padnie) reduktor na reduktor Magic III (tłokowy) ?
Podobno nowość i niezły ...
Z tego co zobaczyłem musiałbym kupić przewód 12mm i nowy filterek stanu lotnego , bo reduktor ANA04 ma wyjście LPG 16mm i mam filterek 16/12mm.
Obecnie w reduktorze nie mam zupełnie elektrozawora. Około rok temu miałem z nim problemy i serwis Elpigazu zdemontował go (mam jeszcze elektrozawór na butli i następny zamontowany na miedzianym przewodzie gazowym wraz z filterkiem).
Z tego co mi wiadomo reduktor Magic III nie posiada filterka ani elektrozaworu , więc musiałbym "oprzeć" się na elektrozaworze z filterkiem zamontowanym na przewodzie gazowym
PS. Znalazłem specyfikację ? reduktora ANA04 na stronie Elpigazu:
http://www.elpigaz.com/?p=/pl/menu/4/6/6
Wynika z niego że regulacja ciśnienia wynosi 0.83-0.95[bar].
Więc jak to możliwe że mam 1,07 bar ?
No chyba że coś Elpigaz źle podaje ...
Instalacja sekwencyjna Elpigaz Elisa. Listwa matrix HD344.
Reduktor ANA 04 zamontowany w 2005r przez poprzedniego właściciela (poprzedni reduktor padł przy 80tys km).
Obecnie auto ma prawie 210tys km , czyli na reduktorze przejechane jest około 130tys km.
Samochód Xsara Picasso 1.6 silnik 1.6 8V 95KM
Filterek gazu ciekły i lotny wymieniałem kilka miesięcy temu.
Listwa Matrix z powodu złej diagnozy kilka miesięcy temu została wymieniona na nową (winowajcą problemów była uszkodzona cewka).
Nie wiem czy to ma jakiś "wpływ" ale około 2 tygodnie temu zakładałem blokadę "zapłonu". Dziś pojechałem do "poprawki" bo była źle założona i trzeba długo kręcić było rozrusznikiem aby odpalił
Ale dziś wracam sobie od elektryka. Przejechałem z kilkanaście kilometrów , korek , powoli ale w miare płynnie jadę i nagle zaczyna szarpać samochodem. Dodałem gazu i problem znikł i nagle silnik zgasł ...
Odpaliłem ponownie i dalej bez problemu pojechałem ...
Co do instalacji. Auto wkręca się na obroty dobrze , nic nie szarpie , jeździ bardzo dobrze.
Kilka dni temu wróciłem z trasy (autostrada) i auto jeździłlo bardzo ładnie ...
Jednakże dziś po raz pierwszy zgasło mi podczas jazdy.
Wczoraj podłączałem sobie instalkę pod komputer i patrzyłem na ciśnienie i przy obrotach jałowych ciśnienie wynosi około 1,06 i przy około 3000-4000obr ciśnienie waha się od około 1,06 d 0,95 , ale w większości jednak jest bliżej 1,05-1,07 ...
Tyle że robiłem "testy" na postoju ..
Zauważyłem też od pewnego czasu lekkie zwiększenie zużycie LPG i czasami czuję lekko LPG (obroty jałowe ?).
Jednakże większe zużycie LPG może też wynikać z większych korków , dużych upałów (klima na max) ...
Jak rozpoznać "padanie" reduktora ? Bo chyba jednak winowajcą jest reduktor (powoli kończy się ?)
Czy mogę wymienić (w razie czego jak padnie) reduktor na reduktor Magic III (tłokowy) ?
Podobno nowość i niezły ...
Z tego co zobaczyłem musiałbym kupić przewód 12mm i nowy filterek stanu lotnego , bo reduktor ANA04 ma wyjście LPG 16mm i mam filterek 16/12mm.
Obecnie w reduktorze nie mam zupełnie elektrozawora. Około rok temu miałem z nim problemy i serwis Elpigazu zdemontował go (mam jeszcze elektrozawór na butli i następny zamontowany na miedzianym przewodzie gazowym wraz z filterkiem).
Z tego co mi wiadomo reduktor Magic III nie posiada filterka ani elektrozaworu , więc musiałbym "oprzeć" się na elektrozaworze z filterkiem zamontowanym na przewodzie gazowym
PS. Znalazłem specyfikację ? reduktora ANA04 na stronie Elpigazu:
http://www.elpigaz.com/?p=/pl/menu/4/6/6
Wynika z niego że regulacja ciśnienia wynosi 0.83-0.95[bar].
Więc jak to możliwe że mam 1,07 bar ?
No chyba że coś Elpigaz źle podaje ...