Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera N15 14 16V brak mocy powyżej 2500tyś/obr

13 Aug 2010 16:59 8644 8
  • Level 23  
    Kilka dni temu kupiłem Nissana Almere 14 16V 87KM z 1999r.

    I mam z nim problem.

    Z niskich obrotów ciągnie ładnie ,ale gdy przekroczy 2500obr/min zaczyna go mulić jakby ciągnił przyczepkie ze dwie tony.

    Czy to może być wina katalizatora katalizatora? jeśli się nie myle to są tam dwa katy.

    Czy miał ktoś taki sam problem?

    Z gury dziękuje i pozdrawiam!
  • Level 10  
    Na początek proszę używac przycisku "pisownia". Pierwsze słyszę aby ten samochód posiadał dwa katy. 16v charakteryzuje sie większym przyspieszeniem na niskich obrotach. Sprawdź układ zapłonowy na początek.
  • Level 23  
    Świece ,przewody,kopułka i filtry są ok,na jałowych też pracuje równo.

    Posiadam też Astrę G 14 16V i w opolach 16V są słabsze od 8V na niskich obrotach.

    W porównaniu tych dwóch aut, to Almera z niskich obrotów przyśpiesza trzy krotnie lepiej niż Astra,przy prędkości 100klm Almera zbiera się trzykrotnie słabiej niż Astra.

    Ps w tym modelu są dwa katy.

    Proszę się upewnić zanim się coś napisze!
  • Level 26  
    Od kiedy w GA14DE są dwa katalizatory? Coś sprawdziłeś do tej pory? No nie wiem, tak sobie strzelę z nudów: ciśnienie paliwa, błędy czy chociażby wspomnianą już drożność układu wydechowego?
  • Level 10  
    Kolego przemiły, silniki 16 zaworowe zostały zaprojektowane tak aby wyrównac charakterystykę pracy na niskich i wysokich obrotach, więc mi nie mów ze 8 ciągnie od dołu bo to nie prawda. Nie wiem kto ci powiedział o tych katach ale to jest jakaś bajka.
    Może wtryskiwacze zaczynają szwankowac, tak jak poprzednik napisał ciśnienie paliwa, kompresja, przepływomierz powietrza, czujnik temperatury.
  • Level 26  
    Tu akurat się mylisz. 8 zawsze "lepiej idzie" od dołu niż 16 i to akurat prawda stara jak Świat. Szczególnie w starszych silnikach jest to odczuwalne. Nie po to kombinują w 16 kolektory ze zmienną geometrią i takie tam bajery.
  • Level 23  
    Co do kwestii katalizatorów,to w poradniku Sam Naprawiam jest schemat całego wydechu i według którego jest da Katy ,pierwszy wstępny przykręcony do kolektora wydechowego, drugi końcowy pod podłogą.
    Na forum Nissana też twierdzą że przy tym silniku są dwa katy.

    W sobotę będę miał czas żeby coś sprawdzić,zacznę od przeczyszczenia przepustnicy i przepływki,później wezmę się za katalizator lub dwa w zależności ile ich tam będzie.

    Po tych zabiegach napisze co i jak.

    Ps. CHACK się nie zapala.
  • Moderator of Cars
    Kolego szanowny, nowy katalizator to wydatek kilku tysięcy złotych, więc po cóż chcesz w nim w ciemno grzebać? Mało istotne czy jest jeden czy dwa, dla oceny tego czy jest zapchany wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i wykręcić sondę. Brniesz na slepo, bez jakiejkolwiek diagnostyki.
  • Level 23  
    Witam!!!

    A więc tak.

    Przepustnica wyczyszczona nie była zbytnio zabrudzona.

    Katalizator końcowy usunięty,kanał szlifierka spawarka migomat kawałek rurki 1h pracy, w moim przypadku koszt 0zł.

    Zawór EGR zaślepiony 15 min pracy , koszt 1gr jako zaślepka.

    Po tych zabiegach auto odżyło,ciągnie ładnie do odcinki.

    Pozdrawiam.