Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Husqvarna Royal 48SE - nie działa napęd.

13 Sie 2010 20:57 10948 10
  • Poziom 13  
    Witam!

    Kupiłem dzisiaj przez internet tą kosiarkę. Odpala ok ale po skierowaniu manetki od napędu w dół i pociągnięciu manetki od regulacji gazu napędu nic się nie dzieje. Kosiarka stoi w miejscu. Nie miałem jeszcze kosiarki z napędem wiec pytam czy da się to naprawić? Ile koszt naprawy? I czy warto się za to brać:/ Ogólnie myślałem że ta kosiarka ma swoją moc i cenę ale przeliczyłem się .Często się zapycha i zostawia dużo trawy,gaśnie jestem zawiedziony:/ Co robić z tym napędem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Dzisiaj nie miałem czasu na zaglądanie do niej ale patrzyłem i pasek napędowy jest. Linki też się ruszają przy pociąganiu za manetki. Tyle sprawdziłem. Co dalej? Czy napęd mógł się jakoś uszkodzić od mojego koszenia? Kosiłem pierwszy raz kosiarką z napędem ale no bez przesady...
  • Poziom 30  
    Czy po naciśnięciu wajchy od napędu, pasek się rusza ?
  • Poziom 22  
    Kosiarka jako narzędzie należy do tej klasy SE . Silnik jest wytrzymały i b. mocny ( BS 5KM). Poza tym ma fajną lekka obudowę.
    Sprawdź czy w ogóle jest w kosiarce napęd, jak działa sterowanie napędem. Pomalutku i bez nerwów pooglądaj narzędzie. Może jest OK , a z nerwow robisz jakieś mylne kroki?
    Naprawa napędu w serwisie nie wydaje mi się opłacalna, Napęd się też naprawia- wymienia uszkodzone tryby. W mojej ( innej firmy) z podobnym silnikiem za napęd chcieli 270zł, za tryby 120, a ja kupiłem cały napęd z demobilu za 50.
    Jeżeli kosiarka Ci się zapycha to obejrzyj stan noża- jeżeli jest prosty to czy ma zużyte wyrzutniki. Pamiętaj,że każda kosiarka , jeżeli kosisz chaszcze , twarde badyle i wysoka trawę się zapcha. Czasami pomoże dźwigniecie kosza. Sprawny nóż to jednak podstawa...
    pozdrawiam Slawek
  • Poziom 13  
    Nóż jest trochę zużyty-niby był ostrzony ale trochę przyrdzewiały. Co do mocy silnika, to wyje tak samo jak mój 3,5HP i co większa trawa, to staje-traci moc. Moja 3,5HP tylko na kamieniach się zatrzymuje;/ Wiec bardzo się zawiodłem co do mocy "5HP" jeszcze ten nieszczęsny napęd. A czy mogło dojść do jego uszkodzenia np. pchając kosiarkę do przodu albo jak kosiarka zawisła na jednym kole i była w powietrzu i napęd nie mógł jej ruszyć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Nie , napędu nie uszkodzić pchając albo ciągnąc kosiarkę. Nie uszkodzisz napędu gdy kołem wjedziesz do dziury i ciągnie jedno koło.... .
    To,że nóż jest przyrdzewiały to jest normalne, jak piszesz trochę zużyty -to tez nic, natomiast wyrzutniki muszą być do góry, nóż ostry, a na wysoka trawę kosiarka dźwignięta.
    Jeżeli sprawdzasz coś od spodu kosiarki to nie przechylaj jej na gaźnik, bo będziesz miał olej w gaźniku i kłopoty z odpaleniem
    Ten silnik po naciśnięciu 3x primer powinien odpalać od pierwszego szlagu- z linki, chyba że masz rozrusznik wtedy tylko start i pali.
    Pytaj faceta , który Ci sprzedał o wyjaśnienie kłopotów, przecież wziął pieniądze, a Ty tracisz nerwy
    Slawek
  • Poziom 13  
    Do Sławek:
    Dzięki Sławek za rady-są pomocne:). Co do kosiarki to silnik pali super-co do sprzedającego to nawet do świecy nie zajrzał, bo trzeba ją wymienić tak samo filtr powietrza(mokry,brudny) , a także rozkręciłem ją trochę i przemyłem w benzynie linki od przepustnicy itp. bo była kupa błota na nich i kosiarka wygląda jak nowa to mnie cieszy:) A także nie czuć tak bardzo oleju jak w mojej starej . Trochę mi ją zapychało bo ja zawsze kosze na "1" a u mnie laweta w starej kosiarce na "1" jest 2,5cm od ziemi a w tej na "1" 1,5cm a przód idzie po samej ziemi więc choćby nie wiem jaka trawa była to jest duże obciążenie na kosiarke .

    Do Rych T:
    Po odpaleniu kosiarki pasek od napędu i całe to koło się kręci mocno i szybko tak jak powinno jednak napęd nie przenosi tego na koła.(Pasek się kręci bez ruszania wajhą po prostu cały czas czy wajha wciśnieta czy nie-nie wiem czy tak może być). Podczas gdy jadę kosiarką do tyłu słychać że to drugie koło metalowe się kręci i jak wziąłem ją na bok i kręce ręką to metalowe koło to kółka od kosiarki się ruszają do przodu.Co dalej?
    Aha, a także apropo jaką baterie mam kupić do odpalania na kluczyk? Bo jest rozrusznik tylko nie ma baterii.Ta płaska będzie ok?
  • Poziom 30  
    Rozkręć tylne koło i sprawdź czy zębatka się kręci. Powinny być tam takie 3 igiełki.
  • Poziom 13  
    Przyczyna polegała na tym że koło metalowe które się kręci z paskiem napędu nie przylegało do tego drugiego metalowego z gumą , które odpowiada za przeniesienie napędu z silnika na koła - przyczyna: rozregulowana linka od wajchy.Podkręciłem trochę tą śrubkę na lince i jest ok:) Teraz to widać co to napęd Husqvarna®...aż ciężko kosiarke dogonić:) Ale pewnie częściej będzie soe pewnie tak robić skoro juz kilka razy się rozregulowała:/