Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 1.7 DTI - Pompa wtryskowa Isuzu.

14 Sie 2010 07:53 42426 18
  • Poziom 2  
    Mam poważny problem z samochodem marki Opel Astra II 1.7 DTI. Pewnego dnia samochod poprostu zgasl i nie chcial odpalic po jakies godzinie gdy ostygl odpalil i mozna bylo kontynoowac nim jazde w ciagu jednego dnia sytuacja ta powtorzyla sie 3-krotnie.Nastepnego dnia po przejechaniu 10 km zgaszeniu samochodu juz nie odpalil. Po konsulatacji z mechanikiem ten stwierdzil iz to uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej i niby to naprawil, naprawiajac stary sterownik bez wymiany na nowy. Po przejechaniu 600km samochod zgasl w czasie jazdy i nie odpalil. Mechanik stwierdzil ta sama awarie ponownie naprawil. Po kolejnych 600 km sytuacja ponownie sie powtorzyla. Po kolejnej awari zaprowadzialam samochod do elektonika ktory sugeruje pagniecie komputera glownego i sterownika pompy.Przepraszam za brak fachowego slownictwa, ale poprostu nie znam sie na tym a nie chce stracic kolejnych pieniedzy. Czy ktos moze wiedziec czy elektonik ma racje jezeli tak to jaki jest szacowany koszt naprawy. A moze jest osoba ktora podjelaby sie naprawy. Pilnie prosze o pomoc!;)
  • Poziom 2  
    Tak PO216 PO251
  • Poziom 11  
    A powiem, że miałem też te błędy 0251 0370 ten 0370 miałem od ponad roku. Auto chodziło dobrze, no może troszkę muliło, ale jeździło. Miesiąc temu nagle zgasł. Sprawdziłem kody migowe. Wpadł błąd 0251. Silnik zgasł. Zdjąłem klemę na jakieś 15 minut, po założeniu odpalił ale zgasł ze 4 razy. Znowu zdjąłem klemę. Na jakiś czas odpalił i pojechałem dalej. Zrobiłem jakieś 500 km. Po dojechaniu do domu wyjąłem komputer pompy, otworzyłem go i powiem, że w środku wygląda jak nowy, a pod lupą było widać jakby były 3 zimne luty. Polutowałem, złożyłem, dorobiłem płytkę ebonitową miedzy pompę a sterownik i auto jeździ. A nawet lepiej jeździ. Mam pytanie do fachowców: szykuje się na długi wyjazd do Huelvy - jakieś 3000 km, warto jechać tym autem? czy te błędy co były spowodują, że silnik się rozpadnie po krótkim czasie. Od pory lutowania zrobiłem jakieś 2000 tysięcy i codziennie sprawdzam błędy i ich brak. Proszę o jakieś porady.
  • Poziom 16  
    Najpierw sterownik do dobrych fachowców wyślij, do takich co dobrze znają się na tych sterownikach. Oni badają te sterowniki w wyższych temperaturach po naprawie i mają je w jednym "paluszku".
    Rozbiorą i dokładnie sprawdzą, ponoć same luty to nie wszystko w nich.
    Wejdź sobie też na forum opla i poszukaj informacji o tym sterowniku.
  • Poziom 11  
    Kolego sputnik1 powiem i tak, że naczytałem się tyle o tym samochodzie i jego wadach, że czasami strach przekręcić stacyjkę żeby się nie popsuł. Wykupie dodatkowe ubezpieczenie w razie awarii. A jak padnie, sprzedam jako uszkodzony. A jeśli dojadę i nic się nie stanie, to napisze że wytrzymał.
  • Poziom 16  
    Jeden z najlepszych diesli montowanych w oplu, wile opinii jakie czytasz to stereotypy pisane przez użytkownikow ktorych silniki mają zapewne setki tysięcy kilometrów. Każdy samochód się psuje, każdy też i ten ma swoje "bolączki" Nowoczesne diesle również te innych marek... mogą tylko nijednokrotnie pozazdrościć pewnie takiej jeszcze niezawodności jak w tym silniku. Ten silnik nie ma CR, pompowtrysków, pizoelektryków, filtra cząstek, kola dwumasowego, zmiennej geometrii turbiny i wielu jeszcze innych gadżetów z innych diesli.
    Przykladowo koszt wymiany dwumasy w silnku liczony jest w tys. złotych, a wytrzymują one rózne przebiegi (w tym silniku jej nie ma), koszt filtra cząstek - szok, w tym silniku nie ma, o nowoczesnych wtryskiwaczach i pompach wysokiego ciśnienia nie wspominając, (ale w tym silniku też ich nie ma). Nawet to że wielu narzeka np na alternator (ale chwila cały nowy można kupić za trzysta pare złotych), a w innych dieslach niewie mniej kosztuje pewnie samo koło pasowe alternatora.
    Więc bądźmy obiektywni.
    Objedziesz spokojnie zobaczysz, a po powrocie pewnie jeszcze napiszesz że zadziwiająco mało spalił.
  • Poziom 11  
    wiec kolego sputnik moge powiedziec tyle ze bylem wrocilem cala trasa wraz z jazda po hiszpani wyniolsa mnie 6800tys km ogolne podlicznie spalania to 5,2 niewiem czemu tylko inni twierdza ze pala im tylko 4,5 ale przecierz jechalem caly czas atostrada max predkosc to 120 km/godz fakt zaladowany na maxxa ale co tu mozna dodac silnik w takiej dlugiej trasie chodzi jak zegarek moze to ze lepsze jest paliwo
  • Poziom 13  
    Koledzy czy ten sterownik po naprawie nadal działa? czy kolega dorobił płytkę ebonitową miedzy pompę a sterownik ? czy to coś pomogło? Ja zauważyłem że auto gaśnie jak się nagrzeje, wywala błąd p0251, jak ostygnie to można odpalić i jechać ale z duszą na ramieniu kiedy znowu się zagrzeje i zgaśnie... Mam już 3 sterownik i ręce mi opadają... Jak mam jechać na wakacje to zastanawiam się czy nie lepiej pociągiem... ale przecież po to mam diesla żeby dużo jeździć... paranoja... Jak rozwiązać problem sterownika ran na zawsze i czy ktoś znalazł przyczynę uwalania tych sterowników, bo przecież sam z siebie się nie psuje? może zawór w pompie zacina się i robi się jakiś opór duży czy coś i przepalają się sterowniki? Kurcze koledzy powiedzcie co z tym zrobić bo pomału zaczynam się bać jeździć poza miasto a tym bardziej przejeżdżać nagrzanym autem przez przejazdy kolejowe...

  • Poziom 27  
    Powód to temperatura i drgania silnika,a co do naprawy to nie opiera się ona na samym usuwaniu zimnych lutów.
  • Poziom 13  
    Mam kolejny sterownik... Narazie jeździ. Ciekawe jak długo. Przeglądam internet od miesięcy i każdy kto ma p0251 naprawia/wymienia sterownik i koniec problemów. Nie mogę zrozumieć dlaczego u mnie się powtarza...
  • Poziom 11  
    Wiesz co? wydaje mi się, z tego co wyczytałem na różnych forach, że samo lutowanie i naprawa sterownika nie zawsze pomaga, jeśli masz zatarty jakiś nastawnik w pompie wtrysku. Od tamtej pory dalej jeżdżę, choć raz mi zgasło i pojawił się błąd - jakiś czujnik położenia walu. Ale to raz mi zgasło jak mierzyłem najgłębsze kałuże i wbiłem sobie do głowy, że od wody i z tym się lepiej czuję.
  • Moderator Samochody
    Przy tym silniku to spokój to mają Ci, którzy sobie przenieśli sterownik z uchwytu za silnikiem do kabiny...
  • Poziom 13  
    Z tego co ja czytałem to nastawnik dawki zaciera się w pompach Boscha takich jak w DTL a ja mam DTI i pompę Denso. Tu może być problem z zaworem SPV, ale z drugiej strony czytam i czytam to zawsze pomaga wymiana/naprawa sterownika a zaworu nikt nie tyka...
  • Moderator Samochody
    Dobrze Ci się wydaje, za to w Twoim aucie jest bardzo "ciekawe" miejsce i sposób montażu sterownika...

    Opel Astra II 1.7 DTI - Pompa wtryskowa Isuzu.
  • Poziom 17  
    Niby japoński design, a wydaje się iż kompletny brak wyobraźni. Albo dostęp do świec żarowych.
  • Poziom 13  
    Wyobraźnia jest... pod kątem serwisu ;-) Wymiana świec też do przyjemnych nie należy... Ja używam do tego klucza z przegubem cardana
  • Poziom 7  
    Hejka, mam też problem z tym silnikiem, objawy podobne. Czyli to sterownik. Nie chcę się bawić w jakieś lutowanie, wolę go gdzieś wysłać bo się na tym nie znam. Mocno się reklamuje firma Elektro Bip. Jest kilka niepochlebnych opinii w necie, ale są też i pozytywne. Miał ktoś z nimi do czynienia?
    Dzięki za odp.
  • Poziom 13  
    Ja wysyłałem do elektrobip i naprawa wytrzymywała max 1,5 roku.