Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy moge wluutowac taki kondensator?

TOMhyp 09 Sep 2004 17:04 2058 25
Renex
    TOMhyp
    Level 11  
    Witam

Mam karte graficzna GF4Ti4800 i brakuje w niej kondensatyora. Od producenta dostalem specyfikacje tego kondensatora:
    - MLCC, 4.7u/6.3V/X5R, 0805, ±10%
    zdjecie: http://glinki.com/?l=vxpqbt

Niestety nie moge takiego nigdzie dostac.

Czy zamiast niego moge wlutowac taki:
    - 4.7uF, 25V, smd, elko kon
    zdjecie: http://glinki.com/?l=tpqpjp

Czy to bedzie dzialac czy ten, ktory mam to zupelnie co innego?

Jestem laikiem w dziedzinie elektroniki wiec prosze o pomoc.

dziekuje i pozdrawiam

Tomasz
  • Renex
    md
    Level 41  
    Powinno działać, bo kondensator ma tą samą pojemność. Nie zaszkodzi wyższe napięcie pracy (25V). Niestety, nie podałeś innych parametrów zastępczego kondensatora i nie wiadomo, jak sobie poradzi. Możesz jednak śmiało zainstalować ten kondensator.
  • Renex
    PiotrGrzech
    Level 11  
    A skąd wiesz, że brakuje w nim, tego kondensatora. Może w tym modelu nie musi go być. Czy może widać, że wyleciał z płytki ale to bardzo mało prawdopodobne. Czy ta karta wogóle działa. Coś napisz więcej.
    TOMhyp
    Level 11  
    Wiez ze takiego brakuje bo porownuje ja z taka sama. Na dobrej jest w tym miejscu, as u mnie brak - widac slady cyny a kondensatora nie ma. Efekt taki, ze jest obraz, karta startuje ale sa artefakty.

Pozdrawiam

Czy ta "beczulke", ktora mam to obojetnie w jaka strone wlutowuje - czy jest jakis +/-?
    ACULA
    Level 34  
    TOMhyp wrote:

Czy ta "beczulke", ktora mam to obojetnie w jaka strone wlutowuje - czy jest jakis +/-?

Biegunowość jest bardzo ważna ;)
    kazik70
    Level 28  
    Teraz dopiero zauważełym co ty chczesz wlutować,
    kiedy napisałeś beczułke :)
    To jest kondesator elektrolityczny i jest wążny + i -,