Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 94D nagle straciła moc, ciężko odpala i ciężko gaśnie

dominxd 14 Aug 2010 17:25 4589 5
  • #1
    dominxd
    Level 2  
    Jak w temacie. Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić? Początkowo był luźny kabel od masy przy tablicy z bezpiecznikami. Po dokręceniu go zaczęła działać normalnie, jednak wczoraj znów się zepsuła. Tym razem kabel ok. Silnik to 260 HP, 2003 r. Może miał ktoś podobny problem? Jakie informacje są jeszcze potrzebne?
  • #2
    miszagrom
    Level 21  
    Po pierwsze diagnostyka, kody błędów. Bez tego ciężko cokolwiek wywnioskować. To jest euro 3 na pompie wtryskowej. Może uszkodzony jest EHAB na pompie wtryskowej. Proponuje zacząć od niego.
  • #3
    dominxd
    Level 2  
    Kod błędu EDC 63.
    EHAB ok.

    Sprawdzaliśmy wtryski starym sposobem tj. luzując je i słuchając czy jest jakaś reakcja w pracy silnika. okazało się że jeden był zacięty. po naprawie jakiś czas było dobrze lecz błąd EDC nadal wyskakiwał. kilka dni temu znów auto miało te same objawy co przedtem, a ponadto zaczęło dziwnie przerywać (przy dodawaniu gazu cała kabina wibrowała). i po raz kolejny oddaliśmy wtryski do naprawy. teraz jest lepiej ale to jeszcze nie jest to. ktoś ma pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam błąd który podałeś odnosi się do elektrozaworu paliwa (to ten połączony z EHAB) a dokładnie: przerwa lub zwarcie z uziemieniem przewodu dochodzącego do pin-u 14 (pin 14 jeden z 2 od elektrozaworu) zawór paliwowy zostaje zamknięty i praca silnika ustaje w przypadku niekontaktowania silnik pracuje nierównomiernie,
    sprawdź kostkę połączeniową ,przewody oraz sam zawór.
    Myślę że to ci już wszystko wyjaśnia.
  • #5
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał (sprężyna w p-ce paliwa, zawór przelewowy?)
    Ma być 2,2-2,5 bar na LL(500) mierzone na krućcu filtra paliwa
  • #6
    multihunter
    Level 26  
    echab czasem się zaciera :( żeby go sprawdzić należy podpiąć bezpośrednio prąd i na przemian włączać i wyłączać powinno być słyszalne kliknięcie jeśli nic nie słychać to lipa ale wiesz przynajmniej co jest grane.