Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór UPS jako stabilizacja dla agregatu

webmortiz 15 Sie 2010 00:01 2540 2
  • #1 15 Sie 2010 00:01
    webmortiz
    Poziom 20  

Witam!

Posiadam agregat Einhell STE 5500. Agregat w chwilach awaryjnych ma zasilać domek jednorodzinny. Chcę zastosować UPS jako stabilizator napięcia. Niestety nie znam się na UPS'ach i czy ktoś byłby w stanie mi doradzić jaki konkretnie model mógłbym zastosować. Na ichnim forum znalazłem informację napisaną przez pana bgry:

Cytat:
    ...współczynnik dopasowania mocy.{ Moc agregatu winna być 2-3 razy większa (w zależności od THD prądu wejściowego UPS-a) od mocy UPS-a.}
    W takim przypadku w zasilaczu zachodzi wówczas zjawisko "kołysania".
    Polega ono na tym, że napięcie i częstotliwość wyjściowa agregatu obciążonego UPS-em i jego odbiornikami przekraczają zakres tolerancji UPS-a, który przestaje widzieć agregat jako stabilne źródło zasilania i przełącza się w tryb pracy awaryjnej.Odciążony agregat osiąga wtedy parametry znamionowe,a UPS ponownie przełącza się na pracę z agregatu (powodując gwałtowny wzrost obciążenia agregatu) i zjawisko się powtarza.

Po podzieleniu 5,5KW przez 3 to i tak duża moc pozostaje jaką UPS powinien zagwarantować. Trochę tego nie rozumiem tak więc zwracam się z prośbą o pomoc przy doborze UPS'a. Cieszyłbym się jakby cena UPS'a nie przekraczała 500 zł.

Jeśli nie trafiłem w odpowiedni dział przepraszam i proszę moderatorów o przeniesienie.

pozdrawiam.

0 2
  • Pomocny post
    #2 15 Sie 2010 01:15
    piotrek22pl
    Poziom 12  

Szukanie nie boli :)

UPS true on-line CES 1000 1000 VA 7 min 1 697 zł
    UPS true on-line CES 1500 1500 VA 6 min 2 271 zł
    UPS true on-line CES 2000 2000 VA 7 min 2 650 zł