Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepustnica _ nissan almera n15 98 r

15 Sie 2010 07:37 7362 15
  • Poziom 12  
    Drodzy koledzy mam pytanie. Czy przepustnica w tym aucie powinna byc zamknieta na zero, czy miec przeswit ? Probuje dojsc do ladu z moim autem, lecz tutaj mam problem. Maniacy z forum nissana pisza ze powinna byc zamnieta bez przeswitu, lecz w takim razie po co bylaby sruba ktora reguluje jej otwarcie....

    Pozdrawiam i czekam na wskazowki.
  • Poziom 26  
    Sprawdź ile ma mieć TPS po zapłonie, to jest wymierna dana a nie jakieś prześwity na oko. Jeżeli nikt tam nie grzebał, nie ruszaj tej śruby.
  • Moderator Samochody
    W nich się reguluje obroty otwarciem przepustnicy z odłączonym TPS-em, więc raczej będzie miała prześwit.
  • Poziom 26  
    A zawór obejściowy do czego służy?
  • Moderator Samochody
    barubar napisał:
    A zawór obejściowy do czego służy?

    Żeby sterownik mógł zwiększać obroty kiedy potrzeba.
    Te wynalazki po prostu tak mają.
  • Poziom 26  
    No nie do końca tak jest, ma być 0,5 V na TPS po zapłonie i to jest punkt wyjścia. Nic tam się nie reguluje jeżeli nikt nic nie kręcił bez sensu. Położenia TPS względem przepustnicy (przynajmniej teoretycznie) nie da się zmienić. Chyba, że podchodzimy w ten sposób: coś źle chodzi, a pokręcę sobie tym i zobaczę. Wtedy wolna wola.
  • Moderator Samochody
    barubar napisał:
    Chyba, że podchodzimy w ten sposób: coś źle chodzi, a pokręcę sobie tym i zobaczę. Wtedy wolna wola.

    Właśnie, teoretycznie nie trzeba nic kręcić bo jak raz fabrycznie zostało ustawione to powinno być dobrze, tylko trzeba czasem przepustnicę wyczyścić, ale jak jest tak jak w tym przypadku łatwo dostępna śruba do regulacji to niewielkie są szanse że kiedyś kogoś nie pokusiło żeby sobie nią pokręcić.
  • Poziom 12  
    1. Napewno bylo krecone. Nie wiem jak byl ustawiony przeswit.
    2. TPS ma 0.5 v w pozycji zerowej teraz. Udalo sie wstrzelic przy montowaniu w idealna wartosc.
    3. Zaworek obejsciowy sluzy do ustawienie wolnych obrotow. I to tak jak kolega pisze, tj przy odlaczonym tps.

    Wiec nie moge sie do niczego odniesc, bo bylo krecone. Jedyne pytanie jakie pozostalo, i jest centrum tego tematu, jest czy przepustnica ma miec przeswit. Skoro ma miec, to jestem w kropce. Auto szarpie na niskich obrotach (ponizej 1500rpm).

    Jesli ma byc zamknieta to robie tak:
    1. Zamykam ja :)
    2. Przegazowka 3 razy, wygaszenie, odlaczenie tps, przegazowka 3 razy.Reguluje srubka od wolnego obroty ( przy odlaczonym TPS ) tak aby bylo ok 800rpm
    3. Zapinam tps i zapieprzam az milo.

    Mozna metoda prob i bledow, ALE tps jest ustawiony teraz idealnie, po tej operacji juz nie bedzie. Wiec wole miec pewnosc ze to co bede robil, ma w ogole sens :) Czekam zatem na odpowiedz.
  • Moderator Samochody
    Napisz najpierw jaki to silnik.
  • Poziom 12  
    GA14 czyli 1.4 16v 98r
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Przestawianie zapłonu i obrotów jałowych. Nagrzać silnik. Utrzymać przez dwie minuty 2000 obrotów na minutę bez obciążenia. Odczytać kody błędów. W systemie nie mogą być żadne błędy. Uruchomić silnik i utrzymać 2000 obrotów na minutę przez dwie minuty. Kilkakrotnie rozbiegać silnik i pozostawić na wolnych obrotach. Wyłączyć silnik i wymontować element łączący czujnika przepustnicy. Uruchomić silnik i rozbiegać 2 do 3-krotnie. Pozostawić silnik na wolnych obrotach. Sprawdzić/wyregulować punkt zapłonu, a następnie wolne obroty. Odłączyć silnik i wmontować element łączący czujnika przepustnicy. Uruchomić silnik i kilka razy rozbiegać. Pozostawić silnik na wolnych obrotach i sprawdzić wolne obroty.

    Zapłon ustawiasz na 10°, obroty na 625 +- 50, po podłączeniu już TPS powinien mieć około 700.
  • Poziom 12  
    Pytam o przepustnice, czy ma byc otwarta czy ma miec przeswit.
  • Poziom 26  
    Tak, ma mieć prześwit, nadświt, niedoświt i pomroczność jasną...Prześwit na pewno wyeliminuje szarpanie silnika 16V poniżej 1500 obrotów na minutę...
  • Poziom 12  
    Zart powienien byc smieszny, ten nie byl. Spodziewam sie tutaj fachowej pomocy, wiec moglby sobie kolega odpuscic, chyba ze ma cos do napisania w tym temacie.

    Dodam jeszcze moze istotna rzecz. Silnik gdy jest zimny, ma wieksze obroty niz na cieplo. Jest to spora roznica, bo 800 rpm. Przepustnica, krokowy, czujnik tlenu, wszystko jest czyste. Samo ustawienie przepustnicy zostalo dokonane "na oko" tj moj mechanik powiedzial, ze ma byc troche przeswitu i tyle. Jak to nalezy ustawic?
  • Poziom 26  
    Zaiste, to strasznie dziwne. Zimny silnik ma wyższe obroty niż gorący. W czym masz teraz problem? Wiesz ile ma mieć TPS na jałowym, wiesz jakie mają być obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku, znasz metodę regulacji przy odłączonym TPS (której ja nie stosuję). Czego jeszcze ci trzeba? Masz wszystko co można było napisać o tej przepustnicy, wszystko żeby się nią "bawić" a dalej męczysz jakieś prześwity
    Albo inaczej, co to jest prześwit? Jak się mierzy prześwit? Ile ma być tego prześwitu żebyś go uznał za prześwit? Co to jest "szarpanie silnika poniżej 1500 rpm"? Pod obciążeniem? Bez obciążenia? W trakcie schodzenia z obrotów? Podczas hamowania silnikiem? Czy...
  • Poziom 12  
    Mozesz i ustawiac linijka obroty, ja ustawiam tak. A tak ustawia ksiazka serwisowa z salonu nissana.
    Nie pytam ile, ( choc chetnie tez poznam taka odp) ma przeswit wynosic. Pytam czy ma istniec. Podczas schodzenia z obrotow. O 800rpm wieksze ? Chyba nie ;)