Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiana Pierburg 2E2 na Pierburg 2E3

15 Sie 2010 12:52 4570 7
  • Poziom 10  
    Witam
    Niedawno udało mi się nabyć gaźnik Pierburg 2E3 z Seata Toledo 1.6 93r.
    Mam zamiar zrobić zamianę z mojego obecnego gaźnika Pierburg 2E2 na powyższy.
    Podstawa gaźnika powinna pasować, elektrykę rozgryzłem (mam nadzieję) pozostaje mi sprawa podciśnień - skąd i gdzie. Od strony kierowcy gaźnik ma tylko jeden wolny króciec do podciśnienia i na zespole wodnym jest specyficzny czujnik także podciśnieniowy z dwoma króćcami do podciśnienia.
    Pytanie z którego miejsca brać podciśnienie (czy jak dotąd), gdzie to podciśnienie podłączyć,
    i do czego podłączyć przełącznik ciepłe-zimne powietrze na dolocie do filtra powietrza (przełączanie podciśnieniem)?
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    Może inaczej zadam pytanie.
    Gaźnik który zamierzam założyć jest podobny a może nawet taki sam jak VW Passat B3 z silnikiem 1.6 RF (taka sama średnica gardzieli, także jest to Pierburg 2E3). Czy ktoś ma możliwość podejrzenia jak to jest w tym samochodzie.
    Ja tymczasem poluje na Seata Toledo żeby mu zapuścić żurawia pod maskę :)
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Najwięcej 2E3 siedzi w Golfach 2 1,3 jak chcesz podglądać. Jak masz do tego układ kontroli spalin(sonda lambda, zawór obejściowy, czujnik temperatury i sterownik) to tego badziewia wogle nie montuj.
  • Poziom 10  
    Na stronie "gazniki.pl" niestety nic nie znalazłem czego już nie wiem.
    Jeżeli chodzi o porównanie Pierburga 2E3 z 2E2 to słowo badziew bardziej pasuje do mojego 2E2 a na tym tle z opini wynika, że 2E3 jest gaźnikiem prostym w miarę bezawaryjnym i tanim w naprawie czego nie mogę powiedzieć o swoim 2E2 (2E3 stosowany nie tylko w golfie II ale także pasacie b3, skodzie favorit, seacie toledo i wielu innych których nie wyliczę).
    Ogólnie jest to prostsza wersja 2E2 bez tzw "ulepszeń" i nie wymaga lambdy i tym podobnych - zresztą tą skromną elektrykę już rozpracowałem.
    Za podpowiedzi dziękuję może coś się przyda
  • Moderator Samochody
    Badziew to miałem na myśli ten układ kontroli spalin który czasem występował dodatkowo z gaźnikiem 2E3. Sam gaźnik jest bezproblemowy nie licząc ceny nowych części, ale przynajmniej wszystkie są dostępne.
  • Poziom 10  
    Już się dowiedziałem - wolny króciec do podłączenia na przełącznik zimne ciepłe powietrze, czujnik na zespole wodnym (termo-pneumatyczny) do układu przy rozdzielaczu zapłonu - u mnie raczej nie wykorzystam.
    Czas na włożenie gaźnika do gofra.
    O efektach napiszę wkrótce
    c.d.n.
  • Poziom 10  
    Gaźnik sprawuje się od dłuższego czasu bardzo dobrze - trochę dziwny układ ssania(podwyższania obrotów na zimnym silniku) ale chyba taki jego urok.
    Służę wsparciem o ile ktoś jeszcze zamierza się na takie przeróbki.
    Pozdrawiam