Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio II 2000r. czasami nie odpala....

15 Sie 2010 18:22 33338 19
  • Poziom 8  
    Witam!!!

    Moje clio II z 2000r. od pewnego czasu nie chce odpalać (raz odpali a raz nie) gdy nie chce odpalić trzeba kilkakrotnie przekręcać kluczykiem aż w końcu odpali od razu, żadna z kontrolek nie sygnalizuje jakiegoś problemu, proszę o pomoc....
  • Poziom 27  
    gdy nie pali to też nie kręci ?

    jeśli tak to rozrusznik do naprawy
  • Poziom 8  
    rozrusznik kręci
  • Poziom 10  
    Witam. Może byc rownież czujnik obrotów silnika badz uszkodzona instalcja w skrzynce bezpiecznikowej pod maską- Czesta przyczyna
  • Poziom 8  
    Kluczyk jest chyba dobry gdyż na zapasowym dzieje się to samo. Dodam że problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Prawdopodobnie jest tak: za nieregularne odpalanie silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału. O co chodzi - radzę zajrzeć w Google grafika, wpisując >>czujnik położenia wału<<. Odpowiada on za kolejność odpalenia konkretnego cylindra oraz podanie paliwa na listwę wtrysku. Czujnik, to cewka i magnes. Cewka może często mieć przerwę, lub zwarcie - pracuje w "gorących" warunkach przy silniku. Ale... najczęstszą przyczyną niestabilnego (za drugim, trzecim razem) startu silnika jest bród, kurz, opiłki - które gromadzą się na końcówce czujnika. Wystarczy go odnaleźć, wyczyścić pędzelkiem - i auto będzie hulać, jak dotąd. Najlepiej byłoby czujnik odłączyć, odkręcić - i mając go w dłoniach starannie wyczyścić, przemyć benzyną ekstrakcyjną. Sprawdzić styki łączące wtyk - wtyka. Przy okazji można sprawdzić parametry cewki (czy jest zwarcie, czy może przerwa). Dobra cewka ma rezystancję w okolicach 220 Ohm. Nowy czujnik kosztuje około 70 PLN.

    Życzę powodzenia w poszukiwaniach czujnika w komorze silnika!
  • Poziom 30  
    sagitarius napisał:


    Życzę powodzenia w poszukiwaniach czujnika w komorze silnika!

    W większości Renówek czujnik położenia wału znajduje się na obudowie sprzęgła w górnym jej punkcie na składaniu bloku silnika z obudową.A wydaje mi się że to nie będzie tego typu usterka skoro check się nie zapala.Bardziej skupił bym się na stacyjce.
  • Poziom 8  
    Problem został rozwiązany, przyczyna to zabrudzony czujnik położenia wału.
  • Poziom 1  
    witam , mam ten sam problem , mam tylko pytanie gdzie znajduje sie ten czujnik położenia wału, ..pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Czujnik położenia wału umieszczony jest nad wycięciem w obudowie sprzęgła, w miejscu gdzie styka się ono z silnikiem. W otworze pod czujnikiem widać "dawcę" impulsów w postaci płaskiego trybu. Jego obracające się uzębienie wywołuje w cewce czujnika impulsy synchronizujące dostarczane do komputera. Jak wygląda czujnik - radzę zajrzeć do [Google'a Grafika]. Znając kształt, łatwo można rozpoznać poszukiwany czujnik w gąszczu rur, kabelków i osprzętu w komorze silnika.
  • Poziom 11  
    mam podobny problem w clio II silnik benzyna 1.2
    po przekręceniu kluczyka auto nie reaguje - rozrusznik nie kręci
    auto mogę odpalić na dwa sposoby: 1. a pych - zaskakuje od razu, 2. kręcić kluczykiem do skutku - w końcu zaskoczy z x razem
    sprawdziłem czujnik położenia wału - niestety to nie to
    co może być jeszcze przyczyna braku reakcji na przekręcenie kluczyka??
  • Poziom 16  
    Twój problem nie jest podobny,u Ciebie nie kręci rozrusznik.Musisz sprawdzić czy w chwili kiedy nie chce odpalić czy na cienkim przewodzie rozrusznika jest jakieś napięcie
  • Poziom 42  
    Kostka stacyjki do sprawdzenia bo najczęściej ona pada
  • Poziom 10  
    witam!

    w ciągu ostatnich dwóch tygodni 5 razy nie mogłem odpalić, bo świeciła kontrolka system blokady rozruchu, nie migała, świeciła stale. Po jakiś 15-30 minutach prób przekręcania stacyjki, zamykania samochodu gasła i w porządku. Dodam, że można było samochód odpalić tylko daleko zajechać nie dało rady bo wkręcał się najwyżej na 2000 tyś obrotów i nim telepało. Czy to może być uszkodzony kluczyk??? Drugiego nie mam więc trudno stwierdzić, bateryjke wymieniłem, powtórzyło się, do komputera był podłączany i OK. Jutro jade dorobić kluczyk.
    Czy przy dorabianiu kluczyka, robią coś przy samochodzie???

    Pomóżcie!!

    Dodano po 12 [minuty]:

    dodam że mam Clio 1.2 z 2001 po litingu, ale to pewnie nic nie zmienia
  • Poziom 11  
    Nie rozumiem określenia, że auto telepie. Jeśli silnik nie ma mocy, szarpie - może to oznaczać, że pracują tylko 2 cylindry - a to wskazuje na uszkodzenie cewki wysokiego napięcia. Pod maską są dwie podwójne cewki w/n. Jeśli auto "pali" ponad 20l/100km - to jest to!!!
  • Warunkowo odblokowany
    jeśli auto jest niesprawne to sie nie bierz za nie tylko jedż do mechanika a ty do łopaty

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli masz problem to jedż do mechanika on jest od tego

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Dziękujemy za udział w forum. Ban.