Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1,4 ABD brak Sondy Lambda

waldi1112 15 Sie 2010 22:47 14477 58
  • #31 15 Sie 2010 22:47
    barubar
    Poziom 26  

    Kogo obrażam? Jak to mawiali starożytni Rzymianie: uderz w stół a nożyce się odezwą. Widziałeś w ABD np. MPI albo plastykowy kolektor? Widziałeś w ABD sondę w kolektorze? Wiesz co to sekwencja a co to 2 generacja LPG? Wiesz, że sekwencji bez sondy się nie da stroić wcale? Itp...

  • #33 15 Sie 2010 22:48
    barubar
    Poziom 26  

    pitool napisał:
    A ja chciałbym dodać że temat znajduje się w dziale Początkujący"

    Co nie znaczy, że można przy tej okazji wypisywać co ślina na język przyniesie.

  • #34 15 Sie 2010 22:50
    boozyt
    Poziom 19  

    barubar napisał:
    Kogo obrażam? Jak to mawiali starożytni Rzymianie: uderz w stół a nożyce się odezwą. Widziałeś w ABD np. MPI albo plastykowy kolektor? Widziałeś w ABD sondę w kolektorze? Wiesz co to sekwencja a co to 2 generacja LPG? Wiesz, że sekwencji bez sondy się nie da stroić wcale? Itp...


    a co opisałem tutaj Regulacją ilości gazu zajmuje się silniczek krokowy sterowany mikroprocesorowym sterownikiem gazu, inaczej zwanym systemem lambda .taki system pozwala na precyzyjne przygotowanie mieszanki gazowo-powietrznej, o takim składzie jakiego wymaga silnik w danej chwili. gazowy system lambda działa dzięki sygnałom dostarczanym z sondy umieszczonej w układzie wydechowym , z czujnika położenia przepustnicy oraz sygnału aktualnej predkości obrotowej silnika

  • #35 15 Sie 2010 22:52
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    ABD ma plastykowy tylko dolot i ciekawie umieszczoną 3 śrubke pod blachą od grodzi.
    Po prostu kolega dał sie wyrolować .

    Serio jeszce nie widziałem 1 - słownie jednego wtryskiwacza LPG w samochodzie , to musi być ciekawy widok.

  • #36 15 Sie 2010 22:55
    boozyt
    Poziom 19  

    sekwencja jest w 3 generacji przeznaczona do aut z wielopunktowym wtryskiem i plastykowym kolektorem. barubar i co łyso ci

    Dodano po 1 [minuty]:

    dlatego gość tzw gazownik zrobił go w bambuko

  • #37 15 Sie 2010 22:57
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Pisałeś że masz wtrysk Valteka. Tak? Czy attuator bo nagle z II przechodzimy do IV zachaczamy o I ( brak sondy)- by się nagle znaleść przy III generacji.

  • #38 15 Sie 2010 22:59
    boozyt
    Poziom 19  

    na gazie się znam dlatego od początku twierdziłem że ma źle założoną instalacje nie pod swój silnik jak jednopunkt może mieć sekwencję na wtryski

    Dodano po 1 [minuty]:

    Iv generacji nie założył by mu za tą cene koszt od 3500

  • #39 15 Sie 2010 23:00
    barubar
    Poziom 26  

    No jak dłużej poczytam takie wypociny w stylu Ctrl+C Ctrl+V to całkiem wyłysieje. W sekwencji nadal ten krokowy steruje?

  • #40 15 Sie 2010 23:07
    boozyt
    Poziom 19  

    w sekwencji komputer jest odpowiedzialny

    Dodano po 2 [minuty]:

    to on steruje czasem i momentem wtrysku gazu w sekwencji

    Dodano po 1 [minuty]:

  • #41 15 Sie 2010 23:07
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A co wtrysk jest realizowany poprzez cudowny krokowy wtrysk?

    To jakieś nowe cudaśtwo powstało/

  • #42 15 Sie 2010 23:12
    boozyt
    Poziom 19  

    ta instalacja kme ma sterownik DIEGO G3 który steruje tym badziewiem panie barubar

  • #44 15 Sie 2010 23:23
    boozyt
    Poziom 19  

    i do tych instalacji dają sterowniki pod sonde lambda

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak ta barubar one mają sterowniki BINGO-M

    Dodano po 36 [sekundy]:

    do monowtrysków

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale nic bez sondy nie pyka

    Dodano po 1 [minuty]:

    te sterowniki bingo ma tylko wyjscie emulacyjne jednokanalowe ( czyli teoretycznie nadaje sie do silnika z jednopunkotwym wtryskiem - emuluje jeden wtryskiwacz).

  • #45 15 Sie 2010 23:28
    pitool
    Poziom 29  

    Fakty są takie że autor musi dołożyć sondę i jechać do gaziarza żeby mu to poprawił.

  • #46 15 Sie 2010 23:46
    boozyt
    Poziom 19  

    no tak jak pitool mówisz ja probuje uświadomić ich ale widze że ty jako jedyny wyciągasz wnioski z mojej polemiki i wykładni. już kilka razy twierdziłem że brak sondy i koniec czy to 2 generacja czy 3 i 4 potrzebna jest sonda czy to steruje krokowy czy komputer i tak sonda musi być do składu mieszanki w wszystkich układach.

  • #47 15 Sie 2010 23:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Skoro auto spala ok 7l/100km na benzynie to wygląda ok, mimo wszystko wygląda też, że ma założoną instalację IV generacji (co jak najbardziej JEST wykonalne przy monowtrysku), więc po jej prawidłowym ustawieniu powinien palić ok 9-10 l/100km. Nie ma więc co szukać dziury w całym tylko trzeba poprawnie ustawić mapę w sterowniku wtrysku gazu. Jeszcze jedna sprawa - stosując wtrysk IV generacji do silnika z monowtryskiem benzyny trzeba użyć bardzo szybkich wtryskiwaczy gazu, np. MagicJet (zasady doboru wtrysków i dysz takie same jak dla wtrysku full-group).W przeciwnym razie dobór mapy jest awykonalny i zawsze będą się rozjeżdżały adaptacje sterownika wtrysku benzyny.

    Wykresy czasu wysterowania wtrysku benzyny na benzynie i LPG powinny się w całości pokrywać, mnożnik czasu wtrysku LPG powinien oscylować w granicach 1 - 1.4.

    Koszt prostej instalacji IV generacji (np. STAG-300, Zenit, DIEGO G3) to ok 2200-2600zł.

  • #48 16 Sie 2010 17:42
    waldi1112
    Poziom 8  

    Wstawiam zdjęcia i zGolf III 1,4 ABD brak Sondy Lambda obaczcie sami jak to wygląda

    Dodano po 1 [minuty]:

    2

    Dodano po 2 [minuty]:

    Golf III 1,4 ABD brak Sondy Lambda Wtryski

    Dodano po 3 [minuty]:

    Golf III 1,4 ABD brak Sondy Lambda

    A to jest ta kostka schowana za silnikiem.

  • #49 16 Sie 2010 18:01
    Macosmail
    Poziom 33  

    To jest AEX silnik na wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku więc instalacja IV generacji, jak najbardziej na miejscu. Sonda lambda musi być.

  • #50 16 Sie 2010 19:05
    waldi1112
    Poziom 8  

    no to została mi tylko kostka od lambdy

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy to znaczy, że muszę wymienić kolektor wydechowy??????

    Dodano po 57 [minuty]:

    Czy mógłby mi ktoś napisać, czy ta kostka której zrobiłem zdjęcie to jest od sondy????

  • #51 16 Sie 2010 23:17
    pitool
    Poziom 29  

    AEX i wszystko jasne.Tak.Kostka jest od sondy lambda.Czy musisz wymieniać kolektor?no ja bym ją "wspawał" w jak najbliższym (możliwym) stalowym odcinku układu wydechowego od kolektora.
    ps.
    wspawał to znaczy dopasował taką jakby redukcję i ja wspawał.

  • #52 17 Sie 2010 14:13
    boozyt
    Poziom 19  

    no to waldi po co piszesz silnik ABD . no i wtrysk na 4 gary . przychylam sie do opini kolegów Macosmail i pitoola . silniki AEX spotykałem w vw polo rok 98 i 96 oraz ibizie miałem i ten sam silnik. i kostke którą masz waldi to od sondy

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Zgadza sie kostka 4 piny, czarny od sondy sygnal, dwa biale grzalka i szary

  • #53 17 Sie 2010 16:13
    waldi1112
    Poziom 8  

    Dzięki jestem w te klocki cieniutki.
    A co do wspawania, to nie przeszkadza że nie mam katalizatora, tylko jest bombka z siatką??
    Jak myślicie czy gazownik zakładając mi gaz, wiedział że nie mam sondy lambda i będę miał problemy. Czy popełnił błąd, bo zna się na tym jak Ja:)
    Jadę do niego w sobotę, dlatego napiszcie co o tym myślicie.

  • #54 17 Sie 2010 18:33
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To czy wiedział czy nie wiedział to tylko on wie, i jest to kwestia jego kompetencji.

  • Pomocny post
    #55 17 Sie 2010 19:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Instalacji IV generacji nie podpina się pod sondę więc ona gazownika nie interesowała i nie miał powodów by się nią interesować (choć duże spalanie LPG powinno mu dać co nieco do myślenia). Niemniej jeśli spalanie benzyny bez sondy było w normie to i spalanie gazu też powinno takie być, więc znaczy to że instalacja jest źle skalibrowana. Po założeniu sondy, ECU od benzyny zapewne skompensuje czasy wtrysku podczas jazdy na gazie i zaczną się problemy z pracą na benzynie.

    Sonda w tym aucie jest jedna (i przed katalizatorem) więc to czy katalizator jest czy go nie ma, nie ma większego wpływu na jej działanie. Fabrycznie (przynajmniej w Polo 6N z tym silnikiem) sonda jest pod autem już na prostym odcinku rury za kolektorem, w innych samochodach zazwyczaj jest w rozwidleniu kolektora (zwł. przy kolektorze 4-2-1).

    "Bombka z siatką" to łącznik elastyczny wydechu - zapobiega przenoszeniu się drgań z silnika na układ wydechowy.

  • #56 17 Sie 2010 21:13
    waldi1112
    Poziom 8  

    Dzięki.
    Spróbuję założyć sondę. I dam znać jakie są efekty.
    Pozdrawiam.

  • #57 05 Wrz 2010 20:59
    waldi1112
    Poziom 8  

    Witam.
    Po założeniu sondy spalanie spadło do 8lit. na setkę.
    Silnik pracuje bez zarzutu na gazie i benzynie. Po podłączeniu sondy, silnik miał delikatne wahania na biegu jałowym, z 1000 obr, do 1500. Po 10 min. wahania ustały. Teraz pracuje w/g mnie normalnie.
    Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

  • #58 26 Wrz 2010 23:22
    stani007
    Poziom 10  

    A reduktor dostałeś nowy od mechanika?

  • #59 28 Paź 2010 18:23
    waldi1112
    Poziom 8  

    Nie. Kupiłem na szrocie za 5pln kawałek wydechu z gniazdem sondy, i wspawałem w rurę za kolektorem. Wkręciłem sondę, podłączyłem kostkę i po sprawie.