Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p nie da się wyregulować obrotów, problem z zapłonem

15 Sie 2010 20:32 3689 16
  • Poziom 9  
    Witam,


    Na wstępie chciałbym przeprosić gdybym popełnił jakiś błąd, gdy zostanie zwrócona mnie uwaga od razu błąd zostanie naprawiony. Chciałbym także poinformować, że przed napisaniem tego postu czytałem wiele inny na temat podobnych usterek.

    Posiadam ruraka z silnikiem 126p.
    Silnik to starsza konstrukcja ( nie elegant ).


    Mam otóż następujący problem :
    Kiedyś dawno dawno temu w zimę przyszła chwila wymiany bendixa w rozruszniku, napełniony pozytywnym myśleniem ( po przeczytaniu wielu porad o przestawieniu zapłonu na 11 st, żeby miał większą moc itd ... nie będę się rozpisywał, bo nie o to chodzi), więc po pozytywnym nastawieniu postanowiłem wyprzedzić zapłon. Od tamtej pory nie chodził. Minęło pół roku, postanowiłem coś z tym zrobić.

    No i tu pojawia się główny problem :
    Przez przypadek ustawiłem zapłon na jakieś 340st. i chodził w miarę.
    Po doczytaniu, że to powinno być inaczej przestawiłem na 10 st.
    Silnik chodzi na wysokich obrotach. Ciężko ocenić ale ponad 1500.
    Dymi lekko na czarno.
    Świece odymione ( oczywiście czyszczę je dość często ).
    Regulacja na gaźniku nie zmienia prawie nic. ( Gaźnik czyszczony ).

    Miałem taką dziwną sytuację, nie zauważyłem że jak odpaliłem to kabel do jednej świecy nie był podpięty. Po podpięciu chodził tak samo ( bez różnicy ).

    Już nie wiem co i jak sprawdzać. Co regulować żeby było bliżej niż dalej.

    Proszę o pomoc bo chciałbym by obyło się bez mechanika.

    Jak poznać czy kondensator przy zapłonie chodzi ?
  • OptexOptex
  • Poziom 9  
    Proszę o pomoc, bo nawet mechanik dziś odpowiedział mi przez tel, że pierdołami mu się nie chce zajmować. Może to dla kogoś pierdoła ale dla mnie to poważny problem.
  • Poziom 9  
    Mógłbym mi chociaż podpowiedziec jak sprawdzić kondensator przy zapłonie i jak sprawdzić cewkę ?
  • Poziom 9  
    Witam, chyba nikt mi nie chce pomóc, więc będę próbował samemu.

    Jak na razie zakupiłem nowy kondensator, zobaczymy co z tego wyniknie.

    ps. Piszę to ponieważ ktoś może ma podobny przypadek.
  • OptexOptex
  • Poziom 9  
    Po wstawieniu nowego kondensatora jest zdecydowanie większa iskra, ładna, mocna. Lecz czemu nie odpala. Ładnie kręci, iskra jest tylko czemu nie może zatrybić ?


    POMOCY !!!


    Czy to może być objaw uszkodzonej cewki zapłonowej ?
  • Poziom 22  
    Styki przerywacza czyste ,nie nadpalone ,przerywacz nie zaolejony .Maksymalne rozwarcie przerywacza 0,4-0,5 mm .Żarówka podpięta pomiędzy wyjście aparatu i masę .W momencie pokrycia się nacięcia na kole pasowym z cechą na pokrywie rozrządu (nie GMP) powinno nastąpić rozwarcie styków przerywacza (świeci żarówka).Prościej się nie da .
  • Poziom 9  
    Super ! Dzięki za opd.

    A co to jest dokładnie GMP ?


    Zapłon ustawiałem już, czasem spotkałem się ze skrótem GMP ale nie wiem co to jest.


    A jak z cewką ? Jak ją można sprawdzić ?
  • Moderator Samochody
    Keicam_Rider napisał:

    A co to jest dokładnie GMP ?
    Górny Martwy Punkt 1 cylindra liczonego od strony rozrządu.
    Cytat:
    Zapłon ustawiałem już, czasem spotkałem się ze skrótem GMP ale nie wiem co to jest.
    Co ustawiałeś? W stosunku do czego? Kręciłeś na "pałę" aparatem i się teraz dziwisz że nie odpala.
  • Poziom 9  
    Ustawiłem zapłon na 10 st. - czyli górna kreska na pokrywie pokrywająca się z wcięciem w kole.
    Następnie luzowałem 13-stką aparat zapłonowy.
    Odręcałem świece.
    Świece dokładałem do tłumika - masy.
    Aparatem kręciłem powoli aż przeskoczy iskra.
    Następnie wkręciłem świece, dokręciłem aparat zaplonowy.

    Wcześniej to działało ale z marny skutkiem teraz tak ustawiam i nic. Jeśli coś robię źle to poprawcie proszę.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Sprawdż ustawienie zapłonu .!0 stopni o ile pamiętam to jest druga kreska na obudowie naprzeciwko wycięcia na kole pasowym silnika.
  • Poziom 9  
    Ooo dzięki za odpowiedz :) to już coś. Do czegoś może mnie to doprowadzi :) wielkie dzięki
  • Poziom 11  
    Zapomniałeś sprawdzić, czy iskra przeskakuje we właściwym momencie, właśnie za pomocą znaków na obudowie silnika!
    Keicam_Rider napisał:
    Ustawiłem zapłon na 10 st. - czyli górna kreska na pokrywie pokrywająca się z wcięciem w kole.
    Następnie luzowałem 13-stką aparat zapłonowy.
    Odręcałem świece.
    Świece dokładałem do tłumika - masy.
    Aparatem kręciłem powoli aż przeskoczy iskra.
    Następnie wkręciłem świece, dokręciłem aparat zaplonowy.

    Następnie powinien być punkt: Obracając kołem pasowym SPRAWDZAM, czy znaki na obudowie silnika pokrywają się z wcięciem na kole pasowym. Jeśli nie - obracam aparatem zapłonowym, aby to skorygować.
    W 126p 10 stopni wyprzedzenia zapłonu jest wtedy, gdy nacięcie (rowek) na kole pasowym dochodzi i mija pierwszą kreskę na obudowie silnika. Pierwsza kreska, to ta, która przy prawidłowym kierunku obracania kołem pasowym (w prawo) jako pierwsza jest mijana przez nacięcie na kole pasowym.
    Zapłon można ustawić minimalnie wcześniejszy, zwłaszcza latem daje to pozytywne efekty, ja mam 12 stopni wyprzedzenia.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Tak jak pisali koledzy.Sprawdź w którym położeniu tłoka skacze iskra. Wykręć obydwie świece i kręć ręką za koło pasowe wałem silnika. Palcem zatkaj otwór świecy jak poczujesz sprężanie to pod koniec drogi tłoka ma być iskra. Kopcenie na czarno to jest objaw niespalonej do końca mieszanki czyli jest za bogata lub późny zapłon. Jak uporasz się z zapłonem i dalej będzie kopcił musisz zająć się mieszanką. Czyli poziom paliwa, dysza główna i filtr powietrza. Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    A dla mnie dymienie na czarno i brak reakcji na kręcenie gaźnikiem to za bogata mieszanka w paliwo... Sprawdź luzy zaworowe to raz, sprawdz czy pokrywa zaworów nie jest dokręcona za mocno (dokręcona zbyt mocno podpiera zawory i lest lipa), rozkręć gaźnik i sprawdź czy pływak nie ma dziury (czy nie chlupie w nim paliwo). Jeśli będzie dziurawy, paliwo będzie się lało do silnika jak z cebra... Okopcone świece opal nad palnikiem kuchni gazowej, albo zmień na nowe...
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi !!!

    Pokrywa jest dość mocno dokręcona. Może ją trochę popuszczę.

    Rurak już odpala lecz kopa to nie ma wcale.
    Jadę na 1, wrzucam 2... gaz w podłogę a tu ledwo idzie.

    Fakt że to było ściernisko, ale wcześniej to jak weszła dwójka to rwało go do przód, a czasem to nawet " bok skleiło " - poślizg bokiem.

    Wydaje mnie się że to zapłon może jeszcze trzeba delikatnie przestawić.

    Mam jeszcze pytanie jedno :


    czy zapłon jest bardzo czuły ? tzn. będzie np. 9 st i będzie zamulał ? czy jak będzie 9-11 stopni to nie wielka różnica będzie ?


    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    dwa tygodnie walki z silnikiem od malucha. zgroza. albo w końcu zrobić, albo na złom. z tego typu silnikami zacznij od regulacji luzu zaworowego. jak wyregulujesz to sprawdź ciśnienie sprężania /bez zakładania pokrywy, a dlaczego to zaraz/ jak dobre to ustal GMP dla 1 cylindra /do tego trzeba znać zasadę działania silnika 4T /to jest to "zaraz", albo inne sposoby np. papier w otworze świecy, lub innei pozostaw go na tym ustawieniu sprawdzając pokrywanie się znaków na pokrywie łańcucha rozrządu ze znakiem na kole pasowym /najdłuższa kreska lub pierwsza to ptk "0"/. teraz dopiero poluzuj aparat zapłonowy i kręć nim. a jak? a tak. załóż na jeden z kabli świecę zapłonową, przyłóż ją do masy i obracaj powoli aparatem na włączonym zapłonie. jak przeskoczy iskra zablokuj aparat. całość poskręcaj i nie pomyl kabli WN. po tym i tak oczywiście należałoby ustawić aparat na lampę, ale i tak powinien chodzić przyzwoicie. z gaźnikiem jest tak, że: wkręć śrubę mieszanki do oporu /tylko nie przesadzaj/. wykręć śrubę przepustnicy do momentu powstania luzu pomiędzy śrubą i dźwignią przepustnicy, następnie wykręć śrubę mieszaniki o dwa i pół obrotu i wkręć śrubę przepusnicy do momentu zetknięcia się z dźwignią i jeszcze jeden obrót. to jest opis regulacji "w polu" więc nie są to dokładne parametry, ale na nich nie ma siły , musi chodzić. jak czegoś z opisu nie rozumiesz to juz nie wiem jak ci pomóc
  • Poziom 9  
    Dzieki za wyczerpująca odpowiedź :)

    Na pewno spróbuje.

    Jak będę miał tylko chwilkę to pójdę do garażu.