Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o analizę logów VW Golf IV 110 KM 1999 rok AHF

15 Sie 2010 21:00 8405 18
  • Poziom 9  
    Mam prośbę o analizę logów od mojego samochodu VW Golf IV 110 KM ostatnio przestał reagować na gaz tak jakby go przyduszało. Zrobiłem logi dynamiczne w grupach 03, 08, 11 . Pojawia się też błąd 17964 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona dolna granica regulacji P1556 - 35-00 - -. Podmieniłem przepływomierz od innego samochodu i też jest to samo. Przesyłam logi mojego samochodu oraz tego od którego podmieniałem przepływomierz. Mam prośbę o odpowiedz co należy pokolei sprawdzać
  • Computer Controls
  • Poziom 39  
    Sterowanie turbiny.
  • Poziom 33  
    I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest.
  • Poziom 21  
    lezy uklad doladowania ... zaczni od sprawdzenia szczelnosci dolotu i ukladu podcisnien ...
  • Computer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    janusz2008 napisał:
    I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest.


    jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej :
    pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej przy 2856 obrotach.
    W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić szczelność wężyków podciśnienia, mając do dyspozycji Vaga wejdź w grupę 011 i przełącz następnie z trybu Meas. Blocks na tryb Basic Settings i wtedy zobaczysz, że sztanga przy turbo wcale się nie porusza tzn. nie jest wciągana w dół w stronę gruchy. Proponuję prosty test : weź kawałek wężyka i jeden jego koniec podepnij bezpośrednio pod trójnik na przewodzie pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców a drugi koniec bezpośrednio do króćca VAC w elektrozaworze N75 (górny lewy) i wtedy sprawdź jak sztanga będzie reagować w 011 BS - jeśli będzie prawidłowa reakcja to szukaj nieszczelności na wężykach podciśnienia a jeśli nic nie ulegnie zmianie to drugi koniec wężyka podłącz do gruchy sztangi i jeśli będzie sztanga wciągana w dół do sztangi to podmień w miejsce N75 elektrozawór N18 od sterowania zaworu EGR bo z pewnością N75 będzie zabrudzony.
  • Poziom 33  
    Racja! wziąłem to jako ten sam samochód.
  • Poziom 9  
    Mam pytanie czy przepływomierz od VW GOLF IV 1.9 90 KM ALH pasuje do VW GOLF IV 1.9 110 KM AFH bo taki był podmieniany i nie było róznicy (poprawy)
  • Poziom 21  
    sorayaras napisał:
    Mam pytanie czy przepływomierz od VW GOLF IV 1.9 90 KM ALH pasuje do VW GOLF IV 1.9 110 KM AFH bo taki był podmieniany i nie było róznicy (poprawy)


    dlaczego jak TDI ma brak mocy to wszyscy szukaja przyczyn w lmm ... :roll:

    zostaw przeplywomierz w spokoju, on nie jest przyczyna braku mocy w Twoim aucie ...

    p.s tak, pasuje ....
  • Poziom 9  
    Wymieniłem wężyki. Wężyk od pompy ciśnienia był wątły oraz od akumulatora ciśnienia. Zrobiłem logi dynamiczne 03, 11 jest lepiej ale jeszcze chyba będzie winny przepływomierz - pojawia się błąd miernika masy powietrza G70. Proszę o poradę odnośnie logów czy są w miarę poprawne, bo mnie się bardzo nie podoba wartość 550 mg/suw z bloku 03 i zapewne to ma związek z przepływomierzem.
  • Poziom 21  
    doadowanie wrocilo do normy ...
    teraz sprawdz kabelkologie/wtyczke od przeplywomerza i podmien na probe ten od kolegi ...
  • Poziom 9  
    spróbuję dzisiaj. |Mam pytanie czy przepływomierz od 90 KM ALH Golfa bedzie odpowiedni do 110 KM AHF czy to ma jakiś wpływ. Pytam dlatego że jak pytałem się w sklepie o cenę o facet pytał mnie się o typ silnika i VIN

    Dodano po 4 [godziny] 33 [minuty]:

    Podmieniłem przepływomierze i samochód powrócił do dawnego stanu. Jutro muszę tylko kupić przepływomierz. Ile może kosztować przepływomierz ???
    Czy są jakieś firmy które produkują przepływomierze ??? Czy jest to obojętne ???? Jak założę nowy to wtedy zrobię logi i poproszę o oceną logów .
  • Poziom 21  
    kup orygiinal dedykowany do tego modelu ...
  • Poziom 35  
    sorayaras napisał:
    mnie się bardzo nie podoba wartość 550 mg/suw z bloku 03 i zapewne to ma związek z przepływomierzem.


    bardzo słuszne spostrzeżenie, stała wartość 550 mg/suw (wartość zastępcza) w grupie 003 oznacza uszkodzenie przepływomierza w tym przypadku gdyż jak widać zasilanie na wtyczce do niego jest bo drugi przepływomierz mierzy. W przypadku czujnika G70 czyli przepływomierza warto zainwestować w oryginał gdyż zamienniki zazwyczaj nie mają długiej sprawności i żywotności.
  • Poziom 19  
    Zaślep EGR, chwilowo wystarczy sam wężyk a docelowo przydało by się całą rurkę zasilającą.

    Pozdr
  • Poziom 9  
    Zrobiłem logi po wymianie przepływomierza Pierburg i chyba jest wszystko w porządku. Proszę o ocenę logów po wymianie przedpływomierza. Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości bloku 03 EGR duty cycle 4,8 bo norma mieści się 40-75% czy dobrze myślę ???? Czy wszystkie inne parametry są w normie, czy coś może mnie jeszcze niepokoić ??????
  • Poziom 9  
    Jeszcze jedno pytanie odnośnie błędu 00741 - kontrola pedału hamulca - był wymieniony czujnik stopu i nic nie dało. Co może być powodem powtarzającego się błędu.
  • Poziom 35  
    sorayaras napisał:
    Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości bloku 03 EGR duty cycle 4,8 bo norma mieści się 40-75%??????


    Owszem ale wskazanie współczynnika wypełnienia impulsu otwarcia elektrozaworu N18 sterującego zaworem EGR w logu dynamicznym będzie zawsze wskazywać 4,8% gdyż podczas przyspieszania zawór EGR ma być zamknięty (inaczej silnik straciłby dynamikę). Co innego jeśli robisz log statyczny grupy 003 wtedy wartości duty cycle wynoszą w podanych przez Ciebie granicach - ale tylko przez pierwsze dwie minuty po uruchomieniu silnika a po 2 minutach EGR jest zamykany i wskazanie impulsu na N18 znowu będzie wynosić 4,8% więc zawsze istotne jest aby wtedy przez zlogowaniem 003 statycznie na moment nacisnąć tylko pedał gazu aby ponownie aktywować N18 do uchylenia zaworu EGR.
    Nie wiem czy masz zaślepiony zawór EGR czy nie bo nie masz logów 003 statycznych ani w trybie Meas. Blocks ani Basic Settings ale to i tak nie ma żadnego znaczenia.
    Zamieszczone przez Ciebie logi są idealne i nie ma się w nich do czego przyczepić.
    Odnośnie błędu 00741 to wszystko zależy od tego czy problem wcześniej tkwił w samym czujniku czy też we wtyczce lub wiązce do niego (nie pisałeś czy go rozbierałeś). Jeśli uszkodzony był poprzedni czujnik a po włożeniu nowego błąd nadal występuje to wszystko wskazuje na to, że źle zamontowałeś nowy czujnik albo faktycznie winne jest okablowanie do czujnika.
  • Poziom 9  
    Wszystkim dzięki