Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obroty przy załącznonej klimatyzacji Toyota Carina E 1.6

16 Aug 2010 10:17 3833 4
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Witajcie!

    Założyłem do Cariny 1600 klimatyzację. Sprężarka po regeneracji, kręcona ręcznie wydaje się pracować poprawnie - opór bez podpiętych węży standardowy jak na tego typu urządzenia, ciśnienia robocze w porządku.

    Po nabiciu i zamontowaniu działa poprawnie, chłodzi jak należy i przy normalnej jeździe wszystko jest ok. Jednak problem jest następujący - na biegu jałowym obroty są zbyt niskie - spadają do ~500rpm, co powoduje że sprężarka rozłącza się co chwila i próbuje się załączyć.

    Sterownik klimatyzacji 88650-05030 w momencie kiedy sprężarka jest załączona, powinien wysłać impuls do komputera silnika (DENSO, 1600 bez LB) informację o konieczności podniesienia wolnych obrotów, ale wydaje się jakby tego nie robił. Co ciekawe, kiedy sprężarka była przed regeneracją i ilość czynnika w układzie była śladowa, kiedy sprężarka została uruchomiona obroty podnosiły się. Nie do katalogowych 1000rpm, ale tak 800-900 było.

    Teraz kluczowa sprawa - czy posiada ktoś fragment schematu do Cariny w którym widać jak wygląda podłączenie komputera do sterownika klimy? Albo czy ktoś wie jaki jest rodzaj sygnału powinien podawać sterownik? Chyba że macie lepsze pomysły co z fantem zrobić. Podejrzewam winę sterownika, posiadając schemat mógłbym przynajmniej pomierzyć czy sygnał do komputera w ogóle się pojawia.
  • Helpful post
    Level 31  
    Może to pomoże Obroty przy załącznonej klimatyzacji Toyota Carina E 1.6
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Hmm, z tego wynika że są dwa sygnały? Rozumiem że ten opisany jako MT jest od manualnej skrzyni biegów.

    Dzięki za rozpiskę!, przynajmniej wiem teraz czego mogę się na tych wyprowadzeniach spodziewać, ale widzę że bez schematu i tak się chyba nie obejdzie ;)
  • Helpful post
    Level 35  
    Myślę, że trzeba by do tematu podejść z oscyloskopem.. Hm, proponuję na parkingu pod robotą ;>
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Winny znaleziony, okazało się że 1.6 też występuje ten nieszczęsny zaworek powietrza dodatkowego. Trzeba będzie wykombinować zamiennik z jakiegoś taniego autka, bo oryginał praktycznie nie do dostania...