Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos - szarpie przy przyspieszaniu.

16 Sie 2010 11:27 13243 18
  • Poziom 14  
    Witam :)
    Mam problem. Mianowicie moje auto ( Daewoo Lanos 1.6 16v , hb 5d , benzyna ) podczas przyspieszania szarpie , raz częściej raz rzadziej. Mechanik na początek polecił płyn do czyszczenia wtrysków. Wlałem , może malutka poprawa jest , ale dalej szarpie.
    Poci mi się uszczelka pod głowicą , ale wątpię że to może być przyczyna ( w przyszłym tyg wymieniam uszczelkę ).

    Nie mam pojęcia co to może być , tym bardziej że mało się na tym znam.

    Prosiłbym o pomoc.
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
  • Poziom 26  
    Takie preparaty skutecznie czyszczą jedynie zawartość portfela kupującego. Zmień mechanika, zrób jakąś podstawową diagnostykę, postaw jakąś tezę i będzie można dyskutować.
    Jesteś pewien, że to spod uszczelki głowicy leci?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?
  • Poziom 14  
    Wybaczcie zwlokę , ale miałem problem z internetem.
    Tak , jestem pewien że wyciek jest z pod głowicy , raczej nie wyciek a uszczelka się " poci " bo oleju nie ubywa.
    Co do mechanika jest bdb , wielu osobą te środki już pomagały.

    jawiczka napisał:
    Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.


    A gdzie jest ten EGR ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    tzok napisał:
    Pod głowicą czy pod pokrywą wała rozrządu? Kiedy ostatnio wymieniałeś świece i przewody zapłonowe? Jak silnik pracuje na biegu jałowym?


    Na biegu jałowym raczej obroty są stałe ,tzn wskazówka od obrotów stoi w miejscu , ale czasem idzie odczuć jakby "coś " podbijało obroty leciutko.

    Auto mam od stycznia , świece i przewody jeszcze nie były chyba wymieniane.
    Mam zamiar zakładać gaz , więc nie warto wymieniać chyba teraz świeć , bo z tego co się orientuje , to gazownik wymienia świece. ( mogę się mylić ).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli mowie jakieś głupoty lub coś jest nie jasne to wybaczcie , ale mechanikiem nie jestem.Coś tam wiem, będę się starał wyjaśniać jak potrafię najlepiej :)
  • Poziom 14  
    Chyba nikt nie jest chętny mi pomóc ....
  • Poziom 26  
    Co ma zrobić napisanie "up" na forum? Podbicie postu do góry? Ja ci chętnie pomogę, tylko daj sobie pomóc. Odpuść sobie ten EGR, gdyby zostawał otwarty to by było kilka innych objawów. Pomijam już to, że spaliny się wtedy nie "cofają", wręcz są wpychane do dolotu. To rozumie każdy mechanik, który rozróżnia podciśnienie w kolektorze ssącym od nadciśnienia w kolektorze wydechowym...
  • Poziom 14  
    Tak podpicie postu do góry.
    No to jak EGR odpada to co to może być ? Może faktycznie ta uszczelka ?

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Za takie działanie Kolega otrzymuje ostrzeżenie.

  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Kolego powodów szarpania może być wiele:
    Wypadanie zapłonu: świece zasyfione lub zły odstęp albo wyeksploatowane
    Przewody wysokiego napięcia do świec przebicie (zobacz przy dodawaniu gazu noca czy nie ma przeskoków iskry przy dodawaniu gazu)
    Zasyfiony filtr paliwa, sprawdź również wydajność pompki paliwowej tzn na 30 sec 0,7-1,0l powinna przepompować
    Mam pytanie jak się zbierze na obroty to idzie? Napisz może jakieś szczegóły Zapala się check (o ile jest)
  • Poziom 14  
    Nie ,check nie świeci.
    Filtr paliwa jest nowiusieńki.
    Te przewody w najbliższym czasie wymienię i świece również.
    Hmmm powiedzmy że szarpie miedzy 2-3 tyś obrotów , potem się super zbiera. Nie czuć spadku mocy , tylko takie chwilowe szarpanie i poem już idzie ( powyżej 3-3,5 k ) .

    Dziękuje za zainteresowanie tematem :)
  • Poziom 14  
    Po wymianie uszczelki pod głowicą , autko szarpie tylko jak jest zimne ...
    Myślę ze jak wymienię świece i przewody WN i będzie ok :)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Powodem tego szarpania jest z reguły zły sygnał z TPS ( czujnik otwarcia przepustnicy). Spowodowane jest to trochę partackim sposobem łączenia kabli w wiązce polegającym na zaciśnięciu miejsc łączenia wiązek przy pomocy metalowych klipsów. Połączenia te po czasie utleniają się i wprowadzają złe odczyty w napięciach dostarczanych do sterownika silnika ECM.
    Jak patrzysz z przodu do w lewym rogu maski jest taka czarna skrzyneczka i od niej idą wiązki kabli chowane w czarnym peszlu. Część wiązki biegnie właśnie do czujnika TPS przy przepustnicy. Trzeba to wszystko rozbebeszyć i pod izolacją są te zaciskane przewody. Przewody trzeba koniecznie dobrze polutować i powtórnie zaizolować taśmą.
    TPS nie będzie wtedy przekłamywał i auto przestanie robić zajączki na niskich biegach.
    To stała przypadłość w lanosach opisywana na wielu forach i na szczęście jedna z nielicznych trapiących to auto. Jak to poprawisz będziesz jeździł długo i szczęśliwie bo Lanos dobrym autem jest.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    owik napisał:

    Nie wiązka, bo gdyby to była wiązka to by szarpało w całym zakresie obrotów...


    Kolego Owik raz byś uwierzył przynajmniej moim podejrzeniom. Jeżdżę lanosem 8 lat to wiem co go boli i w którym miejscu.
    Oczywiście świece i przewody to obowiązkowo trzeba przebadać ale jak się sytuacja nie polepszy to wiązka na bank do lutowania. Sam to robiłem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Wiązka jest już polutowana , akurat wiem o co kaman , bo czytałem wiele tematów nim założyłem swój. Kolejne co zamierzam wymienić to przewody i świece , myślę że to już do końca załatwi sprawę szarpania. Uszczelkę pod głowicą i tak w końcu musiałbym wymienić ( się pociła, oleju bardzo wolno ale jednak ubywało ), nie wiem o co się rzucasz na mnie. Nic nie dało ? Dało bardzo wiele , auto szarpie tylko jak jest zimne , a nie jak wcześniej cały czas. Poza tym przymierzam się do zakładania gazu , przy wymianie uszczelki , od razu wyczyściłem wtryski , co przy będzie na pewno sprzyjać nowemu paliwu Założyłem temat bo wiem że są tutaj ludzie którzy powiedzą " zrób tak albo tak " , którzy się znają na tym , jak ja bym się znał to bym nie zakładał tematu tylko usiadł i naprawiał. Twoje argumenty o bezsensowności są denne.

    Panie owik , miło by było jak byś zaczął pomagać a nie krytykować , wtedy ten temat szybciej by się skończył.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Bo prawdopodobnie jest dużo rzeczy , których powodem jest szarpanie i ciężko jednoznacznie powiedzieć co to... ?

    Byłbym wdzięczny jakbyś nie spamował w moim temacie, prosiłbym moderatora aby pousuwał niepotrzebne posty jeśli to możliwe. Oraz uspokoił Pana owik-a , któremu nie wiem o co chodzi i dlaczego przeszkadza mu ten temat ...

    Z góry dziękuje , kończę to rozmowę " na poziomie " :)
  • Moderator Samochody
    Michanio91 napisał:
    Bo prawdopodobnie jest dużo rzeczy , których powodem jest szarpanie i ciężko jednoznacznie powiedzieć co to... ?

    Dlatego wymyślono diagnostykę, obd, eobd, aldl i inne dziwne skróty które służą do tego aby się nimi posługiwać. Jako że całość wątka kręci się dookoła "gdybania", bez żadnych osiągnięć i widoków na nie, pozwolę sobie na podstawie pkt. 8.1 regulaminu forum wątek zamknąć.