Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 214 Si muli na 5 biegu

16 Sie 2010 17:33 2176 12
  • Poziom 15  
    Witam mam taki problem z moim roverem 214 Si 97' Strasznie muli na 5 biegu i nie idzie wiecej jak 140km/h. Jadąc autostradą i trzymając pedał gazu w podłodze autko nie chce jechać szybciej niż 140km/h obroty stoją mniej więcej na 3500-4000 i dalej nic. Na pozostałych biegach jedzie świetnie jak na ten silnik ale 5 bieg to jest porażka przy około 110 wbijając 5 rozpędza się do 140 i jest koniec czym może to być spowodowane ???

    Z Góry Dzięki za pomoc ;]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 22  
    Może dlatego, że w Polsce można tylko do 130 km/h jeździć i to też na bardzo krótkich odcinkach :D
  • Poziom 15  
    Bardzo prawdopodobne ;] aczkolwiek prosiłbym o inne przyczyny takiego zachowania auta ;]
  • Poziom 22  
    Najlepiej będzie jak podjedziesz podłączyć "się" pod komputer. Może pokaże jakieś błędy. Przydałoby się równiez sprawdzić kompresję.
  • Poziom 15  
    Pod komputer był podłączony żadnych groźnych błędów nie pokazał a te drobne zostały naprawione. Inne propozycje ?? ;]


    Przed podłączeniem pod komputer w aucie było wymieniane :
    - wtryski
    - silniczek krokowy
    - świece
    - przewody
    - wyczyszczona i sprawdzona kopułka
    - sprawdzona głowica wymieniona uszczelka
    - wyczyszczony filtr powietrza ( nie wymieniałem na nowy bo stary jest w dobrym
    stanie ale ma już troche lat )

    Jak sprawdzić kompresję ??? Jestem całkiem zielony ;] to moje pierwsze auto ;]
  • Poziom 22  
    A jeszcze zapytam, duży ma przebieg ten samochód? A kompresje, wykręcasz świece, przystawiasz w jej miejsce przyrząd do mierzenia stopnia sprężania i kręcisz rozrusznikiem. Notujesz wyniki z każdego cylindra, ale sam pewnie tego nie zrobisz.
  • Poziom 15  
    Auto było sprawdzane u mechanika ale pod innym względem. Wcześniej był taki problem że auto ciężko odpalało i miało problemy na niskich obrotach. Okazało się że to głowica zostało to naprawione teraz odpala na dotyk nie gaśnie problem z niskimi obrotami też zniknął. Jeżeli ta kompresja to sprawdzanie ciśnienia na tłokach to to też było sprawdzane właśnie przez tego mechanika i ciśnienie jest OK. Auto ma przejechane 218 tys. km no ale mówię mechanik stwierdził że silnik jest bardzo zdrowy.
  • Poziom 22  
    Może po prostu jest zamulony, znajomy miał też taki problem w astrze. Lał syfiaste paliwo. Parę razy go przeciągnąłem na dwójce do odcinki i inny samochód. Jeździł nim głównie po mieście, wyruszyliśmy w trasę a tu muł, dosiadłem sie do tej astry, parę km na dwójce na max obrotach i przepalił ten syf :D
  • Użytkownik obserwowany
    A na 4 biegu też nie idzie więcej jak 140km/h?
  • Poziom 15  
    Zamulony nie może być ponieważ na 1 i 2 przyśpiesza dobrze już nie raz paliłem gumę nim hehe.

    Przyznam się że na 4 nie jechałem jeszcze 140km/h nawet nie wiem czy da rade tyle wyciągnąć w najbliższym czasie to sprawdzę.

    Znalazłem na elektrodzie podobny problem też w roverze ale w dieslu, facet kupił auto i po prostu nie może przekroczyć 140km/h tak jak ja. Powiedzieli mu że to może być albo uszkodzony przepływomierz albo pęknięte węże od dolotu. Z tego co wyczytałem nie wiem jak w innych markach ale w roverach przepływomierz mają tylko diesle tak więc u mnie go nie ma zostaje sprawdzenie tych węży czy nie pobierają lewego powietrza. Czy to może być przyczyna takiego zachowania auta ??
  • Poziom 22  
    Sprawdzić warto, ale jeżeli brałby lewe powietrze to by nierówno pracował na wolnych obrotach. Spróbuj go przycisnąć dobrze na 2 biegu. Filtr paliwa wymieniałeś?
  • Poziom 15  
    Filtr paliwa nie był wymieniany nawet tam nie zaglądałem także zaglądnę no i przejadę się na tej 2 zobaczymy jak będzie ;]
  • Poziom 15  
    Sorki że tak długo nie odpisywałem, co do auta mam nowe wieści. Na 4 leci więcej jak 140km/h jechałem max 160 po wbiciu 5 ta prędkość się utrzymywała ale przy zwolnieniu do 120 i tak rozpędził się max do 140. Został przyciśnięty na 2 aż do odcięcia i tak przez dobrą minute jechałem około 100 km/h hehe. Dzisiaj jeszcze raz go tak przycisnę jak będe jechał do dziewczyny a w drodze powrotnej zobacze czy to coś dało.