Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 1.8 16V problem z obrotami

17 Sie 2010 18:13 2857 9
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich. Mam problem z moją Renatką.

    Jak zapale auto obroty są na ok 900. Jak ruszę i potem dam na luz to obroty są na poziomie 1200-1500 do czasu aż zatrzymam auto. To samo jak je odpale i wyjde z auta i zaczne je delikatnie pchać to tak samo wzrastają.

    Auto ma serwo elektryczne i posiada abs.

    Z kolegą dziś zrobiliśmy diagnostykę komputerową i nie wykazało żadnych błędów, jak wracałem do domu to obroty na biegu jałowym były poprawne 900-1000 do czasu wyłączenia zapłonu.

    Jak ktoś miał podobny problem to bardzo prosze o pomoc.
  • Poziom 32  
    !Yorgus! napisał:
    Witam wszystkich. Mam problem z moją Renatką.

    Jak zapale auto obroty są na ok 900. Jak ruszę i potem dam na luz to obroty są na poziomie 1200-1500 do czasu aż zatrzymam auto. To samo jak je odpale i wyjde z auta i zaczne je delikatnie pchać to tak samo wzrastają.

    Auto ma serwo elektryczne i posiada abs.

    Z kolegą dziś zrobiliśmy diagnostykę komputerową i nie wykazało żadnych błędów, jak wracałem do domu to obroty na biegu jałowym były poprawne 900-1000 do czasu wyłączenia zapłonu.

    Jak ktoś miał podobny problem to bardzo prosze o pomoc.


    Niestety :cry: . To co opisujesz jest zawarte w strategii pracy sterownika wtrysku, i jest zamierzone przez projektanta pojazdu. :D Aby zapewnić prawidłowe podciśnienie w układzie wspomagania hamulców, sterownik wtrysku otrzymuje informacje o prędkości jazdy. Jeśli pojazd jest w ruchu , a pedał gazu jest w pozycji puszczonej ( bieg jałowy) to sterownik podnosi obroty aby zwiększyć podciśnienie w układzie wspomagania. Jest to również związane z dodatkowym zabezpieczeniem przed zgaśnięciem silnika podczas jazdy , gdyby przypadkiem w pracy silnika pojawiły się dodatkowe opory ( alternator , klima, wspomaganie kierownicy , itp) które mogły by spowodować duży spadek obrotów lub zgaśnięcie. A wtedy lipa-brak hamulców :cry:
    Wyjściem jest odpięcie wtyczki z czujnika znajdującego się na lince prędkościomierza w okolicy licznika. Ale zaświeca wtedy błąd.
    Samochodem nie jeździ się na luzie. Podstawowa zasada na kursie prawa jazdy :D
    Przynajmniej mnie tak uczono .
  • Poziom 15  
    Ale jak pisałem serwo jest elektryczne i wspomaganie hamulca jest nawet na wyłączonym silniku. I czemu czasami jest wszystko ok a czasami nie ( obroty podczas toczenia się pojazdu są prawidłowe )
  • Użytkownik obserwowany
    Czy to silnik williams przepustnica z przodu poprawej stronie?

    Bardzo nietypowy silnik jeśli to ten.
    Ale jest sposób na to.

    Ale wcześniej odpowiedz na pytanie co ci przeszkadza skoro jak autko stoi to ma stabilne Iddle speed.?
  • Poziom 15  
    tak przepustnica jest z przodu po prawej stronie i na silniku pisze "F16 IE" silnik ma z tego co pamietam 136 KM.

    Dziś jak rozpiołem lineke od prędkości to obroty były normalne ( podczas jazdy wbiłem na "luz" i były około 900 ). Jest jeszcze jedna sprawa z prędkościomierzem a mianowicie chodzi o to że jak jade to się częsie ( +/- 2-3mm) Pisze o tym bo może mieć coś to wspólnego z tymi obrotami.


    I zaznaczam czasami się nic nie dzieje obroty są prawidłowe podczas jazdy i wtedy silnik jest bardziej dynamiczny
  • Moderator Samochody
    !Yorgus! napisał:
    Jest jeszcze jedna sprawa z prędkościomierzem a mianowicie chodzi o to że jak jade to się częsie ( +/- 2-3mm) Pisze o tym bo może mieć coś to wspólnego z tymi obrotami.

    W mojej mam to samo poniżej 80km/h, podejrzewam uszkodzoną linkę ale nigdy nie chciało mi się tego sprawdzić.
  • Poziom 32  
    !Yorgus! napisał:
    Ale jak pisałem serwo jest elektryczne i wspomaganie hamulca jest nawet na wyłączonym silniku. I czemu czasami jest wszystko ok a czasami nie ( obroty podczas toczenia się pojazdu są prawidłowe )


    Twoja wersja jest trochę nietypowa. Nie z powodu silnika, bo silnik jest normalny , tylko z powodu ABS. Z tego co pamiętam, Renówki z tym systemem hamulcowym były produkowane bardzo krótko. Po wejściu do oferty silnika F7R ( 1.8 16v) 19 zaczęły być wyposażane w Normalny system hamulcowy z Normalnym ABS. I pod takie właśnie pojazdy była opracowywana strategia pracy komputera wtrysku ( takie jest moje zdanie, informacji na ten temat nie można nigdzie znaleźć). A to że czasami obroty są "normalne" podczas jazdy na luzie, to już zagadka typu " co konstruktor miał na myśli...". (sam miałem clio z takim silnikiem przez 2 lata, i uwież mi że NIC nie wymyśliłem)
    Wszystkie badane przeze mnie pojazdy z silnikiem F7R zachowywały się identycznie, więc uważam to za działanie zgodne z założeniami producenta. Nawet późniejsze pojazdy firmy Renault z innymi silnikami benzynowymi zachowują się właśnie w ten sposób podczas jazdy " na luzie".
    Miłego użytkowania pojazdu i "daj na luz" :D
  • Poziom 15  
    Nie ukrywam że hamulec też chciałbym zmienić bo denerwuje mnie to ciągłe pykanie.
  • Moderator Samochody
    Ja się domyślam, co producent miał na myśli, tworząc takie oprogramowanie sterownika, ochronę skrzyni biegów. W tym samochodzie są dwa problemy: pierwszy to bardzo miękka poduszka w łapie centralnej zespołu napędowego, przy gwałtownym dodaniu i ujęciu gazu potrafi nawet wyrzucić bieg, drugi problem to wyskakujący pierścień segera trzymający lewy kielich z zębatką w dyfrze
  • Poziom 15  
    Witam.

    Pobawiłem się tym troche i odpiołem jeszcze raz linke od prędkości. Okazało się iż jak naciskam sprzęgło aby zredukować to samochód gaśnie. Więc pozostawiam jak jest i przychylam się do informacji kolegów że " tak ma być"

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc .