Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra B 2,0 DTI 2001 kontrolka silnika swieci i gaśnie

17 Aug 2010 19:59 23662 14
  • Level 9  
    proszę o ewentualną pomoc. W mojej VB 2,0 TDI świeci kontrolka silnika przy ciepłym silniku przy obrotach spadających do 0,7, gaśnie przy obrotach 2.0 w trakcie jazdy.Mam wrażenie że jak ruszam z czerwonego to nie czuję turbo. Po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów wszystko wraca do normy i kontrolka gaśnie.Na postoju przy zgaszonej kontrolce obroty sięgają 5 tyś a przy zapalonej 3,5 tyś i kontrolka cały czas pali się. stan licznika ok.220 tyś. Za ewentualne rady b.dziękuję.:|
  • TespolTespol
  • Level 27  
    Po pierwsze jaki masz silnik DTL, DTI, ile koni ma?
    Po drugi przydała by się jakaś diagnostyka komputerowa i ewentualnie odczytane kody błędów z ECU silnika.
  • TespolTespol
  • Level 9  
    silnik to eko tdi 101 koni diagnostyki nie robiłem bo to stało się dzisiaj po powrocie z urlopu
  • Level 27  
    kolego nie ma w oplu silników TDI, a Twój ma oznaczenie DTI skoro ma 101 KM
  • Level 9  
    Byłem dzisiaj na diagnostyce wykazało kod usterki P0400 Zakłócenia przepływu spalin w układzie recyrkulacji EGR.Ponoć wystarczy przeczyścic układ i powinno być OK.

    Proszę poprawić tytuł wątka, w żadnym Oplu nie było silnika z oznaczeniem "TDI". Robokop
  • Level 27  
    Możliwe że pomoże w 50%, pozostałe 50% może być uszkodzony zawór sterujący EGR-em, może być rozszczelniony układ podciśnieniowy, a może być uszkodzona pompa vacu, która ma za małą wydajność i brakuje podciśnienia na sterowanie zaworu EGR.
  • Level 9  
    Jawiczka serdeczne dzięki za rady. Jutro jestem umówiony w warsztacie.O wynikach poinformuję jutro wieczorem.
    Jeszcze raz wielkie dzięki.:D
    Jawiczka trochę mnie zmartwiłeś tą pompą co to za ustrojstwo??

    Robokop nie wiem jak to poprawić faktycznie winno być DTI nie TDI sory
    Poprawiłem - używa się w tym celu opcji "zmień". Robokop
  • Level 27  
    Pompa znajduje się w głowicy po przeciwnej stronie niż rozrząd, jest przykręcona na 4 śrubki i odchodzą od niej dwa wężyki, grubszy do serwa cieńszy do zasilania elektrozaworów, ostatnio kosztowała 1100,00 zł, możesz kombinować z używką ale to nigdy nie wiesz na co trafisz, przed wymianą tej pompy należy zrobić pomiar podciśnienia wakuometrem.
  • Level 26  
    No własnie, jak to możliwe że pompa podciśnieniowa jest za słaba skoro autor nic nie wspomina o problemach z hamulcami?
  • Level 42  
    Możliwe....ale pewnie i tak co innego
    Ale i tak nie wiem po co pisać błagalne posty jak i tak się nie ma zielonego pojęcia o diagnostyce i odstawia się do mechanika auto, no po co?

    Ostatnio to zdarzają mi się klienci z kartkami wydrukowanymi z internetu z gotowymi rozwiązaniami, no ubaw po pachy....
  • Level 9  
    Jestem pod wrażeniem forum Elektrody. Nie często spotyka się ludzi tak zainteresowanych problemami innych ludzi i tak życzliwych (za wyjątkiem Asa od Aut"). Bardzo dziękuję i pozdrawiam :D
  • Level 42  
    Słuchaj chłopie każdemu można pomóc, ale sam umiesz coś zrobić, umiesz podnieść maskę i sprawdzić podstawowe elementy we współczesnym silniku, masz jakieś narzędzia przyrządy cokolwiek.
    Jeśli napiszę sprawdź wężyki, pompę "wacu" odczytaj błędy czy coś innego to co zrobisz...oddasz auto do naprawy
    Jak ci pomóc?
    Nie ma się o co urażać...
  • Level 20  
    sprawdź dokładnie przewód który idzie do serwa , bo lubi se pękać i wtedy dzieje się taki cyrk
  • Level 9  
    Byłem dzisiaj u mechanika, wszystko zostało przeczyszczone i okazało się że główną przyczyną tych wyświetleń kontrolki silnika był pęknięty przewodzik który ma wejście do jednego z tych dwóch zbiorniczków na podciśnienie za akumulatorem przy samej ścianie błotnika.Po odcięciu około 1 cm i nasadzeniu na ten trzpień wystający z tego zbiorniczka wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam wszystkich serdecznie LESIK. Koszt naprawy to 50 zł komputer i 20 zł mechanik.
  • Level 42  
    No i super sobie sam poradziłeś i jesteś pod wrażeniem elektrody i moim.....