Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 175 M21W2 Instalacja 6v a akumulator 12v. Jak sprawdzić

18 Sie 2010 13:34 11601 15
  • Poziom 9  
    Witam. Mam motocykl WSK 175 M21W2 z instalacją prawdopodobnie 6v - wnioskuję z napisów na prądnicy i wychodzących stamtąd 5 kabli. Czy jeśli podłącze do tego motocykla akumulator na 12v czy coś uszkodzę? Nie mam innego akumulatora i się do konca na tym nie znam dlatego pytam. Jeszcze jak mogę sprawdzić czy cewka jest sprawna a instalacja dobrze podpięta? Proszę o odpowiedź.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Tu masz schemat elektryczny http://wsk_fenix.republika.pl/elektryka_m06b3.html, Jeżeli na prądnicy masz 6V, to taką instalację posiadasz i raczej na Twoim miejscu nie eksperymentował bym z akumulatorem na 12V.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeżeli link by nie wchodził, to spróbuj ten http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.warsztat.html a tam na dole strony masz linki do schematów.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Jak chcesz spalić cewkę i żarówki to twoja wola. Kup akumulator 6 V i nie kombinuj.
    Sprawdzenie instalacji wykonaj wg schematów od kolegi Kaczmarczyk. O którą cewkę ci chodzi? Jeżeli zapłonową, to musisz mieć akumulator.
  • Poziom 9  
    A czy jeśli podepnę do prostownika 6v (tym co się akumulatory ładuję) to wszystko będzie ok?
  • Poziom 42  
    Nie wiem co masz na myśli: wszystko OK, ale sprawdzać możesz. Ważne jest aby mostek prostowniczy w motorze (oznaczony 3 na schemacie) był sprawny! To łatwo sprawdzić. Ładowanie i zasilanie z prądnicy też można sprawdzić z prostownika odpinając wszyskie(!) kable od prądnicy przy skrzynce z bezpiecznikiem i podpinając raz plus raz minus prostownika w ich miejsca. Drugi kabel prostownika zawsze do masy!
    Możesz spróbować odpalić na prostowniku, choć może być to trudne. Spróbuj podłączyć do jego wyjścia kondensator elektrolityczny o największej pojemności jaką znajdziesz i napięcie minimum 25V.
  • Poziom 9  
    Wziąłem schemat do ręki i pomyślałem, że skoro iskra na prądnicy jest to i musi podawać dalej. Posprawdzałem wszystkie podpięcia styków w stacyjce i w skrzynce no i było dobrze. Aż w końcu zacząłem patrzyć na schemat akumulatora i prostownika, okazało się, że nie było podpiętej masy prostownika i od akumulatora. Iskra już jest, więc z odpaleniem nie będzie problemu (od strony elektryki oczywiście :D ) . Dziękuję za przydatne rady i pomoc. Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    banioszek123 napisał:
    Cytat:
    Aż w końcu zacząłem patrzyć na schemat akumulatora i prostownika, okazało się, że nie było podpiętej masy prostownika i od akumulatora.

    Jak miło przeczytać, że ktoś zachęcony i nakierowany, pomyślał, zrobił i uzyskał efekt.
    Może nie zamykaj tematu. Zrób próby i opisz na forum. Jak będzie trzeba pomożemy. :D
  • Poziom 9  
    Pierwszy raz mam do czynienia z elektryką, jedyne co wcześniej zrobiłem samodzielnie to wyłącznik silnika w WSK 125. Oczywiście uzyskany efekt opiszę na forum.

    Żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam, czy akumulator żelowy można w jakiś sposób ładować normalnym prostownikiem do akumulatorów kwasowych?
  • Poziom 42  
    Nie polecam! Długo by pisać. Powinno się się użyć ładowarki a nie zwykłego prostownika. Chodzi o to aby napięcie chwilowe nigdy nie przekraczało 14.5 V dla akumulatora 12 V. Zwykły prostownik daje w szczycie nawet 20 V. Nie zmierzysz tego miernikiem. Pokaże Ci wartość średnią!!! Musiałbyś użyć oscyloskopu lub ... uwierzyć na słowo.
    Z tego samego powodu odradzam użycie akumulatora żelowego w Twoim motocyklu.
  • Poziom 9  
    A czy jest możliwe wykonanie tanim kosztem takiej ładowarki?
  • Poziom 9  
    Po zakupie akumulatora nie będę mieć wiele środków na zakup prostownika, więc myślę, że wykonanie go będzie tańsze :)
  • Poziom 9  
    Właśnie z kwasowym jest problem kupić niedrogi akumulator 6v, na Allegro nie ma, żelówek za to sporo, prostownik do kwasówki mam, więc problemu by nie było.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Ale jesteś uparty! Pisałem Ci, że akumulator żelowy (to też jest kwasowy! - poczytaj) nie nadaje się do twojego motoru. Padnie bardzo szybko i będziesz musiał kupić nowy. Kup zwykły z korkami bez żadnych udziwnień!
  • Poziom 9  
    Sprzęt pali, trzeba było troszku zmniejszyć przerwę na platynkach i motocykl ładnie zapalił, z prostownika :) teraz tylko kupić jakiś akumulator z korkami