Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia sr lc 96r. brak świateł !!!

zaba7954 18 Sie 2010 13:52 7905 13
  • #1 18 Sie 2010 13:52
    zaba7954
    Poziom 10  

    Witam. Mam problem ze światłami w skuterze aprilia sr lc 96r. a mianowicie ich brak!
    Sprawdzałem instalację i wydaje się wszystko w porządku a nie jest.
    Na przełączniku od świateł powinien być prąd a ja mam samą masę. Dodam
    że podświetlenie zegara też mi nie chodzi.
    Migacze i stop wszystko świeci ale nie mogę dojść czemu świateł brak.
    Może się już spotkał z takim problemem i jest mi w stanie pomóc.
    Jak by ktoś posiadał schemat instalacji to też będę wdzięczny. Pozdrawiam.

    0 13
  • #2 18 Sie 2010 14:00
    jack63
    Poziom 41  

    A czy szukałeś sam w internecie? Czy może liczysz, że ktoś za ciebie to zrobi?
    Stop i migacze są zasilane z akumulatora, więc "są". Idź po kablach od przełącznika świateł do regulatora i tam sprawdzaj. Potem dalej do magneta.
    Może kabel się urwał lub masz spalony regulator.

    0
  • #3 18 Sie 2010 14:04
    zaba7954
    Poziom 10  

    szukałem w internecie schematu i znalazłem ale od modelu młodszego. Z tego co patrzyłem u siebie ta instalacja jest chyba taka sama ale ?? może się czymś różnić.
    A postojowe światła też idą z aku i powinny być??

    0
  • #5 18 Sie 2010 14:45
    zaba7954
    Poziom 10  

    Aprilia sr lc 96r. brak świateł !!!

    Nie wiem czy to nie wina którejś cewki. Dzisiaj rozkręcę i oglądnę cewki czy jakiś kabel nie wisi itp.

    0
  • #6 19 Sie 2010 08:18
    jack63
    Poziom 41  

    Jednak się udało zamieścić schemat. Szkoda, że rozdzielczość trochę mała i oznaczenia kolorów kabli są trudne do odczytania. Spróbuj to poprawić. Ew. prześli mi na PW plik z ze schematem.
    Dołącz również opisy kolorów kabli, bo nie wiemy czy "B" to skrót od angielskiego Black - czarny czy może z włoskiego Bianco - biały. Różnica dość istotna!. Powinny być również opisy do numerów urządzeń. Wiem że "1" to prądnica i pozostałych też mogę się domyślić tylko po co?
    Na razie sprawdź na pracującym silniku napięcia względem masy w punktach:
    1. Kostka z kablami wychodzącymi z magneta wszystkie 3 piny bez rozpinania! Pozycja stacyjki dowolna.
    2. Kostka przy lampie przedniej wszystkie 4 piny bez rozpinania! Pozycja stacyjki: światła główne i później światła postojowe.
    Ważne pytanie. Czy świeci się tylne światło postojowe? Zakładam że wszystkie żarówki sprawdziłeś i są OK!
    Niestety wszystkie kostki są oznaczone 38. :cry:
    Przy okazji zapisz kolory kabli na tych kostkach.
    Do roboty! :D

    0
  • #7 19 Sie 2010 08:26
    zaba7954
    Poziom 10  

    czyli tak: to jest schemat włoski
    kostka bez rozpinania przy lampie - wszędzie masa !!
    na przełączniku od świateł też wszędzie masa !!
    kolory kabli to napiszę.

    0
  • #8 19 Sie 2010 08:31
    jack63
    Poziom 41  

    Chłopie opanuj się. Ja tu się produkuję i poprawiam swój post, a Ty jeszcze nie przeczytałeś ze zrozumieniem do końca i nic nie zmierzyłeś tylko piszesz masa masa... Co to znaczy i dlaczego nie robisz tego co proponuję. Tak bawić się nie będziemy! Sorry ale ja wysiadam z tego tramwaju. Pa, pa

    0
  • #9 19 Sie 2010 08:32
    zaba7954
    Poziom 10  

    Ar-pomarańczowy
    Az-błękitny
    B-niebieski
    Bi-biały
    G-żółty
    Gr-szary
    M-brązowy
    N-czarny
    R-czerwony
    V-zielony
    Vi-fioletowy

    0
  • #11 19 Sie 2010 08:46
    zaba7954
    Poziom 10  

    spoko zrobię tylko dopiero wieczorem bo teraz jestem w pracy.
    wszystko zapiszę i jutro dopiero opiszę co i jak.

    0
  • #13 28 Sie 2010 08:25
    zaba7954
    Poziom 10  

    Sory ale mnie nie było i nic prawie nie robiłem. Wczoraj tak poszedłem do garażu na chwile. Odłączyłem regulator napięcia. Patrzę a tu światła są :)) Moje pytanie czy przez regulator mogłem nie mieć świateł?? Regulator jest do wymiany... ??

    0
  • #14 28 Sie 2010 21:35
    jack63
    Poziom 41  

    No widzisz! Przez przypadek odkryłeś Amerykę i postawiłeś diagnozę. Trzymaj farta i wysyłaj totolotka.
    A tak poważnie. Jakbyś popatrzył na schemat tobyś nie musiał Ameryki odkrywać. Regulator jest włączony równolegle do świateł. Jest po prostu kolejnym choć specyficznym odbiornikiem prądu. Jak napięcie na cewkach rośnie to on biedaczek musi ten nadmiar wziąć na siebie. Oj ciężki ma żywot. Zobacz na żeberka radiatora.
    Musisz kupić nowy. W przeciwnym razie nie będzie ładowania akumulatora i możesz spalić żarówki!

    0