Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki będzie najlepszy wybór zarówek H4 ??

18 Sie 2010 14:26 5187 13
  • Poziom 9  
    Tak jak w temacie, planuję zmienić swoje żarówki Narva H4 na coś lepszego iż te aktualne może nie są złę ale chetnie spróbuje czegos nowego.

    Które z tych są najlepsze,chodzi mi przede wszystkim o dobre oświetlenie drogi,barwa światła moze byc biała i aby miały żywotnośc dość przyzwoitą.

    -->Philips Blue Vision + W5W Blue Vision
    -->Philips Premium+30% światła +W5W Premium
    -->Osram Cool Blue +W5W
    -->Philips NightBreak

    i cenowa aby nie kosztowały majatek.
  • Poziom 26  
    Jak się lubisz bawić w takie rzeczy to weź pod uwagę Tungsram + (ileś tam)%. Przynajmniej cena jest przyzwoita...
  • Poziom 9  
    Słyszalem ze Osram Cool Blue są dość długo trwałe i maja ładne światło i dobre.
  • Poziom 15  
    Ja mam u siebie osram night breaker. Świecą naprawdę przyzwoicie, nie jest to jakieś światło ala xenon, ale bielsze od typowych żarówek. W nocy jak się załączy drogowe, to różnica jest kolosalna w porównaniu do zwykłych, tanich żarówek, a i są mocniejsze od tych blue, bo nie ogranicza ich niebieski filtr. Moje spaliły się w lipcu, prawie równocześnie obie, więc podejrzewam, że po prostu od zużycia. Świeciły od października 09, więc ok 9 miesięcy. Cena ok 25/szt.
  • Poziom 18  
    Wszystkie z podanych powinny świecić przyzwoicie, a na pewno lepiej od tych po 5zł. Raczej lepiej jest stosować żarówki w kolorze białym a nie niebieskim, ponieważ kolor biały jest bardziej zbliżony do światła dziennego, a w takim świetle ludzkie oko najmniej się męczy.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Podłącze się pod temat i zapytam czy w zwykłych żarówkach halogenowych (h7, h4,h1) może znajdować się gaz "xenon" ?
    Jak wiem, w ksenonowych żarówkach świeci właśnie ten gaz, a w halog. żarnik.

    Czy jest więc możliwe aby zwykła żarówka halogenowa z marketu z napisem na opakowaniu np. "xenon super white", posiadała wewnątrz i żarnik i gaz "xenon" ?
  • Poziom 32  
    Piotrek_wawa napisał:
    Witam,

    Podłącze się pod temat i zapytam czy w zwykłych żarówkach halogenowych (h7, h4,h1) może znajdować się gaz "xenon" ?
    Jak wiem, w ksenonowych żarówkach świeci właśnie ten gaz, a w halog. żarnik.

    Czy jest więc możliwe aby zwykła żarówka halogenowa z marketu z napisem na opakowaniu np. "xenon super white", posiadała wewnątrz i żarnik i gaz "xenon" ?


    W celu zmniejszenia szybkości parowania wolframu do wnętrza bańki wprowadza się gaz obojętny, powszechnie stosuje się argon. Wskutek zmniejszenia szybkości parowania wolframu żarnik żarówek gazowanych może pracować z wyższą temperaturą w wyniku czego uzyskuje się bielsze światło oraz większą skuteczność świetlną. Wprowadzenie gazu do wnętrza bańki powoduje, że część mocy doprowadzonej do żarnika jest odprowadzana poprzez gaz. Są to straty, które zależą między innymi od długości żarnika. Wykonanie żarnika w postaci skrętki, lub podwójnej skrętki powoduje skrócenie żarnika i obniżenie tych strat.

    Stosuje się też w miejsce argonu, gazy o mniejszym przewodnictwie cieplnym – krypton (żarówka kryptonowa) i jeszcze lepszy ksenon (żarówka ksenonowa). Jednak ich ceny (szczególnie ksenonu) są wysokie, co ogranicza ich stosowanie.
  • Poziom 9  
    Dziękuję bardzo za fachową odpowiedź.

    Wnioskuje z tego, że w żarówce halogenowej za 2,00 USD w chinach raczej nie znajdę xenonu.
  • Poziom 24  
    Pytanie czy żarówki typu "+ 30%" nie mają większej mocy i tym samym nie są niedozwolone w użyciu ? Przepisy jedno, a niestety użytkownicy dróg wkładają różne cuda i ułatwiają sobie życie oślepiając innych. Wystarczy źle założyć żarówkę (co się często zdarza), a już mijany kierowca może być oślepiony.

    Żarówka z dopiskiem "xenon" może zawierać dodatek tego gazu, jednakże z prawdziwą "żarówką" ksenonowa (nie ma przecież żarnika) nie ma wiele wspólnego.

    Ze swej strony używałem żarówek h4 Tesla, bardzo dobrze wypadały w testach (chyba Auto Świat). Cena poniżej 10 zł/sztuka, ale są trudno dostępne. Ostatnio kupiłem w jakimś małym markecie.
  • Poziom 16  
    Zwierzak81 napisał:
    Pytanie czy żarówki typu "+ 30%" nie mają większej mocy i tym samym nie są niedozwolone w użyciu ? Przepisy jedno, a niestety użytkownicy dróg wkładają różne cuda i ułatwiają sobie życie oślepiając innych. Wystarczy źle założyć żarówkę (co się często zdarza), a już mijany kierowca może być oślepiony.

    Żarówka z dopiskiem "xenon" może zawierać dodatek tego gazu, jednakże z prawdziwą "żarówką" ksenonowa (nie ma przecież żarnika) nie ma wiele wspólnego.

    Ze swej strony używałem żarówek h4 Tesla, bardzo dobrze wypadały w testach (chyba Auto Świat). Cena poniżej 10 zł/sztuka, ale są trudno dostępne. Ostatnio kupiłem w jakimś małym markecie.


    Są zgodne z przepisami ponieważ te +30% to skutek lepszej wydajności żarówki a nie podnoszenia jej mocy, objawia się to jak już pisał kolega powyżej tym że żarówka świeci światłem o większej temperaturze barwowej czyli z polskiego na nasze jest bardziej zbliżona do światła dziennego.

    W gwoli sprostowania to "xenonowa żarówka" to nie żarówka tylko lampa łukowa w której pali się łuk elektryczny przy wysokiej częstotliwości. Ja używam żarówek dystrybuowanych w polsce przez "Bobi" i sobie chwalę barwa światła biała ok 4300K co do wytrzymałości to ostatnio wymieniłem komplet po 7 miesiącach a jeżdżę jako kierowca po 12-13 godzin dziennie więc nawet nie będę tego przeliczał na godziny bo trochę by się nazbierało. Dla przeciętnego zjadacza chleba powinny wystarczyć na 1,5-2 lata co najmniej. Cena to 35 zł/komplet.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    lowlander napisał:
    Zwierzak81 napisał:
    Pytanie czy żarówki typu "+ 30%" nie mają większej mocy i tym samym nie są niedozwolone w użyciu ? Przepisy jedno, a niestety użytkownicy dróg wkładają różne cuda i ułatwiają sobie życie oślepiając innych. Wystarczy źle założyć żarówkę (co się często zdarza), a już mijany kierowca może być oślepiony.

    Żarówka z dopiskiem "xenon" może zawierać dodatek tego gazu, jednakże z prawdziwą "żarówką" ksenonowa (nie ma przecież żarnika) nie ma wiele wspólnego.

    Ze swej strony używałem żarówek h4 Tesla, bardzo dobrze wypadały w testach (chyba Auto Świat). Cena poniżej 10 zł/sztuka, ale są trudno dostępne. Ostatnio kupiłem w jakimś małym markecie.


    Są zgodne z przepisami ponieważ te +30% to skutek lepszej wydajności żarówki a nie podnoszenia jej mocy, objawia się to jak już pisał kolega powyżej tym że żarówka świeci światłem o większej temperaturze barwowej czyli z polskiego na nasze jest bardziej zbliżona do światła dziennego.

    W gwoli sprostowania to "xenonowa żarówka" to nie żarówka tylko lampa łukowa w której pali się łuk elektryczny przy wysokiej częstotliwości. Ja używam żarówek dystrybuowanych w polsce przez "Bobi" i sobie chwalę barwa światła biała ok 4300K co do wytrzymałości to ostatnio wymieniłem komplet po 7 miesiącach a jeżdżę jako kierowca po 12-13 godzin dziennie więc nawet nie będę tego przeliczał na godziny bo trochę by się nazbierało. Dla przeciętnego zjadacza chleba powinny wystarczyć na 1,5-2 lata co najmniej. Cena to 35 zł/komplet.

    Pozdrawiam








    +30 i +50% oznacza że w najdalszej części oświetlanej drogi jest o tyle światła więcej w porównaniu do standartowej h4. Aby żarówka mogła być dopuszczona do sprzedaży musi mieć odpowiednią moc i odpowiedni strumień światła, te 50% więcej jest tam gdzie zwykła h4 ma go znacznie mniej ale żarówka 50%więcej na pewno nie ma tyle więcej niż normalna h4 bo nie dopuścili by jej do użytku.
  • Poziom 11  
    ja mam 3 kolorowe philipsy i jestem zadowolony... są świetne na mokrym i mglistym terenie...
  • Poziom 16  
    jamba napisał:
    ja mam 3 kolorowe philipsy i jestem zadowolony... są świetne na mokrym i mglistym terenie...


    Te Philipsy to bodaj Allweather, używałem kiedyś takich i w moim przypadku byłem bardziej zadowolony niż z żarówek Philips Blue Vision.