Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 1.2 2000r, zwarcie pod deską

coma24 19 Sie 2010 07:51 1281 6
  • #1 19 Sie 2010 07:51
    coma24
    Poziom 8  

    Mam problem z autem z tematu, 4 razy pod rząd w odstępach około 10 sekund wystąpiło chyba zwarcie gdzieś w okolicach tablicy z zegarami. Na 3 sekundy opadły wszystkie zegary na sam dół oprócz wskaźnika poziomu paliwa -ten poszedł do samej góry, dużo wyżej niż jest po pełnym zatankowaniu. Po tych 3 sekundach wszystko wracało do normalności, było to w czasie jazdy i auto jechało normalnie. Został także wykasowany licznik kilometrów. Czy ktoś miał podobny problem ?

    0 6
  • #2 19 Sie 2010 10:50
    basti1984_2007
    Poziom 16  

    A może nie zwarcie tylko przerwa...luźna kostka licznika?

    0
  • #3 19 Sie 2010 11:06
    coma24
    Poziom 8  

    Było właśnie też słychać takie bzyczenie, jak w kontakcie kiedy sie przewody przepalają.

    0
  • #4 19 Sie 2010 11:17
    emeryt2
    Poziom 42  

    Szafa w górę i przegląd pod kątem "przepalenia" , niekontaktu itp.

    0
  • #5 19 Sie 2010 22:36
    coma24
    Poziom 8  

    Myślę że to nie jest przerwa, tylko zwarcie bo do wyzerowania licznika chyba potrzebny jest sygnał napięciowy a nie przerwanie sygnału, ale może się mylę.

    0
  • #6 19 Sie 2010 23:15
    basti1984_2007
    Poziom 16  

    A odpięcie akumulatora też zeruje licznik, przynajmniej TRIP. No i zwarcia nie robisz.

    Cytat:
    Szafa w górę i przegląd pod kątem "przepalenia" , niekontaktu itp.

    0
  • #7 03 Lut 2011 21:46
    coma24
    Poziom 8  

    Witam, na jakiś czas problemy zniknęły, i w jeden dzień pojawiły się od nowa ze zdwojoną siła. Ale pojawił się następny objaw, bo myślę że nie powód, korektor świateł zaczął wariować, tzn światła zaczęły się przestawiać w tą i spowrotem. Kiedy odpiąłem wtyczni przy obu siłownikach to problem z gasnącymi zegarami też zniknął, być może chwilowo. I stąd moje pytanko, po dorwaniu się do schematów elektrycznych (są w wersji elektronicznej w bardzo kiepskiej jakości z "sam naprawiam" strona 165. Doszedłem do wniosku że powodem obu tych zakłuceń może być słabe połączenie masowe pomiędzy tablicą rozdzielczą i przodem silnika oznaczone jako R107. Moje pytanko do znawców tematu bo ja w samochodach to kompletny laik jestem - jak jest wykonane to połączenie i którędy biegnie i czy kabel będzie oznaczony jako R107 ? Gdyby też ktoś miał wersję elektroniczą tego schematu elektrycznego w czytelnej wersji będę bardzo wdzięczny za info bo z tego co mam to niewiele numerów mogę odczytać.

    0