Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i 2003 rozładowuje się akumulator - serwis W-wa

mrova 19 Sie 2010 12:09 13193 17
  • #1 19 Sie 2010 12:09
    mrova
    Poziom 8  

    Witam ! Sprowadziłem sobie w maju furkę (udokumentowany przebieg 73 000 km, naprawdę ładny stan) i mam z nią problem: rozładowuje się akumulator, po paru dniach zero prądu. Myślałem że to kwestia akumulatora i wymieniłem na nowy, ale po dwóch miesiącach znowu to samo. W sobotę i w niedzielę nim jeźdxiłem, wszystko było OK, a we środę (w tygodniu stoi na parkingu podziemnym, mieszkam i pracuję koło metra) centralzamek nie zadziałał a po otwarciu kluczykiem kontrolki czarne. Dwa miesiące temu w zaprzyjaźnionym ale lichym serwisie (państwowy) sprawdzali, że prąd ładowania był OK, jutro jak naładuję i podjadę sprawdzę to znowu.
    Mam trzy pytania:
    - Jaka może być przyczyna (jakieś małe przebicie i powolny ubytek prądu w jakimś urządzonku które się nie wyłącza) ?
    - Jak to sprawdzić, czy podłączenie pod komputer pozwoli zdiagnozować przyczynę ?
    - Czy znacie i polecacie dobry i rozsądny cenowo warsztat w Warszawie ? W Słupsku niby taki mam, ale jechać 800 km i być może nic nie stwierdzić średnio mi się uśmiecha :cry:

  • #2 19 Sie 2010 12:33
    dj_mati
    Poziom 23  

    Podepnij Multimetr szeregowo między akumulatorem a instalacją, i odczytaj ile prądu zrzera auto w "stanie spoczynku" (bez włączonego radia i innych urządzeń) I broń boże nie odpalaj samochodu gdy mierzysz miernikiem. Przy pomiarze zamknij też auto centralnym zamkiem.

  • #3 19 Sie 2010 13:50
    tomatrix1
    Poziom 13  

    Witaj
    a czy problemy z tym masz od początku jak kupiłaś?

  • #4 19 Sie 2010 13:54
    mrova
    Poziom 8  

    W sumie tak, ale jak wymieniłem akumulator na początku czerwca to do wczoraj miałem spokój. Czytałem na różnych forach, że urządzeń które mogą się uaktywniać jest masa, dlatego próbowanie osobiste przeze mnie nie wchodzi w rachubę. Dlatego pytam raczej o adres dobrego i realnego cenowo specjalisty w albo koło Warszawy.

  • #5 19 Sie 2010 14:09
    tomatrix1
    Poziom 13  

    miałem taki przypadek była robiona oczywiście korekta przebiegu LCM był padnięty bo właśnie w nim jest przebieg jak i w paru miejscach

  • #6 19 Sie 2010 14:24
    mrova
    Poziom 8  

    W tym przypadku raczej "korekty" nie było. Przegląd jest raczej udokumentowany książką serwisową i fakturami. Kupiony od właściciela (bogata bawarska wieś) a nie z autohandlu.

    Piszę "raczej", bo wiem że to nie są te same Niemcy co przed laty. Widziałem u naprawdę świetnego lakiernika w Polsce, złamanego mesia (w ciągu miesiąca od zakupu wpadł na drzewo) który miał być sprzedany przez niemieckiego dealera jako pokazowy oczywiście bezwypadkowy.

  • #7 19 Sie 2010 14:32
    tomatrix1
    Poziom 13  

    wiesz co zrób pozamykaj auto pilotem i zostaw maskę silnika otwartą odczekaj z 5 min i posłuchaj czy w obrębie śilnika coś nie pracuje np brzęczenie

  • #8 19 Sie 2010 16:34
    dj_mati
    Poziom 23  

    Sprawdz pobór prądu gdy autto jest zamknięte. I napisz jaki jest wynik. Jeżeli pobór będzie duży to trzeba będzie szukać przyczyny odłączając bezpieczniki. Może radio źle podłączone, wzmacniacz...

  • #9 19 Sie 2010 17:02
    eltron
    Poziom 25  

    Dajcie chłopu adres do jakiegoś mechanika, bo widać że nie chce się z tym bawić. Ja mogę polecić jednego w Zielonce koło Wawy, nawet mogę podać numer. Na priv jak chcesz, reklamy na tym forum robić mu nie trzeba.

  • #10 22 Sie 2010 20:47
    guard10
    Poziom 28  

    czy w bmw nie ma czegos takiego jak uklad zapobiegania rozladowaniu akumulatora zabezpieczony bezpiecznikiem jak to sie mialo w Fordach Transitach ? Zazwyczaj zabezpieczone 5A bezpiecznikiem, moze sie spalil i ktos dal wiekszy. Nie mam serwisowki do BMW na te chwile wiec nie powiem dokladnie.

  • #11 22 Sie 2010 20:52
    colin555
    Poziom 27  

    ale co tu gdybac?

    nigdzie w wątku nie widzę zeby kolega Mrova wziął miernik w łapę i podał ile mA bierze to e46 jak to radzili Panowie wczesniej

  • #12 22 Sie 2010 20:56
    kortyleski
    Poziom 40  

    Kolego autor - chcesz linka do mechaniora to zapraszam - link pod moim postem. powiesz że z elektrody to policzę z sensem

  • #13 29 Paź 2010 08:40
    mrova
    Poziom 8  

    Witam ponownie!
    Wczoraj byłem w warsztacie (Przasnyska 2a) i stwierdzili, że najprawdopodobniej czasami nie wyłącza się moduł sterowania klimatyzacji (tzn. jakiś wentylatorek w środku, mały - 3 cm, o poborze 1 oma). Faktycznie, po wyłączeniu stacyjki pracuje ok. 5 sekund, czasem ok. 10 - 15. Raczej (ale nie na pewno) sprawdzałem (czekając), czy się wyłącza, ale głowy nie dam. Poza tym akurat mógł parkować sąsiad w garażu i zagłuszał. Jest to o tyle prawdopodobne, że dwa razy zżarło prąd po deszczu (kiedy włączałem wentylację albo klimę). Mam monitorować, czy nie występuje sytuacja "niewyłączania się" wcale.
    Jeżeli coś przychodzi Wam do głowy, proszę o komentarz.

    Aha - od maja już "natłukłem" prawie 3000 km. Dlatego tak opieszale podchodzę do tematu. Poza tym, gdybym jeździł codziennie, pewnie problemu by nie było.

  • #14 03 Wrz 2011 13:08
    mcgyver7
    Poziom 1  

    Proponuje sprawdzić jeża rezystor dmuchawy, jest podpięty po schowkiem pasażera przy nagrzewnicy, aby sprawdzić wystarczy wyjąć bezpiecznik dmuchawy i poczekać czy aku dalej będzie się rozładowywał

  • #15 03 Wrz 2011 13:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wsadzić miernik jak radzili Koledzy a nie gdybać, wentylatorek zachowuje się prawidłowo, ten typ tak ma.

  • #16 03 Wrz 2011 13:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mc*gyver z Biskupca Reszelskiego , dobrze podpowiada , lecz bardzo wątpię aby pytający znał ksywę "jeż". Domyślam się ,że jest On humanistą /konferansjer/.

  • #18 16 Lip 2013 14:00
    marcin__c
    Poziom 13  

    Witam

    U mnie w e46 2.0 przed lift-em, występuje podobny problem, jeżeli chodzi o przedmiotowe zapytanie. Od ostatniej soboty do poniedziałku autko stało nie używane. W poprzednim tygodniu (miałem podobną sytuację też od soboty do poniedziałku) przy czym wtedy miałem włączone CB - Radio. Zaś ostatnim razem (po namowach miejscowego elektryka) wyłączyłem CB-Radio (chodź do tej pory nie było nigdy z nim problemów). Samochód w momencie jego otwierania z pozycji kluczyka - pierwsza oznaka ledwo co się otworzył, zaś w momencie próby odpalenia samochodziku nawet nie drgnął. Na wyświetlaczu 4:3 białe jakieś paski, kontrolki to odrobinę podświetlone, ogólnie brak jakichkolwiek oznak życia.

    Moje pytanie jest takie czy ktoś się spotkał z podobnym tego rodzaju problemem?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson