Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic trzaski w maglownicy

hirekhirek 19 Sie 2010 15:00 14596 15
  • #1 19 Sie 2010 15:00
    hirekhirek
    Poziom 2  

    Witam.
    Mój problem polega na trzaskach przy skręcaniu kołami.
    Trzaski wyczuwam w maglownicy.
    Maglownicę mam ze wspomaganiem.
    Proszę o porady.

    1 15
  • #2 19 Sie 2010 16:02
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Z którego roku te auto?

    4
  • #3 19 Sie 2010 22:31
    toku74
    Poziom 31  

    a co do trzasków ma rok?
    sprawdź zamocowanie przekładni do nadwozia, ewentualne luzy na drążkach kierowniczych, gniazda mc pherson /łożyska/, samo połączenie maglownicy z kolumną kierowniczą, łożysko kolumny kierowniczej i blokadę kierownicy. jak to w porządku to daj cynę pomyślimy co dalej, bo nie chcę od razu krakać o uszkodzeniu samej maglownicy.

    0
  • #4 20 Sie 2010 10:06
    KAROL1138
    Poziom 16  

    To że znając rok produkcji można szybciej naprowadzić do znalezienie usterki.
    Pozdrawiam

    2
  • #5 21 Sie 2010 09:10
    hirekhirek
    Poziom 2  

    samochód jest z 2001r

    0
  • #6 21 Sie 2010 15:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    [quote="toku74"]a co do trzasków ma rok?quote]

    A do tego aby określić czy to scenic 1 czy 2, bo w 1 jest wspomaganie hydrauliczne a w 2 elektryczne. Co do tematu to przekładnia do wymiany.

    1
  • #7 21 Sie 2010 16:13
    barubar
    Poziom 26  

    Tam zaraz byś wymieniał, toku74 dobrze prawi. Jeszcze krzyżaki kolumny bym dodał. I bym się zapytał, czy to trzeszczy w jakimś konkretnym położeniu, czy trzeszczy cały czas podczas kręcenia kierownicą. Przed decyzją wymiany to bym chociaż końcówki wywalił i zobaczył czy coś się zmieniło, podniósł i na podnośniku pokręcił, posłuchał, łapę gdzieś przyłożył...

    0
  • #8 22 Sie 2010 10:53
    hirekhirek
    Poziom 2  

    Scenic 1 a trzaski słychac pod koncem skręty w prawo i w lewo i tylko na postoju.

    0
  • #9 22 Sie 2010 21:10
    toku74
    Poziom 31  

    sprawdź czy sprężyna nie pękła i czy równo siedzą w gniazdach

    0
  • #10 23 Sie 2010 15:17
    barubar
    Poziom 26  

    Kolejny przykład na to, że racjonalne podejście do zagadnienia nie ma szans powodzenia. Zaraz się znajdzie jakiś mistrz AutoDaty, po chwili się znajdzie jego poplecznik. No i zawsze można liczyć na wymieniaczo - podmieniaczy. Tych to multum. A nazywają siebie mechanikami. Dziwne, jak ktoś gada z sensem to nikt go nie popiera. Jak ktoś smęci wywody niczym nie podparte, diagnozy z nosa wyciągnięte to zaraz pomocnik jest.
    Good job toku74. Pozdrawiam.

    0
  • #11 23 Sie 2010 17:53
    hirekhirek
    Poziom 2  

    maglownice rozebrałem i wszystko ok ?

    0
  • #12 23 Sie 2010 18:01
    barubar
    Poziom 26  

    Na serio? Ja ostatnio koleżankę rozebrałem. Popatrzyłem, polazłem się odlać, zrobiłem sobie kanapkę i wziąłem łyk piwa. Po czym walnąłem się na wyrko. Teraz się zastanawiam czy to ona była taka brzydka czy to jakieś urojenia mam...Sam siebie bym chyba nie okłamywał, jak myślisz?

    0
  • #13 23 Sie 2010 21:32
    toku74
    Poziom 31  

    no to żeś się narobił i guzik z tego. sprawdz się na początku rzeczy, do których jest dużo łatwiejszy dostęp, są bardziej awaryjne niż przekładnia /choć to francuz/ jak np. drążki. jestem ciekaw, czy przed wymontowywaniem przekładni sprawdziłeś inne elementy zawieszenia. czy twoja diagnoza "trzaski w maglownicy" jest czymś podparta? czy sprawdziłeś ją choć zwykłym stetoskopem, że określiłeś te trzaski jako pochodzące z maglownicy, czy tylko tak ci się wydawało jak siedziałeś za kierownicą? no cóż twoja sprawa jak do tego podchodzisz, tylko skoro zadajesz pytanie, to trzeba było najpierw rozebrać maglownicę i dopiero potem napisać post. pozdrawiam i miłej pracy w dalszym rozbieraniu.

    1
  • #14 16 Paź 2010 16:58
    maro122074
    Poziom 8  

    Witam miałem podobny problem ,stuki pojawiały się na postoju przy skręcaniu kół w prawo i lewo pod końcem.Byłem u mechanika rozkręcił prawie cały układ,posprawdzał wszystko i nie wiedział co jest-przypuszczał,że zęby na listwie się wytarły,ale kazał jechać do innego mechanika ,potwierdzić diagnozę(dwa dni robił nie wziął nic!!!.Inny mechanik wziął 1 klucz wszedł pod auto na 5 minut kręciłem kierownicą a on naprawiał -stuki ustały do dziś spokój ,wziął 50 zł.Na pytanie co zrobił powiedział -tajemnica.Czyli da się zrobić bez dużych kosztów.Pozdrawiam

    3
  • #15 14 Wrz 2011 10:51
    minuet66
    Poziom 1  

    witam maro122074,mam identyczny obiaw,jakbyś mógł dać mi namiar na tego mechanika to byłbym wdzięczny,bo chcą mi wszystko po kolei wymieniać ,pozdrawiam

    2
  • #16 14 Wrz 2011 14:18
    JÓZEKCH
    Poziom 11  

    Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu

    3