Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymontowanie Blaupunkta z corsy

Janow_ 10 Sep 2004 16:37 4377 17
  • #1
    Janow_
    Level 11  
    Wczoraj walczylem ponad godzine aby wyjac radio z corsy 94.
    Odkrecilem srubki imbusowe, wetknalem okolo 4cm bolce w dziurki i nic...
    Zdjalem popielniczke i probowalem wypchnac manipulowac reka ale ono ani drgnie!
    Jakbym zostawil auto na noc pod domem to by mi go ktos gratisowo wyjal, ale szkoda mi szyby.
    Blaupunkt SC 202 (C)

    Jakies wskazowki?
  • #2
    Tomek Włodarczyk
    Service technician RTV
    Klucze do wyjmowania np. Blaupunkta , Forda itp. można było kupić w :
    www.north.pl za kilka złotych.
    Pozdrawiam Tomek.
  • #4
    Janow_
    Level 11  
    Wkładając 4 bolce w otworki czułem dwukrotny opór. Moze zastosować dłuższe bolce?
    A sama kieszeń jest gdzie mocowana? W głębi czy jakos po bokach?

    Ostatecznie nie muszę go wyjmować, bo potrzebuję nr fabryczny radia.
    Może da sie go jakoś podpatrzec bez wyjmowania?
  • #5
    Szymon
    Level 20  
    co do wymontowania radia z cala kieszenia to troszke bym sie obawial bo kieszen ma "uszka" zaginane ktore blokuja kieszen przed wyciagnieciem.A samo wyciagniecie radia z OPLA nigdy nie sprawialo mi problemu, wysztarcza tylko odpowiednie "lapki" do demontazu radia BLAUPUNKT. pozdr
  • #6
    bendix
    Level 12  
    Mam w CorsieB 96r radio Car300, oryginalna kieszeń przykręcona jest w tylniej ściance blachowkrętem do blachy nadwozia. O wyciągnięciu kieszeni w tym przypadku - zapomnij. Ja do wyciągnięcia radia używam 4 szt wkrętów M4 o długości ok 40mm, które wprowadzam w otwory (dwie po jednej stronie radia do jednej ręki do drugiej drugie dwie), ciągnę za nie, gwint zablokowuje śruby w otworach- nie wyślizgują się. Można użyć dużej siły aby wypiąc radio z połączeń konektorowych.
  • #7
    Janow_
    Level 11  
    bendix: Czy to oznacza, ze wyjmując radio odepnę je od zasilania?
    W zasadzie potrzebuję tylko odczytać nr seryjny aby poszukać kodu, ale jesli mam przy tym zablokowac radio to lepiej nie bo cały czas chodzi.
    Zmieniając radio na inne myszę przerabiać inslalację?
    Jak sie dostać do konektorów skoro siedzą w głębi kieszeni?
    (sorry za głupie pytania, ale mam to auto dopiero tydzień)
  • #8
    soundman
    Level 17  
    Masz radio kieszeniowe czyli obudowa radia siedzi w drugiej obudowie

    do tylnej scianki kieszeni przymocowane są złącza iso czyli wyciągając radio odepniesz je od zasilania a wyciągnąć je z kieszenią będzie Ci raczej cięzko
  • #9
    SlaweK
    Level 43  
    Koledzy zapomnieli dodać że włożone pręty czy śrubki nie wkłada się zbyt głęboko lecz na ok 15mm i rozchyla na zawnątrz tak by zaczepy blokujące schowały się w radiu. A że radio z kieszeni wychodzi dość opornie to fakt ale najpierw trzeba zwolnić te zaczepy przez rozchylenie na boki uchwytów. A ze zasilanie się rozłączy i radio jeśli ma aktywny kod, a niemal napewno ma to zapyta o kod.


    SławeK
  • #10
    wojtek12345
    Level 23  
    Miałem kiedyś podobny przypadek i musiałem się sporo natrudzić, aby wyjąć radyjko. Okazało się, że zaczepy były zdemolowane tj. rozgięte tak bardzo, że wkładane pręty wchodziły z drugiej strony zaczepów i odpychały je jeszcze bardziej na zewnątrz. Proponuję dokładnie zajrzeć w otwory i ustalić położenie zaczepów.
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak jak pisze wojtek12345 może się zdarzyć, że ktoś juz kombinował i zaczepy są uszkodzone, lub wbijając pręty zamiast między zaczep a kieszeń wbiłeś się pod zaczep, tym samym dociskając go do kieszeni. Kiedyś miałem przypadek, ze ktoś grzebał chyba śrubokrętem aby wydobyć kasetę i rozgiął górną pokrywę. Mozna też próbować zdjąc przód radia. Jest na zaczepach (trzeba najpierw zdjąc dużą gałkę i uważać na taśmy)
  • #12
    SlaweK
    Level 43  
    A koledze polecam wizytę w jakimś zakładzie RTV aby mu pokazali jakieś podobne radio i zobaczył jak te zaczepy wyglądają. Wtedy łatwiej sobie wyobrazi jak je pokonać.

    SławeK
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panie SławkuK. Pomysłowość ludzka nie zna granic. Już KILKA razy skłdałem do kupy radia z serii opel carX00 po radosnych próbach wyjęcia ich przez właścicieli. Wzór na rozmontowanie radia jest prosty: duży śrubokręt+siła *gwałt.
  • #14
    soundman
    Level 17  
    Też tak kiedyś wyciągałem radio <gwałt> z audi po wizycie gościa w serwisie :D
  • #15
    KrzychoB
    Level 16  
    Jeśli można coś dodać to w corsie nie można wypchnąć radio "od tyłu" bo jest w kieszeni a oprócz oglądnięcia radio w serwisie proponuje zobaczyć jak wyglądają uchwyty do wyciągnięcia takiego radia. Wówczas każdy coś takiego potrafi zrobić i radio wyjmie za kilka sekund nie niszcząc go. A co by było gdyby trzeba wyciągać radio z fiata brava z takim podejściem do tematu.
  • #16
    soundman
    Level 17  
    KrzychoB wrote:
    A co by było gdyby trzeba wyciągać radio z fiata brava z takim podejściem do tematu.


    Co do mojego ostatniego postu o wyciaganiu radyjka w nieodpowiedni sposob to zrobiłem to tylko dlatego ze mojemu qmplowi nie chciało się czekać az ja zajze do radyjka bo cośmu stukało. Pojechał do serwisu i goście tak zaczeli wyciągać radyjko z audi ze zrobił się zamiast szpary na włożenie blaszki dość pokazny otwor i haki radia były tak pogięte ze po 3 godzinach zabawy zrezygnowałem wziołem srubokręt i poprostu wyrwałem radio.
  • #17
    SlaweK
    Level 43  
    Trzeba było zaprosić okolicznego złodzieja, zrobiłby Ci to bardziej fachowo. ;)

    SławeK
  • #18
    soundman
    Level 17  
    Hmm a o tym nawet nie pomyslałem było by co oglądać :D

    A najlepsza z tego wszystkiego była odpowiedz serwisanta po tym jak "poszerzył" szpare w audi delta

    tutaj to trzeba połamać osłone konsoli a ty sobie kupisz nową na giełdzie na to właściciel auta zdębiał wsiadł do auta i odjechał. :P