Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.8 16V 2000r - problem ze wspomag. kierownicy

petruspaulus 20 Sie 2010 09:55 10715 3
  • #1 20 Sie 2010 09:55
    petruspaulus
    Poziom 2  

    Witam wszystkich na forum,
    Mój problem był już opisywany w innych postach, chciałbym jednak uzupełnić go jeden szczegół który może mieć znaczenie dla jego rozwiązania .
    Od kilku dni mam problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoim aucie ( Opel Zafira 1.8 16V 2000r ) . Czasem jest a czasem go nie ma i trudno mi opisać w jakich przypadkach to występuje . Np rano odpalam samochód - wspomaganie jest i po kilku minutach wspomaganie wyłącza się . Nie słychać żadnych dźwięków z pompy wspomagania . Czasem jest tak że po godzinie jazdy , wspomaganie samo się włącza ( nie zwróciłem jednak uwagi na to czy włącza się po ponownym uruchomieniu silnika ) . Być może pomocnym w rozwiązaniu tej zagadki jest fakt iż tego samego dnia w którym zaczęły się problemy ze wspomaganiem , coś dziwnego zaczęło się dziać z układem zasilającym klakson który włączał się samoistnie . Jak wyjąłem i włożyłem ponownie bezpiecznik to słychać było ciche dźwięki wydostające się z klaksonu tak jakby próbował się wzbudzić .
    Dodam jeszcze że obydwa omówione przeze mnie problemy które wystąpiły jednocześnie , miały swój początek zaraz po odebraniu samochodu z przeglądu technicznego od znajomego mechanika .
    Był wymieniany olej silnikowy , odgrzybiany układ nawiewu i klimatyzacji oraz wymieniany był sworzeń w przednim kole ( od strony kierowcy ) . Jak się również dowiedziałem spawana była część tłumika która uległa korozji .
    Były również wykonywane jakieś prace na komputerze w celu skasowania błędów które pokazywały mi że należy sprawdzić olej silnikowy ( pomimo że było go tyle ile trzeba ) .

    Z góry dziękuję za pomoc w przybliżeniu mi co może być powodem moich problemów .
    pozdrawiam, Piotr

    0 3
  • #2 20 Sie 2010 14:24
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jakaś stykologia, np masa w komorze silnika.

    4
  • #3 20 Sie 2010 14:42
    petruspaulus
    Poziom 2  

    czy mechanik podczas przeglądu mógł poruszyć jakiś przewód/styk pogarszając masę ? Czy opisane przeze mnie fakty nasuwają wam jakieś rozwiązanie tego problemu lub czynności od których należałoby zacząć ?

    pozdrawiam, Piotr

    0
  • #4 20 Sie 2010 14:58
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jasne że mógł. Mogło też być coś skorodowane / nadpsute i mógł "popsuć" nieświadomie. Może być to tez zdarzenie niezależne.

    Tak, ze względu na słabe pojęcie o elektryce sugeruję dać to komuś do zrobienia.

    0
  Szukaj w 5mln produktów