Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.8 16V 2000r - problem ze wspomag. kierownicy

20 Sie 2010 09:55 13460 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich na forum,
    Mój problem był już opisywany w innych postach, chciałbym jednak uzupełnić go jeden szczegół który może mieć znaczenie dla jego rozwiązania .
    Od kilku dni mam problemy ze wspomaganiem kierownicy w swoim aucie ( Opel Zafira 1.8 16V 2000r ) . Czasem jest a czasem go nie ma i trudno mi opisać w jakich przypadkach to występuje . Np rano odpalam samochód - wspomaganie jest i po kilku minutach wspomaganie wyłącza się . Nie słychać żadnych dźwięków z pompy wspomagania . Czasem jest tak że po godzinie jazdy , wspomaganie samo się włącza ( nie zwróciłem jednak uwagi na to czy włącza się po ponownym uruchomieniu silnika ) . Być może pomocnym w rozwiązaniu tej zagadki jest fakt iż tego samego dnia w którym zaczęły się problemy ze wspomaganiem , coś dziwnego zaczęło się dziać z układem zasilającym klakson który włączał się samoistnie . Jak wyjąłem i włożyłem ponownie bezpiecznik to słychać było ciche dźwięki wydostające się z klaksonu tak jakby próbował się wzbudzić .
    Dodam jeszcze że obydwa omówione przeze mnie problemy które wystąpiły jednocześnie , miały swój początek zaraz po odebraniu samochodu z przeglądu technicznego od znajomego mechanika .
    Był wymieniany olej silnikowy , odgrzybiany układ nawiewu i klimatyzacji oraz wymieniany był sworzeń w przednim kole ( od strony kierowcy ) . Jak się również dowiedziałem spawana była część tłumika która uległa korozji .
    Były również wykonywane jakieś prace na komputerze w celu skasowania błędów które pokazywały mi że należy sprawdzić olej silnikowy ( pomimo że było go tyle ile trzeba ) .

    Z góry dziękuję za pomoc w przybliżeniu mi co może być powodem moich problemów .
    pozdrawiam, Piotr
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 35  
    Jakaś stykologia, np masa w komorze silnika.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 2  
    czy mechanik podczas przeglądu mógł poruszyć jakiś przewód/styk pogarszając masę ? Czy opisane przeze mnie fakty nasuwają wam jakieś rozwiązanie tego problemu lub czynności od których należałoby zacząć ?

    pozdrawiam, Piotr
  • Poziom 35  
    Jasne że mógł. Mogło też być coś skorodowane / nadpsute i mógł "popsuć" nieświadomie. Może być to tez zdarzenie niezależne.

    Tak, ze względu na słabe pojęcie o elektryce sugeruję dać to komuś do zrobienia.
  • Poziom 1  
    Pytanie czy przy spawaniu tłumika był odłaczony lub zabezpieczony akumulator. Jeśli nie to mógł zostać uszkodzony alternator. Najprostrzy sposób sprawdzenia to czy po zdjęciu paska altrernator stawia opory czy kręci się luźno

    Moderowany przez ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Poziom 42  
    Shrekinator napisał:
    Pytanie czy przy spawaniu tłumika był odłaczony lub zabezpieczony akumulator. Jeśli nie to mógł zostać uszkodzony alternator.

    Weź mi to objaśnij w jaki sposób można uszkodzić alternator spawając układ wydechowy.
  • Poziom 39  
    Mało tego, metoda kontroli sprawności jest...