Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Makro z przyciskiem zmieniające zamiennie kolor komórek

Gandalf67 20 Aug 2010 10:40 2805 8
  • #1
    Gandalf67
    Level 9  
    Używam excel'a w pracy i chciałbym mieć możliwość ukrywania pewnego obszaru danych (wścibscy współpracownicy) poprzez zamianę jego koloru na czarny uzyskiwanym przez naciśnięcie przycisku z makrem. Problem w tym że "gdy się uspokoi" chciałbym tym samym przyciskiem powrócić do stanu poprzedniego - widzialnego.
    A przy okazji - szukam rozwiązania na ukrycie formuł. Z formularza korzysta jeszcze koleżanka, dzięki której formuły zmieniały swoją treść lub ...wyparowywały. Ukrycie formuł załatwiłoby sprawę. Niestety, blokując arkusz - blokuję też edycję tegoż, mimo że zaznaczam tylko określone pola do blokowania. Gdzie popełniam błąd?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    marcinj12
    Level 40  
    Najlepiej jest zablokować arkusz. Opisz dokładnie jak to robisz to Ci powiemy gdzie robisz błędy :)
  • #3
    Gandalf67
    Level 9  
    Prawoklik na komórce z formułą>Formatowanie komórki>Ochrona>Ukryj
    Teraz Narzędzia>Ochrona>Chroń arkusz Choćbym zaznaczył wszystkie opcje zezwalające na modyfikacje w okienku wyboru, to i tak nie mogę edytować żadnej komórki.
  • Helpful post
    #4
    marcinj12
    Level 40  
    A zrób tak: zaznacz WSZYSTKIE komórki (CTRL+A), prawym, Formatuj, Ochrona ODZNACZ "Zablokuj".
    Teraz zaznacz chronione komórki, zaznacz "Zablokuj" - i ew. "Ukryj", to tylko ukrywa formuły...
    Narzędzia->Ochrona->Chroń arkusz, zahacz co chcesz lub pozostaw domyślne dwa pierwsze, restrykcyjne ograniczenia.
  • #5
    Gandalf67
    Level 9  
    No jest! Dzięki wielkie Marcin! W końcu moja azjatycka koleżanka przestanie mi psuć arkusz. Rozumiem że sposobu na szybką zasłonę pewnego obszaru danych muszę szukać dalej? Ale mimo to jeszcze raz dzięki! Pozdrowienia z Manchesteru
  • #6
    marcinj12
    Level 40  
    Niekoniecznie :)
    Zaznacz kolumnę (kolumny) które chcesz ukryć, prawym->Ukryj (nie musisz nic blokować).
    Następnie nałóż ochronę, nie zaznaczając opcji FORMATOWANIE KOLUMN.
    Wtedy nie będzie można jej odkryć.

    możesz też pobawić się z ochroną skoroszytu (Narzędzia->Ochrona->Skoroszyt). jak zablokujesz strukturę i okna, to np. nie będzie można zmieniać kolejności albo usuwać całego arkusza.

    Pozdrowienia dla Azjatów ;)
  • #7
    Gandalf67
    Level 9  
    Myślałem już o tym ale - nie da rady. To spory, rozbudowany arkusz edytowany na bieżąco przez cały dzień roboczy przez 4 osoby (czyli - kto jest właśnie przy kompie:-). Schowanie kolumny czy wiersza nie wchodzi więc w rachubę. Może dwa przyciski? Jeden zakrywa a drugi odkrywa? Sam nie wiem... Muszę nad tym posiedzieć.
  • #8
    arnoldziq
    Moderator of Programming
    Może lepiej stwórz formularz do dodawania/poprawiania danych zawartych w tym arkuszu (lub ich fragmentów), a dostęp do arkusza "na żywca" po prostu zablokuj.
    W ten sposób będziesz miał przynajmniej częściową kontrolę nad tym co się z tym arkuszem dzieje.
  • #9
    Gandalf67
    Level 9  
    Dobry pomysł. Tylko że nie mam kompletnie doświadczenia w formularzach. Zagugluję w poszukiwaniu jakichś konkretnych tutoriali bo na teorię nie mam zbytnio czasu.