Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat bravo 1,9 JTD - przeładowanie

20 Sie 2010 11:24 6537 3
  • Poziom 2  
    Witam

    Jako nowy witam wszystkich..

    Od 3 lat jestem posiadaczem fiata bravo 1,9 JTD z 98 roku. Autko spisywało się idealnie do listopada minionego roku. W listopadzie auto w jednej chwili zrobiło się bardzo mułowate, z mocy 105 koni zostało max. 40, problemem było wjechanie na większą górkę. Podczas dodawania gazu słychać było jakiś szum z komory silnika a po przekroczeniu 3tys obrotów zaświecała się "marchewka" która gasła dopiero po podłączeniu pod komputer i skasowaniu błędów. Błędy zawsze były 3, zawór egr, przepływomierz i zbyt duże ciśnienie doładowania. Auto od listopada do maja jeździło od mechanika do mechanika, aso i nikt nic nie zdziałał. Jak był muł tak muł pozostał... Jednak pięknego majowego dnia wracałem z pracy i podczas wyprzedzania autobusu (prędkość ok 30km/h) marchewka zgasła i auto odzyskało moc!!! i do minionego tygodnia chodziło idealnie. Jednak tydzień temu dopadło go dokładnie to samo co pół roku temu. I znów wielkie oczy mechaników nie umiejących poradzić sobie z tym problemem.
    W aucie wymieniłem przepływomierz (2 razy) czujnik ciśnienie doładowania, wyciągnąłem i wyczyściłem sprężarkę (jest niemalże w idealnym stanie), zaślepiłem EGR, wymieniłem opaski na wężach. Co gorsza komputer nie pokazuje żadnych błędów dopiero po przekroczeniu 3tys wyskakuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i nieszczęsny egr.
    Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane przez jakiś mały zaworek w turbinie??

    Już mi ręce opadają, proszę jeżeli to możliwe doradźcie mi co zrobić.
  • MetalWork
  • Poziom 33  
    Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować.
    Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora.
    Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
  • MetalWork
  • Moderator Samochody
    fredfm napisał:
    Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane przez jakiś mały zaworek w turbinie??
    Sprawdź pompę podciśnienia i elektrozawory podciśnienia oraz połączenia między w/w elementami oraz elektrozaworami i siłownikami. Zawór przy turbinie jest sterowany podciśnieniem, EGR prawdopodobnie też (ale nie znam tego silnika). Nie masz problemów ze słabym działaniem układu wspomagania hamulców?
  • Poziom 2  
    Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu... a u mnie z króćca na turbinie przez który powinno wylatywać właśnie powietrze pod ciśnieniem nie leci nic (przynajmniej na wolnych obrotach).. i tu się zastanawiam czy tak powinno być??